Sapphire Radeon R9 Fury Tri-X i bilder och specifikationer på nätet

Permalänk

Tri-x Kylaren är riktigt bra. Den fick ju bäst i test på 290 serien. Med bäst temps och ljudnivå om ja inte missminner mig.

Borde ha denna på X modellen ocks tycker jag.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig att en 4-slotskylare hade kunnat vara lika kort som PCBt utan att förlora i kylförmåga.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Måste ju säga att man blir lite otaggad när man läser referenspcb. Så många klagomål om coilwhine så att man blir rädd.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faeain:

Måste ju säga att man blir lite otaggad när man läser referenspcb. Så många klagomål om coilwhine så att man blir rädd.

Du få någ fundera igen på det du sa eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

En fråga här vad jag sett så ska dessa kort vara 4K ready enligt reklamen. Men hur kan det stämma om det bara finns HDMI 1.4? Om jag inte är helt ute och cyklar kräver väl skärmar/TV-apparater med 4K HDMI 2.0? Hur löser man detta problem?

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

Du få någ fundera igen på det du sa eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Har funderat lite, vad är det du syftar på?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faeain:

Måste ju säga att man blir lite otaggad när man läser referenspcb. Så många klagomål om coilwhine så att man blir rädd.

Var det inte pumpen som tjöt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkyz:

Var det inte pumpen som tjöt?

Och spoltjut,

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Skrivet av funkyz:

Var det inte pumpen som tjöt?

Jo den också, men om jag inte missminner så led även kortet av coilwhine.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faeain:

Måste ju säga att man blir lite otaggad när man läser referenspcb. Så många klagomål om coilwhine så att man blir rädd.

Är det inte jättevanligt med coilwhine oavsett vilket grafikkort nästan? Om man nu pratar om de kort som var toppkort på sin tid. Det verkar inte vara ett fel utan en jobbig bieffekt som det inte går göra så mycket åt. Coilwhine är ju verkligen inte ett "AMD-problem".

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

En fråga här vad jag sett så ska dessa kort vara 4K ready enligt reklamen. Men hur kan det stämma om det bara finns HDMI 1.4? Om jag inte är helt ute och cyklar kräver väl skärmar/TV-apparater med 4K HDMI 2.0? Hur löser man detta problem?

1.4 klarar 4k upp till 30Hz.

Permalänk
Medlem

damn den kylaren satan va stor om man jämför med grafikkortet

Permalänk
Medlem

Vilket snyggt kort. Påminner på något sätt om ASUS M2R32-MVP Radeon Xpress 3200 CrossFire moderkortet (minns det väl, gillade det väldigt mycket). http://hexus.net/tech/reviews/mainboard/6609-asus-m2r32-mvp-r...

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

En fråga här vad jag sett så ska dessa kort vara 4K ready enligt reklamen. Men hur kan det stämma om det bara finns HDMI 1.4? Om jag inte är helt ute och cyklar kräver väl skärmar/TV-apparater med 4K HDMI 2.0? Hur löser man detta problem?

Det är olösbart. Skärmar brukar ha DP men för TV är hela 300-serien utesluten, om man inte tycker 30hz är fräckt. Det ryktas om aktiva adaptrar men finns inga releasedatum så mycket oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Det är olösbart. Skärmar brukar ha DP men för TV är hela 300-serien utesluten, om man inte tycker 30hz är fräckt. Det ryktas om aktiva adaptrar men finns inga releasedatum så mycket oklart.

http://www.paradetech.com/

Dessa skulle ha en Dp->Hdmi 2.0 adapter Q2'15 enligt lite forumletande, bör dyka upp när som helst mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Det är olösbart. Skärmar brukar ha DP men för TV är hela 300-serien utesluten, om man inte tycker 30hz är fräckt. Det ryktas om aktiva adaptrar men finns inga releasedatum så mycket oklart.

Sen kan man ju argumentera över hur vettig det är att spela på en TV skärm som har betydligt högre Responstid. Skulle själv altid föredra en riktig bildskärm över setta dit en tv skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Vänta vänta..så det är alltså 0% fabriksöverklockning? Skämtar de eller?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vänta vänta..så det är alltså 0% fabriksöverklockning? Skämtar de eller?

Har ju alltid kommit tredjeparts kort om är standardklockade men har en bättre kylare. De gör nog detta pga. att det finns mycket kunder man kan fånga in genom att vara först ute med ett kort.

Men sen så nämna ju även en 1040 Mhz version klockad. Det kommer alltså 2 versioner till att börja med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

1.4 klarar 4k upp till 30Hz.

1.4 klarar även UHD i 60Hz. Skalar av lite färger för att minska bandbredden för att klara med 60Hz.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Själv så sitter man o väntar på när någon slänger på ett vattenblock sitt på Fury/Fury X

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Har ju alltid kommit tredjeparts kort om är standardklockade men har en bättre kylare. De gör nog detta pga. att det finns mycket kunder man kan fånga in genom att vara först ute med ett kort.

Men sen så nämna ju även en 1040 Mhz version klockad. Det kommer alltså 2 versioner till att börja med.

Får hoppas att det inte är samma fel på dessa som det var på Furu X i swecs test som knappt gick att klocka.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av omg296:

Själv så sitter man o väntar på när någon slänger på ett vattenblock sitt på Fury/Fury X

Själv sitter jag och väntar på att AMD ska släppa drivrutinerna så att folk har upplåst Spänning på Fury korten. först då kommer det att kanske bli värt för folk att lägga ut pengar på bättre kylning, Skulle jag kunna gissa på

@BrottOchStraff "Felet" med de korten som de hade till recensionerna var att de inte gick att ställa in spänningen på... Minnet gick inte heller att överklocka...

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Snyggt, men blev mitt första Nvidia kort ever istället. Lessnade på hypen om Fury X efter svala ressensioner, ville pika ATI för att de släppte Fury air så sent. Hoppas det blir bra, ser bra ut.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Inaktiv

Kan de inte bara dumpa hdmi och lägga dit 4 display portar där i stället. Betydligt mer användbart när man kör flera skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Får hoppas att det inte är samma fel på dessa som det var på Furu X i swecs test som knappt gick att klocka.

Här finns intressanta iakttagelser om "Power limit" vid överklockning.
https://semiaccurate.com/2015/06/24/overclocking-amds-fury-x/

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”