Noctua NF-U14S med dubbla FD Dynamic 140 mm GP-14

Permalänk
Medlem

Noctua NF-U14S med dubbla FD Dynamic 140 mm GP-14

Tjena Swec,

Jag håller på att planera ett dator köp som skall se nu i månads skiftet, skulle vilja beställa en NF-U14S som processorkylare.
Undrar om man kan montera två GP-14 på NF-U14S, är det möjligt? Kanske det blir problem med RAM-minnena?

Länk till kundvagn hos Inet

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K @ 4.8 Ghz | Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 |
| ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync 165 Hz | AOC 24" G2460FQ 144 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatA0525:

Tjena Swec,

Jag håller på att planera ett dator köp som skall se nu i månads skiftet, skulle vilja beställa en NF-U14S som processorkylare.
Undrar om man kan montera två GP-14 på NF-U14S, är det möjligt? Kanske det blir problem med RAM-minnena?

Länk till kundvagn hos Inet

Det kan bli problem ja. Dom fästena som sitter på NF-U14S har ett specifikt avstånd som enbart passar om hålen sitter som dom gör på den Nocuta fläkten som ingår. Det är ett mycket bredare mellanrum på GP-14. Har haft samma problem på min Phanteks-kylare, försökte stretcha fästet, vilket går, men då sitter inte fläkten ordentligt på kylaren sen.

Det går säkerligen optimera din build lite också, om du är intresserad av förslag?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8166259/1234556565

Här har jag tagit ett uppgraderingspaket från Inet med en vass i5, annat moderkort, och 8gb minne 1600mhz istället (räcker gott och väl till gaming om det är det du ska ha datorn till) Har även bytt upp dig lite på nätaggregatet. 80+ Gold. Uppgradera dig till ett 390x också med en bra kylare. Lyckades t.om sänka priset lite, vill du så släng på en 500gb SSD istället (Samsung). Du kommer tacka mig en vacker dag. (då kan du lika gärna skita i HDD helt om du vill skippa mekaniska delar totalt. Upp till dig.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Det kan bli problem ja. Dom fästena som sitter på NF-U14S har ett specifikt avstånd som enbart passar om hålen sitter som dom gör på den Nocuta fläkten som ingår. Det är ett mycket bredare mellanrum på GP-14. Har haft samma problem på min Phanteks-kylare, försökte stretcha fästet, vilket går, men då sitter inte fläkten ordentligt på kylaren sen.

Det går säkerligen optimera din build lite också, om du är intresserad av förslag?

Sure låt förslagen rulla!

Dock ser jag helst att datorn går i ett blå/svart/vit färg tema.

Behöver i7's HT, becuz reasons

Och helst stannar jag på det gröna lagets sida

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K @ 4.8 Ghz | Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1 |
| ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync 165 Hz | AOC 24" G2460FQ 144 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatA0525:

Sure låt förslagen rulla!

Dock ser jag helst att datorn går i ett blå/svart/vit färg tema.

Behöver i7's HT, becuz reasons

Om det är den estetiska delen som styr så ska jag inte stoppa dig, är också besatt av att det ska se bra ut. Och känner du att du vill ha i7:ans HT så kör i vind.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8166328/2015-07-09

Om jag hade fått välja, personligen gillar jag ASUS moderkorten mer än ASRock moderkorten. En WD green för att den är tystare. Visst noctuas tornkylare är bra men bequiet! är fina dom med både till utseendet samt prestandan. RAM minnena har jag valt 4x4 för att använda moderkortets så man kan använda de dubbla kanalerna (samt de ser snyggare ut när de matchar alla annat som är svart). även bytt ut nätagget till ett EVGA 750w 80+ gold vilket jag hade föredragit framför ett fractal design agg landar på 17177kr

kom dock på att minnena inte kommer funka pga kylflänsen men man kan ju ta lowprofile istället

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |