Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

haft min sen november, hoppades att asus fixat sin skit då jag så gärna ville ha 1440p och 144hz.. jaja

Med risk för att jag får kritik eller blir kallad för rättshaverist igen, men du får gärna ta upp dina problem i denna tråden http://www.sweclockers.com/forum/146-asus/1351979-asus-rog-sw... . Det är väll rätt uppenbart att asus struntar i den tråden och svarar på allt annat, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Med risk för att jag får kritik eller blir kallad för rättshaverist igen, men du får gärna ta upp dina problem i denna tråden http://www.sweclockers.com/forum/146-asus/1351979-asus-rog-sw... . Det är väll rätt uppenbart att asus struntar i den tråden och svarar på allt annat, men ändå.

postade där nu, mitt ULMB problem visar sig bara med OSDn uppe men textproblemet är lite jobbigt

vettefan om det är mina ögon eller inte men den känns lite suddig också

det är inte mina ögon, problemet är där på höger halva av skärmen i 60hz också

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

Hade problem med min, otydlig text, blinkade bagrundsbelysning som allt blir värre vid högre Hz och G-sync på.
Till och med stillbilder får bakgrundsbelsyningen att flippa...

Anmäld hos Inet, hoppas man får en ny på en gång, Asus hade några att skicka på sin utbytesservice, vill väl inte vänta för länge även om det är den bästa skärmen jag haft och jag skulle vänta. Sitter nu på en Samsung S27A950 vilket känns extremt tråkigt även om det var den bästa skärmen jag haft innan.

/Martin

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Fasen också, jag fick precis "blurrig text" på ffa vänstra halvan av skärmen vid 60 hz och 120 hz , men inte vid 144 hz (som jag knappt har kört innan). Testat att stänga av och sätta på skärmen och att dra ut skärmsladden och sätta dit den igen - hjälpte inte

Jag tog fram en 15X förstoringslupp för att se vad som händer och vid 60 hz får de mörka bokstavspixlarna ett extra lager pixlar runt omkring som är halvmörka och som darrar pulserande, vid 120 hz är det delvis flera lager med ännu mer mörknade pixlar runt omkring bokstäverna men inget darr.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Då måste jag bara var en av dom som är så lycklig med min. Hade problem i början, men efter några uppdateringar med drivrutinerna så kan man nog inte få en bättre skärm idag när det gäller gaming.
#14899982

Tänkte va en av dom som skiver att man är nöjd med skärmen. Den är helt enkelt bäst just nu.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

5990 på Komplett just nu!
https://www.komplett.se/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qe/...
Det blev en beställning! Bara förbereda sig mentalt på att den har något fel

Permalänk
Medlem

Fortfarande för dyr nu när IPS skärmarna börjar komma, lägger hellre de extra pengarna då.

Permalänk
Medlem

Snyggheten väger fan mer än IPS för mig tbh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamal:

Snyggheten väger fan mer än IPS för mig tbh

asus 144hz ips skärm ser ju likadan ut typ

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

asus 144hz ips skärm ser ju likadan ut typ

Den såg bra mycket tjockare ut dock + dyrare, varit sugen somfan på denna skärmen sen lite efter nyår, men varit så jävla dyr + inte vågat för inte pallat skicka tebax saker för med min tur kommer det garanterat vara något fel på skiten men kunde fan inte vänta längre, inte med -20% rea XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamal:

Snyggheten väger fan mer än IPS för mig tbh

Skrivet av Yamal:

Den såg bra mycket tjockare ut dock + dyrare, varit sugen somfan på denna skärmen sen lite efter nyår, men varit så jävla dyr + inte vågat för inte pallat skicka tebax saker för med min tur kommer det garanterat vara något fel på skiten men kunde fan inte vänta längre, inte med -20% rea XD

lycka till, jag fick precis ett bytesex med fel på från asus :S andra rma på g

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Har en själv och inte ett problem än så länge med den..

