Permalänk

Corsair dominator airflow platinum

hejsan! Undrar ifall någon har en sådan och vet ifall det är möjligt att plugga ur den röda LEDen

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8168175/2015-07-10

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Medlem

Inte en aning men sitter ju skruvar på sidorna så förhoppningsvis kan man väl öppna den och fimpa leden på något sätt

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av CrispyCustoms:

600 spänn för en RAM kylare med 2 minimala högljuda fläktar bara för det är platinum designen
Tror jag gav 49kr för den modellen jag har för några år sen och den åkte av rätt snabbt då den låter mer än det är värt.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

600 spänn för en RAM kylare med 2 minimala högljuda fläktar bara för det är platinum designen
Tror jag gav 49kr för den modellen jag har för några år sen och den åkte av rätt snabbt då den låter mer än det är värt.

det är ett rätt saftigt pris, men anl. till eventuellt köp skulle mestadels vara utseendet, dessutom kan man ju kapa ner fläkthastigheten med corsair link så ljud bör inte vara något problem

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240

Permalänk
Avstängd

den får utmärkelsen månadens mest onödiga köp
1: minnena blir inte varma utan fläkt
2: kör man intel är dom inte så glad på att volta minnen löjligt högt
3: små fläktar låter ofta illa

i vilket fall så vet jag inte om leden går att fimpa rakt av men ser man leden så kan man t.e.x ha en gummiplutt tejp eller så och dölja med vilket oftast är det bästa alternativet även om det inte är estetiskt tilltalande

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

den får utmärkelsen månadens mest onödiga köp
1: minnena blir inte varma utan fläkt
2: kör man intel är dom inte så glad på att volta minnen löjligt högt
3: små fläktar låter ofta illa

i vilket fall så vet jag inte om leden går att fimpa rakt av men ser man leden så kan man t.e.x ha en gummiplutt tejp eller så och dölja med vilket oftast är det bästa alternativet även om det inte är estetiskt tilltalande

jag ger dig samma svar som kommentaren ovan ^^ som sagt det är mestadels estetiskt

Visa signatur

Fractal Design North Mesh (White) | ASUS ROG X570I Strix | AMD Ryzen 9 3900X | ASUS RTX 4080 TUF | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Corsair HX850i | EK-Nucleus 240