Permalänk

Med lite fantasi så ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Hjälpsam

Inte den bästa bilden men här är några av mina

Det till vänster är ett : http://www.svalander.se/shoppen/hoerlursstall

Dom andra två är ur denna serien: http://www.thomann.de/se/rooms_audio_line_hoerlurar_tillbehoe...

Permalänk
Medlem

Har kollat på de här hörlursställen ett tag, och tycker färgen på andra bilden är snygg, men har inte hittat stället i den färgen någonstans.

Vet någon var man kan få tag på den i den färgen?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort om

Till :

Det var trotts allt en del jobb faktiskt med sågning, borrning, slipande, fixering(räta), spacklande och sprayning. Hade jag bara haft tillgång till bättre lokaler med svets och liknande hade det kunnat bli strået vassare men detta duger bra.

Totalpriset blev kanske 200 kr så inte så mycket billigare än de billigaste ställen men jag fick något att göra och det är ett metall ställ.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Mitt gedigna hörlursställ av lite rostfri skrotmaterial, bottendelen väger bly, finns inte en chans för den att tippa

Permalänk
Medlem

Har nu hittat en alternativ stumme som skulle kunna vara ett bättre val för hörlursställ. Visserligen dyrare men fortfarande billigare än många andra ställ och framförallt i metall.

  1. Montera bort sladdvindan

  2. Montera bort plastplupparna

  3. Slipa

  4. Lackera med godtycklig färg

  5. Montera dit plastplupparna och då även någon form av skumgummi handtag där hörlurarna kan hänga.

Det som skiljer denna designen är att den verkar stå lite stabilare, själva mitten pinnarna sitter verkligen i mitten och det finns 2 pinnar så den nedre skulle man kunna hänga kablar på eller rentav såga av om man inte gillar den.

En sådan kabelvinda kostar ca 250 kr och jag såg att det finns även i svart och med hantag så det kan hända att det finns bättre alternativ än den jag länkar till. Finns i olika storlekar men den jag länkade till var i stil med den jag gjorde, d.v.s lagom till så gott som alla hörlurar.

Det intressanta är iallafall att de som producerar och säljer hörlursställ tar ut sjuka överpriser kan vi konstatera.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Denna gillar jag! dock lite väl uppenbart att det egentligen inte är ett hörlursställ och visst kan det ha sin finess men inte riktigt det jag söker.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Snygga! men gillar inte hörlursställe som töjer ut hörlurarna och dessutom kan ställen bli lite "äckliga" om man har hörlurar med skinn muffar plus wax i håret. Har sett detta problem på genomskinliga ställ i butiken som liknar de du har.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Min variant av ett känt IKEA-HACK

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har kollat på de här hörlursställen ett tag, och tycker färgen på andra bilden är snygg, men har inte hittat stället i den färgen någonstans.

Vet någon var man kan få tag på den i den färgen?

Color, Select, Coffee, beställ... eller menar du svensk återförsäljare?

Edit: --^ Tänkte andra stället på första bilden, om du menar andra bild bilden så är det ju black och då blir det ju Color, Select, Black, beställ istället

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Köpte dessa på ebay, funkar bra tycker jag och dom kostade 50:- st

Ebay länken här

Permalänk
Medlem
Skrivet av paimon:

Köpte dessa på ebay, funkar bra tycker jag och dom kostade 50:- st

Ebay länken här

http://i61.tinypic.com/2r474tv.jpg

Snygga! Står de stabilt eller tippar de så fort man lyfter av lurarna?

Permalänk
Medlem

Skulle bara haft en fullstor hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av paimon:

Köpte dessa på ebay, funkar bra tycker jag och dom kostade 50:- st

Ebay länken här

http://i61.tinypic.com/2r474tv.jpg

är dom i metall?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Även jag gjorde egna.
Kostnad: 60kr
Arbetstid: 15 min.

Dold text
Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Snygga! Står de stabilt eller tippar de så fort man lyfter av lurarna?

Dom står lagom tycker jag, men jag har planer på att köra med lite limpistol (sitter stabilt och man kan ta bort det om man ångrar sig)
dom flyttar sig lite när man lyfter av fort men ska som sagt köra med lite limpistol

Skrivet av morxy49:

är dom i metall?

Dom är tyvärr i plast men dom passade i färgen på mitt bord så jag blev nöjd i iallafall och dom finns en i transparent variant med tror jag.

