Blu-ray olika för olika

Permalänk
Medlem

Blu-ray olika för olika

Hej,

En kanske någorlunda skum titel som inte är så skum egentligen.

Det hela handlar om kostnaders vara och inte vara. Hur kan det komma sig att man kan köpa en bluray spelare för 500 kr, koppla den till tvn och det fungerar utan problem att kolla på olika bluray filmer men köper man en slim bluray spelare som optisk läsare till en htpc så måste man utöver läsarens kostnad på typ 500 kr även köpa programvara för att kunna använda den för många gånger mer än vad enheten kostade i inköp?

För mig övergår det här mitt sunda förnuft.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det finns inget förnuft i det.
Dessutom är inget av de program som säljs för att spela upp Blu-ray på pc något man vill använda.
Jag tror att de flesta använder alternativa lösningar hellre än att krångla med optiska skivor på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Rekordmedlem

De flesta datorenheter är brännare och dessutom så har med licensvillkor att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De flesta datorenheter är brännare och dessutom så har med licensvillkor att göra.

Sant, men samtidigt så är det nog ytterst få som är intresserade av att kopiera bluray-filmer till BD-R.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W