Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Som CoD o Battlefield typ? Exakt lika repetivt i PvP (som är där man oftast spenderar mest tid i dessa spel)
I PvE är det ungefär exakt lika repetivt som PvE i andra MMO, bara lite mindre innehåll jämfört mot WoW osv.

Sen vad man anser om det är tillrcäkligt innehåll är upp till var o en, jag tycker själv att tex DLC i CoD är betydligre sämre.
Jag lägger många timmar Destiny i PvP varje vecka (första fps som jag spelar lite mer) så helt klart värt för mig.
PvE med polare lite ibland är oxå grymt skönt^^

Jaha?

Jag vet inte riktigt vad din poäng var där, fler spelserier med tveksamma prismodeller för DLCs och expansioner gör ju inte direkt prismodellen i Destiny bättre. Jag skulle dock säga att Destiny är värre än Battlefield när man talar om mängden (och kvalitén) på innehållet i DLCs jämfört med vad de kostar, CoD har jag för dålig koll på för att kunna uttala mig om.

Permalänk
Skrivet av loka04:

Det är jag som hade en helt annan bild av vad Destiny var. Känns mycket mer single-player spel än jag hade väntat mig

Men ska ändå ge det en chans

Är ungefär, du drar genom storyn för att bli level20. Sen kommer du mest göra Daily Story, PvP o Weekly Strike. Alt Farma instancer(strike)

Skrivet av Antor:

Jaha?

Jag vet inte riktigt vad din poäng var där, fler spelserier med tveksamma prismodeller för DLCs och expansioner gör ju inte direkt prismodellen i Destiny bättre. Jag skulle dock säga att Destiny är värre än Battlefield när man talar om mängden (och kvalitén) på innehållet i DLCs jämfört med vad de kostar, CoD har jag för dålig koll på för att kunna uttala mig om.

Om du läser igen så gör jag mer jämförelse gameplay mot CoD o BF, jag gör bara en kort jämförelse ang DLC av vad jag tycker.
Du kan ju inte ta 2 olika saker o lägga ihop dom så att det låter bra för dig.
Destiny är lika repetivt som alla andra FPS'er, en story som oftast inte är ngt att skrya med sen PvP
Har inget med DLC att göra. Sen tycker jag att tex CoD har sämre DLC och håller med dig om att Battlefield är bättre.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Efter en lite seg start i Destiny så är det mycket roligare nu när jag fick börja köra strikes

Men jag funderar på när jag behöver köpa expansionen? Har som sagt just kört den första striken ett par gånger och är lv9. Har jag användning för nån expansion än eller kan jag bara spela vidare några levlar till?

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Skrivet av loka04:

Efter en lite seg start i Destiny så är det mycket roligare nu när jag fick börja köra strikes

Men jag funderar på när jag behöver köpa expansionen? Har som sagt just kört den första striken ett par gånger och är lv9. Har jag användning för nån expansion än eller kan jag bara spela vidare några levlar till?

Expansionerna har du ingen större nytta av innan lvl20+ Så vänta du tills du är lvl20

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Spelade en del när det släpptes men det kändes rätt "meh" efter ett tag. Är det värt att införskaffa alla DLC:s som finns ute? (PS4)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Spelade en del när det släpptes men det kändes rätt "meh" efter ett tag. Är det värt att införskaffa alla DLC:s som finns ute? (PS4)

Det beror helt på vem du frågar Och lite av vad du gör i spelet. Spelar du bara pvp så är DLC's inte lika mkt värda.
Har du planer på att springa runt o spela mera PvE och även det nya "end-game" 3v3 PvP så, ja.

Enligt mig är DLC's väldigt värt genom season pass^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Ja, har man inte skaffat Destiny sedan innan men har intresse av att hoppa på så kan man köpa hela paketet om man skaffar Taken King Digital Collector's Edition på PSN Store, för 899 SEK. Lite snålt, enligt mig, men men.

Skulle hellre skaffa fysiska Taken King Collectors Edition dock för 100 SEK extra, får man med lite bling också.

Skaffade ursprungligen Digital Collector's Edition men eftersom jag lätt blir lockad av sådant fysiskt gott så känner jag för att skaffa Taken King Collector's Edition också... Fan.

Permalänk
Medlem

Blev lvl 20 igår så och detta är riktigt roligt tycker jag. Ska köpa Expansionerna när jag kommer hem från Danmark på Söndag

Men har en fundering på raids senare i spelet. Finns ingen matchmaking för det va? Uan man måste väl dra ihop en raid av vänner, i mitt fall på xbox live?

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Spelade en del när det släpptes men det kändes rätt "meh" efter ett tag. Är det värt att införskaffa alla DLC:s som finns ute? (PS4)

Det är ju ingen direkt ändring av gameplay det är ju samma planeter å i stort sett samma uppdrag bara lite fler. så var det "meh" förrut lär det knappast bli mycket bättre, visst nya uppdrag, raids och strikes men det är ju samma princip ändå inte direkt nytt.....

