Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Hedersmedlem

När du sa "party all night long" kom jag direkt att tänka på Lionel Richie. Dock inte speciellt ny
https://www.youtube.com/watch?v=nqAvFx3NxUM
https://www.youtube.com/watch?v=stMKS4A86Rk (Theo Richter remix från Telenorreklamerna på TV)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

När du sa "party all night long" kom jag direkt att tänka på Lionel Richie. Dock inte speciellt ny
https://www.youtube.com/watch?v=nqAvFx3NxUM
https://www.youtube.com/watch?v=stMKS4A86Rk (Theo Richter remix från Telenorreklamerna på TV)

Haha jo det tänkte jag också men tyvärr inte han heller! Väldigt osäker om det ens var party all night long eller party all the time, kanske var något helt annat...

Det är inte Black Eyed Peas heller tyvärr!

Ska brainstorma lite mer och se om något annat dyker upp!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inte denna heller! Men grym remix!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Oj den missade jag! Vet dock inte om det är värt att posta där nu när jag redan skapat denna tråd men ska ha den i åtanke nästa gång jag får detta problem (vilket händer ca en gång i månaden )

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=uO59tfQ2TbA Kanske någon av dessa 2? https://www.youtube.com/watch?v=RgKAFK5djSk var spelade på NRJ. runt 13:00 tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Inte för att vara sån, men sjunger de överhuvudtaget "party" i ngn av de låtarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Inte för att vara sån, men sjunger de överhuvudtaget "party" i ngn av de låtarna?

Nix :I men om det var på NRJ så lär den låten han söker finnas där men fanns ingen med "party" när jag sökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Nix :I men om det var på NRJ så lär den låten han söker finnas där men fanns ingen med "party" när jag sökte.

Jaha, undrar i övrig hur väl spellistorna överenstämmer med vad de spelar.
Tror jag en gång hörde en låt på p3 lr ngt, visste dagen och ungefär tiden men det gick inte att hitta, kollade igenom alla låtar ett par timmar fram och bak.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Jaha, undrar i övrig hur väl spellistorna överenstämmer med vad de spelar.
Tror jag en gång hörde en låt på p3 lr ngt, visste dagen och ungefär tiden men det gick inte att hitta, kollade igenom alla låtar ett par timmar fram och bak.

Aha,för mig så har det stämt överens med listan många gånger,men för eller senare så hör man samma låt igen om den är populär.

Permalänk
Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Som de andra säger låter det som precis som party all the time.

https://youtu.be/GCt4V_0IUfM?t=41s

Mer specifikt den remixen. Så sista gången nu, är du helt säker?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Usch herrejösses nej xD

JAG HITTADE LÅTEN!!!! Av en slump faktiskt.. Gick och nynnade på den och min käre flickvän frågade varför jag sjöng den fel >.<

https://www.youtube.com/watch?v=y74UPiaK7u0

Don't worry about a thing, inte party all night long!!!

Måste ändå tacka er alla för all er hjälp och för de grymma låtarna ni länkade till mig! Tack för det roliga, nu ska jag dra och lyssna på låten ett par hundra gånger tills jag tröttnat på den

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Usch herrejösses nej xD

JAG HITTADE LÅTEN!!!! Av en slump faktiskt.. Gick och nynnade på den och min käre flickvän frågade varför jag sjöng den fel >.<

https://www.youtube.com/watch?v=y74UPiaK7u0

Don't worry about a thing, inte party all night long!!!

Måste ändå tacka er alla för all er hjälp och för de grymma låtarna ni länkade till mig! Tack för det roliga, nu ska jag dra och lyssna på låten ett par hundra gånger tills jag tröttnat på den

Inte ett litet fel du gjorde ;P

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Usch herrejösses nej xD

JAG HITTADE LÅTEN!!!! Av en slump faktiskt.. Gick och nynnade på den och min käre flickvän frågade varför jag sjöng den fel >.<

https://www.youtube.com/watch?v=y74UPiaK7u0

Don't worry about a thing, inte party all night long!!!

Måste ändå tacka er alla för all er hjälp och för de grymma låtarna ni länkade till mig! Tack för det roliga, nu ska jag dra och lyssna på låten ett par hundra gånger tills jag tröttnat på den

Skrivet av Grusburk:

Inte ett litet fel du gjorde ;P

wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooot?!