Permalänk
Medlem

Efter som jag behövde ett hörlursställ till så beställde jag faktiskt ett Cosmos vitt ställ som detta

Har fått sätta små fötter på det själv men annars gör det ett bra jobb, och hyfsat stabilt. Jag föredrar dock hemmagjorda såklart

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av paimon:

Köpte dessa på ebay, funkar bra tycker jag och dom kostade 50:- st

Ebay länken här

http://i61.tinypic.com/2r474tv.jpg

Jag var inne lite på dem också men foten är lite väl liten tyckte jag och jag läste en del om att de inte stod särskilt stabilt. Om du funderar på att limma dem så får jag anta att det var rätt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Jag var inne lite på dem också men foten är lite väl liten tyckte jag och jag läste en del om att de inte stod särskilt stabilt. Om du funderar på att limma dem så får jag anta att det var rätt.

men den lilla foten står den lite sladdrigt men med lim så står den som vilken fot som helst planerar du att flytta foten ofta?
om du ångrar placering kan du bara värma upp limmet och flytta den, jag tycker storleken var helt ok med andra fötter som är stora och tar plats.

Ikea hack versionen var riktig snygg dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Även jag gjorde egna.
Kostnad: 60kr
Arbetstid: 15 min.

Hur gjorde du denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hur gjorde du denna?

1) Mässingstång från Bauhaus.
2) Böj stången med hjälp utav skruvstäd och tänger/polygrip/skiftnyckel (eller bara tänger/polygrip/skiftnyckel om du inte har ett skruvstäd).
3) Borra två hål i passande diameter i bordet. Inte hela vägen igenom, utan typ strax över halvvägs igenom.
4) Tryck ned hållaren i hålen.
5) Häng upp lurarna.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

1) Mässingstång från Bauhaus.
2) Böj stången med hjälp utav skruvstäd och tänger/polygrip/skiftnyckel (eller bara tänger/polygrip/skiftnyckel om du inte har ett skruvstäd).
3) Borra två hål i passande diameter i bordet. Inte hela vägen igenom, utan typ strax över halvvägs igenom.
4) Tryck ned hållaren i hålen.
5) Häng upp lurarna.

Tack för svar! Snyggt är det!

Det såg nästan ut som att du hade kapat och klippt till en sån här:

Permalänk
Medlem

Gjorde ett själv med LED och glas

Lite stadigare botten hade dock vart bra :/

Permalänk
Medlem

banan hängare för 15kr på ica borde funka susen.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd

Köpte netonnets hörlursställ trots allt, tänkte att de kan ju inte vara så jäkla dumma så de konstruerar eller säljer ett så annars kvalitativt (och dyrt) ställ som inte passar de flesta high-end lurarna. Omöjligt. Trots alla varningar, kunde inte tro det var sant. Kostar dock nästan 600:-

Tji fick jag!
Det kan de visst det, oberoende av vad jag tror,,

HD 650 får hänga lite på sniskan för att inte slita på kablarna i onödan, hur jäkla svårt kan det vara att göra stället 4cm högre? Snålhet bedrar, materialkostnader? De flesta som läst om detta stället skulle aldrig köpa det efter alla dåliga recensioner pga höjden...bara jag som valde att inte tro på det...:( Snyggt som bara den annars och helt i aluminium men vad hjälper det..
Snyggaste mest kvalitativa hörlursstället på marknaden avrådes från p.g.a. snål designchef som fick en månadslön i bonus (redan bortslösad på hotellfrukostar med frugan på en knapp månad) då han föreslog att materialkosnader skulle kunna sparas in genom att kapa 5cm på höjden. Duktig gubbe! Well done! Vi andra då som vill ha en PERFEKT man cave, kan vi reklamera? Nej?? Tänkte väl det.. till slut vill jag bara uppmärksamma er på att "girl cave" också är ett antaget och accepterat ord enligt wikipedia och med takten SAOL accepterar nya ord så vore jag inte förvånad om det kom med redan i nästa upplaga,, Kan dock inte rekommendera stället till något kön. Inte ens Hen eller de helt könsneutrala. Pinnen är för kort!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Var det länge sedan du gjorde den? Försöker nämligen leta reda på "hängaren" som du har men hittar den inte på IKEA

Permalänk
Medlem

Gjorde den för en vecka sedan

Du behöver följande:

EKBY BJÄRNUM, Konsol, aluminium
Artikelnummer: 101.361.35

ATTEST, Knopp, rostfritt stålfärg
Artikelnummer: 501.387.50

CAPITA, Ben, rostfritt stål
Artikelnummer: 302.443.46

Antingen skruvar du fast den i bordet eller som jag på en bit MDF.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

Jaha! @Allsop. Nu ser jag hur den hänger ihop, smart!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allsop:

Gjorde den för en vecka sedan

Du behöver följande:

EKBY BJÄRNUM, Konsol, aluminium
Artikelnummer: 101.361.35

ATTEST, Knopp, rostfritt stålfärg
Artikelnummer: 501.387.50

CAPITA, Ben, rostfritt stål
Artikelnummer: 302.443.46

Antingen skruvar du fast den i bordet eller som jag på en bit MDF.

Hur satte du ihop delarna? (den stora biten) När jag kollar på bilder så ser det inte ut att det finns förborrade hål.

Skickades från m.sweclockers.com