Permalänk

Råd om uppdatering..

Förra året så köpte jag min första egna stationära dator men jag känner för att uppdatera den lite, för jag känner att den är lite "outdated" för de spel jag vill spela.

Här är specs:

Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU G3258 @ 3.20GHz 3.20 GHz
RAM: 8GB
Systemtyp: 64-bit
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 650

Vet inte om det är allt jag behöver skriva, men vill ni veta mer om det så är det bara att fråga.

Min fråga är då om ni har något tips på VAD jag ska byta? För jag kan spendera mellan 5000-7000kr på uppdatering utav det.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenTigers:

Förra året så köpte jag min första egna stationära dator men jag känner för att uppdatera den lite, för jag känner att den är lite "outdated" för de spel jag vill spela.

Här är specs:

Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU G3258 @ 3.20GHz 3.20 GHz
RAM: 8GB
Systemtyp: 64-bit
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 650

Vet inte om det är allt jag behöver skriva, men vill ni veta mer om det så är det bara att fråga.

Min fråga är då om ni har något tips på VAD jag ska byta? För jag kan spendera mellan 5000-7000kr på uppdatering utav det.

Tack på förhand.

Cpu kan vara en idé. i5 4690k?
har du en ssd till operativsystemet? annars är de något som är en bra investering.
Gpu... vad spelar du?

vad använder du för typ av skärm m.m?

du ger oss inte så mycket att gå på tyvärr^^

edit: välkommen till sweclockers

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Cpu kan vara en idé. i5 4690k?
har du en ssd till operativsystemet? annars är de något som är en bra investering.
Gpu... vad spelar du?

vad använder du för typ av skärm m.m?

du ger oss inte så mycket att gå på tyvärr^^

edit: välkommen till sweclockers

Jo det kanske det kan vara en idé.
Nej jag tror inte jag har det, ska kolla upp om det finns något på Komplett eller något.
Jag spelar mest Open World spel, gillar GTA, WoW, Fallout och så vidare.

Skärmen jag använder är en BenQ GW2450H.

Förlåt, kan inte mycket om datorer riktigt så vet inte vilken information som behövs sägas haha.

Permalänk
Avstängd

@TenTigers: Är det en märkesdator(HP,ACER,ASUS etc.) eller en egenbyggd?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenTigers:

Förra året så köpte jag min första egna stationära dator men jag känner för att uppdatera den lite, för jag känner att den är lite "outdated" för de spel jag vill spela.

Här är specs:

Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU G3258 @ 3.20GHz 3.20 GHz
RAM: 8GB
Systemtyp: 64-bit
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 650

Vet inte om det är allt jag behöver skriva, men vill ni veta mer om det så är det bara att fråga.

Min fråga är då om ni har något tips på VAD jag ska byta? För jag kan spendera mellan 5000-7000kr på uppdatering utav det.

Tack på förhand.

Om ditt chassi tillåter så skulle jag rekommendera en uppgradering till en i5 4690k samt ett R9 390 och ett bättre nätaggregat om det behövs. Kan säga att det är ett riktigt stort steg upp från din nuvarande dator.