Flytta över kontakter och bilder från Iphone 5 -> Iphone 6 med olika appleID

Permalänk
Avstängd

Flytta över kontakter och bilder från Iphone 5 -> Iphone 6 med olika appleID

Hej!

Kommer bli av med min telefon i nästa vecka för att ett par dagar få en ny från det nya jobbet. Problemet är att den nya firman jag ska jobba på kräver ett eget appleID och som jag förstår så går det inte att slå ihop dessa.

Jag har inga problem med appar och sånt då jag kan tanka hem allt på nytt men skulle vara bra att få över bilder och alla kontakter från den gamla telefonen till den nya. Finns det något smidigt sätt?

Har allt upplagt på Icloud från gamla telefonen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hej!

Kommer bli av med min telefon i nästa vecka för att ett par dagar få en ny från det nya jobbet. Problemet är att den nya firman jag ska jobba på kräver ett eget appleID och som jag förstår så går det inte att slå ihop dessa.

Jag har inga problem med appar och sånt då jag kan tanka hem allt på nytt men skulle vara bra att få över bilder och alla kontakter från den gamla telefonen till den nya. Finns det något smidigt sätt?

Har allt upplagt på Icloud från gamla telefonen.

Gå in i iTunes och släng in en säkerhetskopia i datorn sen tanka in den kopian i nya mobilen?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Skriv in ditt nuvarande apple-ID först och ladda in allt i den nya telefonen, logga sedan bara ut från det och skriv in det nya.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Skriv in ditt nuvarande apple-ID först och ladda in allt i den nya telefonen, logga sedan bara ut från det och skriv in det nya.

Problemet är att det är en företagstelefon och kan tänka mig att en hel del av inställningarna i telefonen är för företaget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

För över kontakter till ett gmail konto.
Bilder kan du väl flytta manuellt?

Permalänk
Inaktiv

Logga in på ditt andra Apple-ID på din iPhone 5, svara "ja" på frågan om du vill slå ihop kontakterna med de nuvarande på telefonen.

Nu har du en telefon med numren från båda Apple-ID.

Logga in med Apple-ID på den nya telefonen så ska du ha alla nummer.

Skickades från m.sweclockers.com