Logitech sjösätter nya varumärket Logi

Permalänk
Medlem

Ah de skulle kört på namnet de använder i Japan istället. Logicool

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN:
G400 hade kvalitetsproblem med väldigt tunn koppar i kabeln och där den gick ut från musen gick den av oftast, sensorn hade angle snapping på tidiga batchar och sensorn kunde låsa upp sig och fortsätta i en konstant riktning pha elektronik alt. kabelfel. DPI-knapparna sjönk ned från sina fästen efter ett hundratal klick och blev sega/svåra att trycka på. G400 trycktes upp i 399:- .

G400S var en nödlösning för att förstärka kabeln där den går ut ur musen, men defekterna med sensorn är fortfarande kvar, kan vara pga defekt kabel. G400S trycktes upp till 599:-

G400S lider av samma kvalitetsbrister som G400 kom med dock, och dem faller som flugor innan garanti-tiden på tre år går ut. Så dem plockades bort från marknaden helt.

Permalänk
Medlem

Vem kom på denna reklamidén? Denne borde sparkas omedelbart! Fick ju huvudvärk av videon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazze2k5:

Fick direkt vibbar av Logica som tidigare var WM-data och nu CGI:

http://www.121partners.com/images/logo_logica.gif

Tänkte på samma sak och tänkte posta en bild, men tänkte att det borde vara fler än jag som sett detta

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kanske KANSKE.. man kan hitta ett nytt ljust media tangentbord* snart då.... tvivlar.
*se sign.

Permalänk
Medlem

Avskyvärd video. Känns som någon sagt att vi vill ha en flashig ungdomlig video som anspelar på Windows 8.

Jag kan säga att jag kom också in här bara för att posta sloggi-logotypen och logica.
Dåligt namnval, dålig logotyp, dålig video.

Sa jag att jag tyckte det var dåligt?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Ser ut som en logotyp för hälsoyoghurt

Ser ut som en logotyp för hälsoyoghurt

Gjorde en mock:

Permalänk
Medlem

Jag som nyligen åkte till Japan på semester blev bra förvånad när jag märkte att de inte heter logitech här utan de heter tydligen logicool hade ingen aning om det.

Permalänk
Snusfri

Vilket horribelt namn, låter som en tillverkare av hygienprodukter för kvinnor.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bland de värsta jag sätt. I klass med Crossairs "tramp stamp"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dfi:

Ser ut som en logotyp för hälsoyoghurt

Gjorde en mock:

http://i.imgur.com/BnQOyi0.png

Det går att sälja hälsoyoghurt med vilken logga som helst. Tycker det är mycket oförtjänt gnäll i tråden. Kul att de försöker förnya sig iaf.

När Google tog bort sina fräsiga 90-talseffekter var det också gnäll men det ser ärligt talat minst 10 gånger bättre ut nu.

Permalänk

Det har videon visar ALLT som är horribelt fel med med dagens design på appar/UI och produkter.

Må den här flatUI pastell minimalistiska modeflugan brinna i helvetet!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Så plastigt och platt som möjligt ska tydligen vara modernt nu, precis som microsoft. Verkligen tråkigt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Näää, hata färg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Reklamen var ju det värsta jag har sett. Reste dom tillbaka till slutet av 80-talet eller?

Trender upprepar sig! Så snart är det dags för v-jeans på nytt så håll i dig.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Min fråga är varför man vill byta ut ett såpass starkt varumärke som Logitech? Vad har man att tjäna på det?

Vad jag vet så har dom ju inte speciellt dåligt rykte, som t.ex. Lucky Goldstar hade när dom bytte till LG, och fick ett rejält uppsving tack vare namnbytet.

Nä, jag tycker gott dom kunde lagt dom pengarna det kostar att byta namn på nåt bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Kanske KANSKE.. man kan hitta ett nytt ljust media tangentbord* snart då.... tvivlar.
*se sign.

Varför inte bara köpa två tangentbord som finns tillgängligt i både svart och vitt och sedan byta ut tangenterna? Eller köpa ett svart tangentbord och lämna in höljet hos en målare? Betydligt billigare än 10000kr. Och det är dessutom bara onödigt att gå och vänta på något som aldrig kommer att komma.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ja jäklar hoppas de inte betalade för den där, undrar hur länge det dröjer innan petition rörelsen drar i gång.

Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V

Permalänk
Medlem

Är lite tveksam till "logi" som varumärke, men gillar annars den nya logotypen!

Alltid trevligt med olika färgval (men bra om även svart finns att välja på).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Skiter i vad de gör men rör för helvete inte G5xx serien möss! Resten kan de göra vad som helst med. Speciellt plastiga tangentbord de säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Varför inte bara köpa två tangentbord som finns tillgängligt i både svart och vitt och sedan byta ut tangenterna? Eller köpa ett svart tangentbord och lämna in höljet hos en målare? Betydligt billigare än 10000kr. Och det är dessutom bara onödigt att gå och vänta på något som aldrig kommer att komma.