Tillverkad i dec 2014 är min

Bra pris var det iallafall jag gav 7000 för min och ångrar mig inte en sekund

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Mitt tips till er är att köra den i 120hz istället för 144hz
G.sync modulen blir överhettad helt enkelt

Permalänk
Medlem

Hur ser/vet man om man har något/några fel på skärmen direkt när man får den? Vad kan man göra för att lättast se defekter? Aldrig varit insatt i skärmar, sitter på en gammal rutten 24"TN skärm, det jag kan se fel med den är typ "rinningar" & nån död pixel

EDIT: Såg nu att du skrev Asus andra & inte "Acers andra" Prophet^, jo dom är identiska typ? men ville ha en skärm med exakt dessa specc's, tror det var benq som hade någon på g eller kanske redan släppt med identiska specc's fast med freesynk.. :<

Permalänk
Medlem

Min har också fungerat klockrent sedan jag köpte den för några månader sedan. Jag kör 144 med G-Sync och har inte noterat någon överhettning, spelar i och för sig nästan bara BF4 men det borde överhetta om något...sen beror det kanske på hur varmt man har det i sitt rum och mitt är knappast svalt men det finns nog dem som har varmare.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem

Noob-frågan of the year, packade precis upp the beast, vad för inställningar ska man ändra?
EDIT: Power knappen lyser grönt just nu vilket verkar vara 3D mode? vart ändrar man sånt? :<
EDIT2: Lyckades själv, zomg! bra sliten i skallen efter 3h sömn

EDIT3: Har en luddig fråga men vi testar! Har aldrig kört med två skärmar, så det jag undrar är, går det att spela t ex BF4 i fullscreen på skärm 1 (Rog Swift) och dra över musen till Skärm 2 (gammal 24" TN) och använda den skärmen utan att Skärm 1 Lämnar full screen & går automatiskt till window mode i spelet? Kan dra över musen & röra runt den men så fort jag klickar någonstanns på skärm 2 så lämnar skärm 1 full screen ?

Permalänk
Medlem

Jag har än så länge varit nöjd med skärmen och den har verkligen levererat, inga som helst problem förrän nu... Jag har samma problem med suddig text som en del andra och när man byter till 144hz så börjar skärmen att pulsera/blinka ca 1 gång per sekund...

jag klistrar in en bra beskrivning som jag hittade på Asus Rog forumet: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?58017-ROG-SWIFT-flickers-and-blurry-text
"Help needed from Sweden
Have had my Asus Rog Swift PG278Q for about 1 month now with zero problems.
But yesterday all of a sudden the text gone blurry and the screen flickers in both 120 and 144hz. Although its worse in 144hz. Problems in both games and in windows.
You see How it flickers (pulsating flicker) in the video i did: https://www.youtube.com/watch?v=kNuV...a8MhimLqlln2eA
I tried reinstalling drivers, changing displayport cable, unplugging all cables, G-sync on/off, tried all 3 displayports back on the graphic´s card (Gigabyte gtx 980)
Problems only occur in 120/144hz, not 60hz.
After the night (10min ago) i just started my computer and no problems. No blurry text or flickers in 144hz, but, text is blurry in 120hz now instead. No flickers.
So what should i do? RMA? I guess the problem will occur after playing/using the monitor again. Also as i said, in 120hz the text is all blurry. And that is something i wont accept for a monitor that is this expensive.
"

Jag har idag för ca 10min sedan skickat in ärendet till Asus, bifogat med kvitto osv, vi får se vad de svarar med.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ge en uppdatering på RMA ärendet.
Jag fick ett mail av Asus där de efterfrågade bilder på skärmen, jag filmade istället två klipp och lade upp dem på nätet och skickade Asus länkarna till dessa. Fick sedan ett mail tillbaka att jag skulle gå in på deras sida och fylla i RMA CaseID samt min adress för att få en ny skärm och jag fick ett meddelande av UPS idag att en skärm levereras på onsdag.
Med skärmen får jag en packsedel så att jag kan skicka tillbaka den trasiga skärmen.

RMA tid, ca 3-4 dagar, det som gjorde att det tog lite längre tid var att jag inte svarade direkt på deras mail. Bra service!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Var glad i hågen och köpte mig en ROG Swift idag.
Packade upp den, pluggade in den, satte på 144 Hz och.... flimmer. Direkt ur lådan, flimmer.
120 Hz gick dock fint. Testade annan kabel, flimmer. Testade nya (beta) drivrutiner, flimmer.

Men så såg jag en forum-tråd när jag googlade lite: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?58187-Fix-for-144Hz...

Testade... Inget flimmer på 144 Hz!
Har kört lite Counterstrike som snabbast för att testa och än så länge inget flimmer där heller.

Kan vara nyttig information för er där ute som får flimmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Var glad i hågen och köpte mig en ROG Swift idag.
Packade upp den, pluggade in den, satte på 144 Hz och.... flimmer. Direkt ur lådan, flimmer.
120 Hz gick dock fint. Testade annan kabel, flimmer. Testade nya (beta) drivrutiner, flimmer.