Skrivet av loka04:

Blev lvl 20 igår så och detta är riktigt roligt tycker jag. Ska köpa Expansionerna när jag kommer hem från Danmark på Söndag

Men har en fundering på raids senare i spelet. Finns ingen matchmaking för det va? Uan man måste väl dra ihop en raid av vänner, i mitt fall på xbox live?

Så vitt jag jag vet har dom inte lagt till matchmaking på raids. Skulle dock gärna se matchmaking på raids, nightfall och daily heroic.

Visa signatur
Permalänk

Det blev ett köpa av Season Pass! -30% på PSN just nu. Vilka spelar fortfarande? PM:a så lirar vi ihop! (PS4)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Köpte precis Destiny på Xbox One, tidigare kört på PS4 men gått över helt till Xbox One.

Någon trevligt person som har lust o lira tsm framöver, allt från raids till strikes? Adda Haziza87 isf!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Söker hjälp med en bounty på PS3/PS4 spelar ingen roll vilken kan köra på bägge. Det är den där urngrejen då man ska döda en knight i skywatch under ett public event, han e ju odödlig den rackarn.

Kör gärna nightfall också

PSN: krrjon

EDIT:
Sen så ber jag om ursäkt ifall jag inte accepterat någons friendrequest, jag brukar ignorera alla "randoms" utan meddelande man får när man t.ex. är i tornet å liknande så skicka gärna igen men skriv ett meddelande typ: "Hej krrjon från SweC" eller liknande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Random invites må vara det värsta jag vet

Bästa tillfället att ta sig an Urzok the Hated är efter en weekly reset och en Queen's Wrath Bounty omfattar House of Wolves-eventet på samma ställe. Lyckades klämma mig in bland 4 Level 33/34 som gjorde en Public event medans de väntade på nästa vargpack, och han spawnade i mitten av oss alla.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har några frågor som någon kanske kan hjälpa mig med. En arbetskamrat spelar Destiny på Xbox och frågade om jag har lust att spela. Min fråga är då: Är det värt att köpa ett nytt tv-spel, En Xbox-One för detta spel? (jag har en 360 och en PS3 idag) Som jag förstår så kan man inte spela "cross plattform".
/J

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jas_99:

Hej,

Jag har några frågor som någon kanske kan hjälpa mig med. En arbetskamrat spelar Destiny på Xbox och frågade om jag har lust att spela. Min fråga är då: Är det värt att köpa ett nytt tv-spel, En Xbox-One för detta spel? (jag har en 360 och en PS3 idag) Som jag förstår så kan man inte spela "cross plattform".
/J

Hej!

Bero på vad man tycker om det hela, och vad man anser är "värt det".

Är det för ett enda spel så kanske det inte är värt det, men väger du in om du ska spela fler Xbox exklusiva spel (ex Halo, Forza mfl) så är det ju en annan sak.

Så det är ju en fråga som bara du kan avgöra.

Förslagsvis så kolla på vad det finns för spel ute till Xbox One som du är intresserad / kanske vill spela, och tänk efter, är det värt dem pengarna?

OIm svaret är: Ja, jag kommer ju ha så roligt och spela med polare så är väl valet givet att du köper en konsol.

Som sagt, det är bara en fråga du kan avgöra själv, och angående Destiny i sig så är grundspelet rätt kort, men blir förlängd med de 2 DLC som kommit, och en tredje DLC kommer om några månader.

Destiny är ett sådant spel som de har sagt att de ska bygga på undan för undan, och är enligt Bungie ett spel som kommer vara i 10 års tid (enligt deras plan).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Har lyckats bli lvl 21 nu, någon som vill lira lite? Spelar på Xbox Uno.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att köpa Taken King på PSN längre?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Varför går det inte att köpa Taken King på PSN längre?

Ska fungera för PS4?

https://store.playstation.com/#!/en-se/games/addons/destiny-t...

Eller menar du hela paketet, det vill säga Destiny®: The Taken King - Legendary Edition för PS4 ->

Legendary Edition Includes:
• The Taken King
• Destiny
• Expansion I: The Dark Below
• Expansion II: House of Wolves

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ska fungera för PS4?

https://store.playstation.com/#!/en-se/games/addons/destiny-t...

Eller menar du hela paketet, det vill säga Destiny®: The Taken King - Legendary Edition för PS4 ->

Legendary Edition Includes:
• The Taken King
• Destiny
• Expansion I: The Dark Below
• Expansion II: House of Wolves

Saken är att jag redan har Destiny, Exp 1 och 2. Surt att behöva betala för allt en gång till (639kr).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Saken är att jag redan har Destiny, Exp 1 och 2. Surt att behöva betala för allt en gång till (639kr).

Köp endast expansionen för 399 kr?

Destiny: The Taken King
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/addons/destiny-t...

Den finns dock inte tillgänglig via Playstation Store via PS4:an direkt sist jag kollade, utan endast via Playstation Store på webbsidan där.

Edit:
Den verkar inte funka om man inte är inloggad, funkar dock inloggad (för mig).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Köp endast expansionen för 399 kr?

Destiny: The Taken King
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/addons/destiny-t...

