LG lanserar OLED-TV i 4K UHD i Sverige

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Eller? Det finns inte direkt mycket material...

Exakt,vad fan skall ni kolla på när det inte finns något att abbonnera på ens i 4K?

Och kom igen? Ingen tycker att du är fräck bara för att du har en ultra superduper tv:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

4K är fortfarande helt onödigt på en TV idag.

Idag ? - helt klart.

Min tanke är dock att en ny TV ska hänga på väggen i några år och Ultra HD Blu-ray kommer att lanseras med både spelare och filmer innan slutet på 2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pulver:

Idag ? - helt klart.

Min tanke är dock att en ny TV ska hänga på väggen i några år och Ultra HD Blu-ray kommer att lanseras med både spelare och filmer innan slutet på 2015

Nej det kommer det inte.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Ok ?

Har du någon mer information om när det sker ?

Drog mig bara till minnes om en äldre nyhet där siktet var att det skulle lanseras lagom till julhandeln 2015, men det kanske har ändrat sig ?

Här finns en sweclockers nyhet men den nämner inte lanseringsdatum:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20483-blu-ray-disc-associati...

Edit:

Jodå - planen med att spelare ska finnas i handeln till julen 2015 är fortfarande fast:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=14...

Citat:

We’re still on track for a pre Christmas launch for players

http://www.insideci.co.uk/articles/interview-4k-uhd-blu-ray-p...

Det kommer visas upp spelare på en mässa i september - IFA 2015

Permalänk
Medlem

haha inte bara jag som är anti välvd

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

4K är fortfarande helt onödigt på en TV idag.

Köper man en TV för 70 papp kanske man vill att den skall klara morgondagens format? De första 4k BD apparaterna är på G så varför köpa snart outdated teknik när man vet att det kommer ny?
Jag har en 4k tv och jag ångrar inte att jag köpte den istället för en vanlig HD TV. Bilder osv är sjukt snygga i den upplösningen. Sen finns det en del 4k material på Netflix och youtube. HBO osv skall börja sända det med. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag köpt en HD tv för ett år sen nu när det börjar komma 4k material. Att köpa en HD tv nu tycker jag är rent korkat faktiskt. Iaf om man gillar film osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pulver:

Idag ? - helt klart.

Min tanke är dock att en ny TV ska hänga på väggen i några år och Ultra HD Blu-ray kommer att lanseras med både spelare och filmer innan slutet på 2015

Men då är det bättre att köpa en TV som tillverkats efter sånt kommit igång..? Du slipper barnsjukdomar, får en billigare TV och slipper ha outnyttjad potential.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Men då är det bättre att köpa en TV som tillverkats efter sånt kommit igång..? Du slipper barnsjukdomar, får en billigare TV och slipper ha outnyttjad potential.

Absolut! - Det håller jag med om

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Köper man en TV för 70 papp kanske man vill att den skall klara morgondagens format? De första 4k BD apparaterna är på G så varför köpa snart outdated teknik när man vet att det kommer ny?
Jag har en 4k tv och jag ångrar inte att jag köpte den istället för en vanlig HD TV. Bilder osv är sjukt snygga i den upplösningen. Sen finns det en del 4k material på Netflix och youtube. HBO osv skall börja sända det med. Jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag köpt en HD tv för ett år sen nu när det börjar komma 4k material. Att köpa en HD tv nu tycker jag är rent korkat faktiskt. Iaf om man gillar film osv.

Men om du köper en hyfsad HD TV för 15kkr idag och sedan köper en för 4K TV för 55kkr om något år när det finns vettigt material att använda på den så kommer den 4K TV'n vara bättre än den du betalade 70k för idag. Plus att du har en hyfsad extra TV att ha i badrummet eller något. Det 4K material som streamas idag och troligen ett bra tag framåt är ju så sönderkomprimerat att en bra fullHD stream upplevs lika bra.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Hur kör du netflix i 4k? Set top eller smart tv? Inte från dator eller? Jag läste runt om det igår nämligen och hittade inte så mycket info mer än att det fortfarande inte går att köra 4k netflix på PC.

Har en samsung ue55js9005 men tyvärr har inte ens viaplay en app till den än. Man kan tycka att samsungs toppmodeller borde prioriteras men icke... Utöver det är tvn fantastisk. Sjuk bild och galet snabb. 8 kärnig propp om jag fattat rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Hur kör du netflix i 4k? Set top eller smart tv? Inte från dator eller? Jag läste runt om det igår nämligen och hittade inte så mycket info mer än att det fortfarande inte går att köra 4k netflix på PC.

Förutom de 4K-TV-apparaterna som har Netflix 4K inbyggt så är det endast Nvidia Shield Android TV som är godkänd att köra Netflix i 4K

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=324144

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Nu är jag verkligen ingen TV-kännare, men av det lilla jag läst så kommer i alla fall jag förmodligen vänta tills detaljerna i mörka partier blir bättre (informativt omdöme på prisjakt där jämförelse görs mot plasma: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2311543 ), förutom priset också förstås...

Men suck. Du förstår att han jämför det mot en referens plasma som inte ens går att köpa idag? Som dessutom inte vanliga "användare" skulle kunna kalibrera upp.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Men om du köper en hyfsad HD TV för 15kkr idag och sedan köper en för 4K TV för 55kkr om något år när det finns vettigt material att använda på den så kommer den 4K TV'n vara bättre än den du betalade 70k för idag. Plus att du har en hyfsad extra TV att ha i badrummet eller något. Det 4K material som streamas idag och troligen ett bra tag framåt är ju så sönderkomprimerat att en bra fullHD stream upplevs lika bra.

Precis så jag tänkte när jag köpte min LED 4K 55 tummare. Den kostade 13k och är värd varenda krona, men det blir en OLED 65 4K så fort priset går ner. Men köpa en vanlig HD TV nu skulle jag aldrig göra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Hedersmedlem

@moire:

Ja. Tycker inte det är orimligt att den borde slå en 5 år gammal modell. Vad som går eller inte går att köpa är inte riktigt relevant för resonemanget. Det är ett konstaterande att det fortfarande finns en bit kvar för oled att utvecklas. Den imponerande svärtan verkar uppnås genom att inte diskriminera tillräckligt inom det mörka spektrat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

UltraHD modellen 920V finns nu upplagd hos ElG/ElWorld, 29995 balobas!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3266846

Permalänk
Medlem

@merdique: Sorry för jäääättesent svar men jag kör det på en Samsung TV UE55JS9005

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|