Men så såg jag en forum-tråd när jag googlade lite: https://rog.asus.com/forum/showthread.php?58187-Fix-for-144Hz...

Testade... Inget flimmer på 144 Hz!
Har kört lite Counterstrike som snabbast för att testa och än så länge inget flimmer där heller.

Kan vara nyttig information för er där ute som får flimmer

Är du nöjd med skärmen då?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Är du nöjd med skärmen då?

Absolut. 144 Hz är en underbar upplevelse efter att bara ha kört på 60 Hz tidigare.
Skärmen är dessutom snygg. "Tyvärr" kör jag fortfarande med AMD som grafikkort så jag har inte kunnat testa G-Sync än, men det kommer senare i år när jag bygger ihop en ny dator.
Däremot har jag kört IPS-skärm i några år nu och har vant mig vid den bildkvalitén så jag tycker att bildkvalitén kunde varit bättre på Swiften. Jag har kalibrerat Swiften och det gjorde väldigt gott för bildkvalitén men den är ändå en bra bit ifrån mina IPS-skärmar.
Men jag tar hellre lägre responstid osv än att köpa någon av de IPS + 144 Hz skärmar som finns på marknaden idag, så jag ska inte klaga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohjay:

Däremot har jag kört IPS-skärm i några år nu och har vant mig vid den bildkvalitén så jag tycker att bildkvalitén kunde varit bättre på Swiften. Jag har kalibrerat Swiften och det gjorde väldigt gott för bildkvalitén men den är ändå en bra bit ifrån mina IPS-skärmar.
Men jag tar hellre lägre responstid osv än att köpa någon av de IPS + 144 Hz skärmar som finns på marknaden idag, så jag ska inte klaga

Tycker bildkvaliten generellt sett är riktigt bra. Enda som är dåligt är betraktningsvinklar förstås. Jag har en Dell 24" 1920x1200@60Hz IPS vid sidan av, men använder den inte längre.

Permalänk
Medlem

Hej,

Idag så la jag märke till en sak som jag inte sett innan. Jag tycker inte "bilden" går hela vägen ut emot kanten på ramen. Jag vill inte minnas att jag har lagt märke till detta innan. Idag uppdaterade jag till senaste Geforce drivisen, det är den enda jag kan tänka mig har hänt?

Ändra upplösning, och sedan ändra tbx löser det inte..Hittar inte heller någon annan inställning som jag kan tro det beror på?

Har ni andra ägare denna kant?

Länk till bild på "problemet"

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=158438&size=full

//Rickie

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Stämmer ungefär överens med min "glipa", det är cirka 3mm mellan bildens kant och ramen på skärmen.

Permalänk
Medlem

@Buio: Aha, då är det jag som missat denna innan Tack för att du kollade !

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

Har börjat se ett problem med denna skärm nu när jag har uppdaterat till Windows 10, scrollandet(Svengelska) på vissa sidor såsom SweClockers har orsakat ett slags lagg, ser ut som flimmer och så där som om det är för ansträngande. Um skall försöka få en bild eller ett klipp när det händer, testade först att ta och filma min skärm med Screencast-o-matic men den snappade inte upp något, har någon annan möjligtvis sett något liknande?

Edit: händer bara i FireFox.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Ni som har haft skärmen ett tag nu, är de värt att gå ifrån en Asus VG248QE till en Asus Swift PG278Q?

Man har ju nu blivit lite bortskämd med 144Hz, och denna skärmen verkar riktigt najs! Synpunkter eller tankar på hur jag kommer uppleva det, eller ska man vänta på något bättre?

Permalänk

När kommer nya swiften med ips?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

När kommer nya swiften med ips?

Det är sagt någon gång i oktober, men många spekulerar i att den kommer senare än så. Asus håller knäpptyst, finns knappt ett livstecken ifrån dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Har börjat se ett problem med denna skärm nu när jag har uppdaterat till Windows 10, scrollandet(Svengelska) på vissa sidor såsom SweClockers har orsakat ett slags lagg, ser ut som flimmer och så där som om det är för ansträngande. Um skall försöka få en bild eller ett klipp när det händer, testade först att ta och filma min skärm med Screencast-o-matic men den snappade inte upp något, har någon annan möjligtvis sett något liknande?

Edit: händer bara i FireFox.

När jag scrollar en sida här på SweC (i Firefox) så har jag alltid fått så att det blir en vit skugga eller eftersläpning efter texten.