P.g.a att det du sa (sätta ljusa standard-tangenter på ett svart media-Tbord) kanske inte ens går, då det måste vara samma fästen (ej mekansika) och finns det måste de hittas genom slump-beställningar av ljusa t-bord online.. ugh.

Tror ljusa kommer tillverkas igen. Byter nog inte mitt ljusa "Logitech internet navigator" (y-bf37) från ~2007 mot ett ljust simpelt standard t-bord förräns det blir ÄNNU knarrigare eller scrollhjulet eller +-mute slutar stödjas oxo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

P.g.a att det du sa (sätta ljusa standard-tangenter på ett svart media-Tbord) kanske inte ens går, då det måste vara samma fästen (ej mekansika) och finns det måste de hittas genom slump-beställningar av ljusa t-bord online.. ugh.

Tror ljusa kommer tillverkas igen. Byter nog inte mitt ljusa "Logitech internet navigator" (y-bf37) från ~2007 mot ett ljust simpelt standard t-bord förräns det blir ÄNNU knarrigare eller scrollhjulet eller +-mute slutar stödjas oxo.

Så länge du köper tangentbord av samma modell så passar tangenterna. Du kan exempelvis köpa ett svart och ett ljust och sedan bara sätta de svarta tangeterna på det ljusa tangentbordet.

Nu var väl kanske inte det där tangentbordet du är ute efter men då förstår nog vad jag menar

Annars finns ju alltid Optimus Maximus där varje tangent är en OLED-display.
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/optimus_maximus_...

Men det är ju som sagt belyst i och med att det är displayer, så det sket sig väl det också antar jag?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så läng...

Ja asso svarta bokstäver är grunden. (har funderat över platta ljusa som finns, men pallar inte platt).
Det roliga är att sökningar kan fresta med ljusa fullhöjds media-tbord.. men när man går dit är det slut i lager eller bara svart kvar (sen åratal). Optimus är intressant men rätt så fel ändå.. men tack för försöket.

Permalänk
Medlem

HAHAH!! Världsrekord i fantasi tamigfan.

Logitech

Logi

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Vad var det för fel på G400? Plockade upp min för 249kr och den har funkat felfritt i några år nu. Ser det verkligen inte som en sämre mus än mx510 som jag hade tidigare (snarare tvärtom). Nu var det iof tråkigt att de tog bort g400, de som är tillgängliga idag ser tyvärr inte lika prisvärda eller stilrena ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, min är felfri men används inte just nu. Tycker formen va bra för 10 år sedan men nu finns det bättre alternativ. Men kvalitén kan jag inte klaga på. Köpte den för ca 200 kr jag också.. Prisvärt som fan!

Permalänk
Inaktiv

Personligen ser jag det som ett stort misstag, de lär ju ha sett reaktionerna på när Corsair bytte logo exempelvis. Bra att samtliga produktserier inte får namnet bytt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det går att sälja hälsoyoghurt med vilken logga som helst. Tycker det är mycket oförtjänt gnäll i tråden. Kul att de försöker förnya sig iaf.

När Google tog bort sina fräsiga 90-talseffekter var det också gnäll men det ser ärligt talat minst 10 gånger bättre ut nu.

http://i.imgur.com/iQxIgQL.png

Eh ... ska det inte vara blåbär i den vänstra yoghurten?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Efter katastrofala misslyckandet med G400 serien som ersatte MX518 så självklart måste dem skaffa ett nytt namn/logga. Sådan extremt låg kvalitet på hela G400 serien till dubbla prislappen av vad MX518 var. Och pga deras girighet och totala misslyckande finns inte designen man använt i mer än ett årtionde kvar... man vänjer sig vid designer, allt annat känns fel och min G400S har börjat krångla nu efter ett år...

Men det finns ingenting på hela marknaden med möss att ersätta den med, tack Logitech för att ni var tvungna att döda eran i särklass bästa mus som hängt med sedan 2002.

G402 har samma form tror jag, men designen är ju lite för mycket

Skrivet av str8forthakill:

@sKRUVARN:
G400 hade kvalitetsproblem med väldigt tunn koppar i kabeln och där den gick ut från musen gick den av oftast, sensorn hade angle snapping på tidiga batchar och sensorn kunde låsa upp sig och fortsätta i en konstant riktning pha elektronik alt. kabelfel. DPI-knapparna sjönk ned från sina fästen efter ett hundratal klick och blev sega/svåra att trycka på. G400 trycktes upp i 399:- .

G400S var en nödlösning för att förstärka kabeln där den går ut ur musen, men defekterna med sensorn är fortfarande kvar, kan vara pga defekt kabel. G400S trycktes upp till 599:-

G400S lider av samma kvalitetsbrister som G400 kom med dock, och dem faller som flugor innan garanti-tiden på tre år går ut. Så dem plockades bort från marknaden helt.

MX518 har också samma problem med kabeln. Min gick av efter kanske 4-5 år så jag köpte en ny kabel från Kina, men har inte bytt ännu.

Logi tycker jag är dumt, men så länge speltillbehören lämnas orörda är det okej.
Förstår inte hur smälta in i vardagen och minimalistiskt passar ihop med "djärva" och starka färger eller enligt mig skrikande neonfärger.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?