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Usch herrejösses nej xD

JAG HITTADE LÅTEN!!!! Av en slump faktiskt.. Gick och nynnade på den och min käre flickvän frågade varför jag sjöng den fel >.<

https://www.youtube.com/watch?v=y74UPiaK7u0

Don't worry about a thing, inte party all night long!!!

Måste ändå tacka er alla för all er hjälp och för de grymma låtarna ni länkade till mig! Tack för det roliga, nu ska jag dra och lyssna på låten ett par hundra gånger tills jag tröttnat på den

Videoklippet är inte tillgängligt i min region. Vafan! Vad hette låten då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hej!

Igår hörde jag en ganska catchig låt på radion i bilen men jag missade tyvärr namnet då jag var tvungen att parkera innan den tog slut. Jag har försökt att hitta namnet på den med diverse program och appar (bl.a. Shazam och SoundHound) utan att lyckas och håller på att bli galen då den sitter fast i huvudet på mig och retas! >.<

Vänder mig därför hit för att se om någon känner till låten jag menar! Den är ganska ny skulle jag tro men har snutta av 80-tals disco i sig. Jag minns endast melodin på refrängen och har försökt pussla ihop lyricsen men dessa är troligtvis helt fel:

We are gonna humhum party all the time, gon' party all the time, gon' paaarty all the timeee (x3)

eller

Ain't it gonna humhum party all the time, party all the time, paarty all the tiimee (x3)

eller liknande. Humhum står för någon del jag ej minns alls och jag är osäker på om det var party all the time eller party all night long eller något annat.

Hur som helst, någon som är säker på vilken låt jag menar? Den går utmärkt att dansa till (personlig erfarenhet från igår)!

Help me Sweclockers, you're my only hope!

Säker på att det inte var Shots & Squats av Vigiland?
Edit: Sen till "partyt"

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av biorrith:

Videoklippet är inte tillgängligt i min region. Vafan! Vad hette låten då?

Du kan ju ändå se titeln på videon "Madcon - Don't Worry feat. Ray Dalton" Dock undrar jag lite hur TS kom in på ett klipp som är blockat i Sverige från första början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du kan ju ändå se titeln på videon "Madcon - Don't Worry feat. Ray Dalton" Dock undrar jag lite hur TS kom in på ett klipp som är blockat i Sverige från första början.

Vem är den där TS egentligen? Extraterrestial?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju ET du tänker på. TS står för trådstartare vilket var Icte i just det här fallet fast nu ser jag att hans tråd har blivit hopslagen med någon annan äldre tråd som redan fanns.

Permalänk
Medlem

Oj så det är hit min tråd försvann! Blev väldigt förvirrad när jag gick in på Följda trådar och tråden som jag skapade igår var borta Men tack för ihopslagningen med denna tråd, du okända moderator! <3

Skrivet av Grusburk:

Inte ett litet fel du gjorde ;P

That's what she said (literarelly)! Vette hur jag fick till det med party.. Kanske var för att jag dansa till låten eller så? Ibland så undrar jag hur mitt minne fungerar...

Skrivet av biorrith:

Videoklippet är inte tillgängligt i min region. Vafan! Vad hette låten då?

Skrivet av Andreaz1:

Du kan ju ändå se titeln på videon "Madcon - Don't Worry feat. Ray Dalton" Dock undrar jag lite hur TS kom in på ett klipp som är blockat i Sverige från första början.

My bad! Är i Frankrike sedan igår bitti vilket kan ha göra med det! Men ja, det är den låten! Fortfarande väldigt catchig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vilken låt är detta?

Detta är en snutt av en låt jag minns inte hur jag kom över den men är det någon som vet vilken låt det är?

http://vocaroo.com/i/s0Bga1Ac8oqf

Svar:
#15535240

Permalänk
Medlem

Använd Shazam eller liknande.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Upp på youtube med den
Om inte deras system hittar vad det är för låt så kommer folk iaf våga lyssna på den.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

har inte heller öppnat filen, Ett tips Vatten, använd programmet shazam så får du nog reda på vad det är för låt

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Låten var intressant, hoppas du hittar den och delar med dig

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatten:

En fil som har rippat ljudet från ett YouTube-klipp, klippt i Audacity och encodad på en maskin som kör GNU+Linux. Jag tror dig verkligen.

så varför inte bara länka youtube-klippet du rippat från? känns ju något enklare för alla

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+