Den finns dock inte tillgänglig via Playstation Store via PS4:an direkt sist jag kollade, utan endast via Playstation Store på webbsidan där.

Edit:
Den verkar inte funka om man inte är inloggad, funkar dock inloggad (för mig).

Tack för tipset, precis det jag letade efter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna bli lvl 40 utan raid gear?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Köp endast expansionen för 399 kr?

Destiny: The Taken King
https://store.playstation.com/#!/en-se/games/addons/destiny-t...

Den finns dock inte tillgänglig via Playstation Store via PS4:an direkt sist jag kollade, utan endast via Playstation Store på webbsidan där.

Edit:
Den verkar inte funka om man inte är inloggad, funkar dock inloggad (för mig).

Testade hemma och det fungerade!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tack för tipset, precis det jag letade efter.

Varsågod

Skrivet av KlockreN:

Kommer man kunna bli lvl 40 utan raid gear?

I och med Destiny: The Taken King expansionen så återgår Destiny till att levla upp genom att samla XP, istället för att kräva att köra igenom raids/strikes eller liknande och samla ihop gear.

Skrivet av Mocka:

Testade hemma och det fungerade!

Varsågod

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Någon som börjat lira nu igen i.o.m Destiny 2.0 och TTK? Jag började nyligen igen, är lvl 24 warlock just nu, bara adda RostfriaRobin på PSN om ni vill lira

Permalänk
Medlem

Väntar tills jag sett recensioner eller "hands on" information innan jag hoppar in igen.

Permalänk

400 spänn för ett DLC känns lite sådär.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

400 spänn för ett DLC känns lite sådär.

Och 20 euro extra för 3 emotes, shaders och class items om du nu vill ha det, hur kan dessa kosmetiska saker vara värda halva TTK dlc?
Vettifan är rätt jävla skeptisk mot Bungie.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyMind:

Väntar tills jag sett recensioner eller "hands on" information innan jag hoppar in igen.

Inget fel med Destiny 2.0 uppdateringen (den får alla som kör Destiny), så med det får alla det nya bounty systemet, nya quests, kunna hämta sina emblems etc i kiosken istället för att ta upp plats i vault.

Skrivet av ghostfenix:

400 spänn för ett DLC känns lite sådär.

Det är ju inte direkt en DLC om man jämför med House of Wolves och The Dark Below, detta är ju rätt mycket mer.

Dock är det ett konstigt val att ge hela uppdateringne (förutom just de låsta banorna/strikes) som tillhör expansionerna till alla, och låta de som köper Destiny 2.0 versionen betala även för de som inte köper någon expansion alls, eller inte Destiny 2.0.

Skrivet av MyMind:

Och 20 euro extra för 3 emotes, shaders och class items om du nu vill ha det, hur kan dessa kosmetiska saker vara värda halva TTK dlc?
Vettifan är rätt jävla skeptisk mot Bungie.

De går väl inte att köpa löst, utan endast i "Destiny: The Taken King - Digital Collector's Edition", vilken rikta sig till nya spelare, inte redan de som har Destiny sedan tidigare.

Dock kan man ju undra hur de tänkt med prissättningen egentligen:
Destiny®: The Taken King 399kr
Destiny®: The Taken King - Legendary Edition 639 kr (Kostar 578 kr i fysiskt exemplar)
Destiny: The Taken King - Digital Collector's Edition 799kr (Kostar 898 kr i butik, och då ingår lite fysiska saker, som ex en replica på strange coin, någon bok etc).

Känn som att prissättningen på digitala produkter är rätt "fucked up" (inte bara sett till Destiny).

Liksom, varför ska en kund köpa en digital produkt som i många fall är dyrare, eller inte ger lika mervärde som en fysisk version?

Jämför man The Taken King - Legendary Edition (digital), med The Taken King - Digital Collector's Edition (digital) mot de fysiska versionerna så skulle jag alla gånger i de fallen ta de fysiska, då de tillför ett mervärde, du får en fysisk produkt för en mindre summa, alt får ett mervärde i form av samlar produkter, eller ex en bok, karta etc.

Prissättningen på digitala produkter (oavsett om det är spel, film eller musik) måste ses över och komma ner i vettigare nivåer, och de bör ligga minst 25-30% under en fysisk produkt i pris, då de dels har minskade omkostnader (Ingen tillverkning av fodral, skivor, böcker, inga fraktkostnader, lager mm) så ser man på det så är en digital version billigare för dem att leverera än en fysisk version, även om Sony/Microsoft ska ha sin bit av kakan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

De går väl inte att köpa löst, utan endast i "Destiny: The Taken King - Digital Collector's Edition", vilken rikta sig till nya spelare, inte redan de som har Destiny sedan tidigare.

Jo det kommer att gå tack vare dramat som uppstod efter nån intervju med luke smith så ska dom erbjuda alla att köpa ett add on med dom sakerna.

http://i.imgur.com/eCeKojS.jpg
dock såg jag nu att det stod 20$ men tror det ändå kommer att gå på 19.99 euro