Ersättningskabel till Tangentbord Corsair K95 white LED

Permalänk

Ersättningskabel till Tangentbord Corsair K95 white LED

Hej Corsair! Jag hade en liten olycka hemma: råkade tappa mitt tangentbord så att det blev hängande i kabeln när jag skulle flytta det, och efter det tycks det ha blivit glappkontakt: när man vickar på kabeln precis vid fästet så slås tangentbordet på-av-på-av osv...

Att byta kabeln själv är en baggis med skruvmejsel och lite tålamod, men efter en koll med INET så svarade de att det inte finns några ersättningskablar att beställa löst: och de rekommenderade att jag frågade här istället.
Problemet lär ju inte vara unikt: en och annan jycke lär väl ha tuggat i sig en sådan genom åren...?

Så: kan man beställa en sådan av er; och vad skulle den kosta i så fall?

Med vänliga hälsningar/MJ

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Hej Corsair! Jag hade en liten olycka hemma: råkade tappa mitt tangentbord så att det blev hängande i kabeln när jag skulle flytta det, och efter det tycks det ha blivit glappkontakt: när man vickar på kabeln precis vid fästet så slås tangentbordet på-av-på-av osv...

Att byta kabeln själv är en baggis med skruvmejsel och lite tålamod, men efter en koll med INET så svarade de att det inte finns några ersättningskablar att beställa löst: och de rekommenderade att jag frågade här istället.
Problemet lär ju inte vara unikt: en och annan jycke lär väl ha tuggat i sig en sådan genom åren...?

Så: kan man beställa en sådan av er; och vad skulle den kosta i så fall?

Med vänliga hälsningar/MJ

Du har nog större chans med en köpes-annons i marknaden.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Hej Corsair! Jag hade en liten olycka hemma: råkade tappa mitt tangentbord så att det blev hängande i kabeln när jag skulle flytta det, och efter det tycks det ha blivit glappkontakt: när man vickar på kabeln precis vid fästet så slås tangentbordet på-av-på-av osv...

Att byta kabeln själv är en baggis med skruvmejsel och lite tålamod, men efter en koll med INET så svarade de att det inte finns några ersättningskablar att beställa löst: och de rekommenderade att jag frågade här istället.
Problemet lär ju inte vara unikt: en och annan jycke lär väl ha tuggat i sig en sådan genom åren...?

Så: kan man beställa en sådan av er; och vad skulle den kosta i så fall?

Med vänliga hälsningar/MJ

Du kan skicka ett mail till PexonPCs i England å fråga James om han kan fixa en kabel till dig, du får naturligtvis betala för detta.

Glöm inte att skriva vad för t-bord du har.

Du kan även få kabeln sleeved.

http://pexonpcs.co.uk/pages/colours

Detta är en sleeved USB kabel till mitt Ducky Shine t-bord gjord av James på Pexon PCs.

Vet ej hur din kabel ser ut.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är kabeln som är skadad? Det känns rent spontant mer sannolikt att det är kontakten som är lödd på tangentbordet som har släppt i en lödning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Är du säker på att det är kabeln som är skadad? Det känns rent spontant mer sannolikt att det är kontakten som är lödd på tangentbordet som har släppt i en lödning.

Brukar vanligtvis vara dragavlastning.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Finurliig:

Hej Corsair! Jag hade en liten olycka hemma: råkade tappa mitt tangentbord så att det blev hängande i kabeln när jag skulle flytta det, och efter det tycks det ha blivit glappkontakt: när man vickar på kabeln precis vid fästet så slås tangentbordet på-av-på-av osv...

Att byta kabeln själv är en baggis med skruvmejsel och lite tålamod, men efter en koll med INET så svarade de att det inte finns några ersättningskablar att beställa löst: och de rekommenderade att jag frågade här istället.
Problemet lär ju inte vara unikt: en och annan jycke lär väl ha tuggat i sig en sådan genom åren...?

Så: kan man beställa en sådan av er; och vad skulle den kosta i så fall?

Med vänliga hälsningar/MJ

Hejsan,

Nej vi har inte ersättningskablar till tangentbordet då de är en fast kabel och inte en avtagbar som de är på många andra tangentbord.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan