Permalänk
Medlem

Cirka 30500 före skatt, 23000 ut. Jobbar som 2nd-line tekniker hos en operatör och är 25år ung.

Jag trodde att jag hade en ganska bra lön, men folk verkar vara svinrika på detta forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeeWee90:

Cirka 30500 före skatt, 23000 ut. Jobbar som 2nd-line tekniker hos en operatör och är 25år ung.

Jag trodde att jag hade en ganska bra lön, men folk verkar vara svinrika på detta forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre än att vara arbetslös. Det är ingen höjdare att sitta på Arbetslivsresurs varje vecka och lyssna på gamla kärringar och gubbar skrika om hur de blivit dåligt behandlade hos sin läkare eller annat irrelevant så som Yoga, föreläsningar om hälsa, stress m.m. som ska vara "motiverande" (snarare tvärtom)

Hoppas jag hittar ett jobb snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

@wille61:

"Informationssäkerhetsexpert" *pust*

Har en annan intern titel som inte bör nämnas.

Slokhatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu är jag inte för ordet hen på något vis då jag tycker det är meningslöst, men det används även när könet inte är relevant, inte bara när man inte vet könet på någon.
I det här fallet spelar det ingen roll om personen är man eller kvinna.

Tyvärr spelar det roll när det gäller löner även om det inte borde göra det.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xp1ratex:

Slokhatt?

Vithatt, om man ska prata hattar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Cirka 20000 före skatt här..

2 års erfarenhet och jobbar som personbilsmekaniker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Bättre än att vara arbetslös. Det är ingen höjdare att sitta på Arbetslivsresurs varje vecka och lyssna på gamla kärringar och gubbar skrika om hur de blivit dåligt behandlade hos sin läkare eller annat irrelevant så som Yoga, föreläsningar om hälsa, stress m.m. som ska vara "motiverande" (snarare tvärtom)

Hoppas jag hittar ett jobb snart.

Det hoppas jag med för din skull! Har ett par vänner som gått genom samma skit. Vart bor du och vilken typ av jobb söker du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

Cirka 20000 före skatt här..

2 års erfarenhet och jobbar som personbilsmekaniker.

Antar du är under 20 eller inte är heltidare då?
Sveriges bilmekaniker ligger ju så här
10:percentil: 21800 kr
25:percentil: 24100 kr
75:percentil: 29600 kr
90:percentil: 33200 kr

Kanske ska söka till annan verkstad, eller är efterfrågan för låg nu för tiden?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

IT-tekniker, 24 000Kr i fast månadslön samt årsbonus (ca 8000Kr förra året)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Antar du är under 20 eller inte är heltidare då?
Sveriges bilmekaniker ligger ju så här
10:percentil: 21800 kr
25:percentil: 24100 kr
75:percentil: 29600 kr
90:percentil: 33200 kr

Kanske ska söka till annan verkstad, eller är efterfrågan för låg nu för tiden?

23 år gammal och jobbar heltid.

Är lite skevt med kollektivavtal för mig då min arbetsgivare har ett avtal med transport som dom har kopierat och gjort lite ändringar på till oss som är anställda på verkstaden som taxibolaget äger. Typ. Fick inget bra svar sist jag frågade om kollektivavtal.

Tror jag måste förhandla lön snarast dock. För jag är egentligen anställd som mekaniker men utöver att laga bilar, både privata kunders samt åkeriets taxibilar, så ska vi ibland vara "vaktmästare" till ex antal fastigheter, sälja släpvagnar samt serva och underhålla en miljöbiltvätt

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag är 24 år och får 40k i månaden. Jag jobbar som utvecklare. Jag vet inte om det är bra då jag vet flera 30+ som tjänar runt 70k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217966:

Jag är 24 år och får 40k i månaden. Jag jobbar som utvecklare. Jag vet inte om det är bra då jag vet flera 30+ som tjänar runt 70k.

Skickades från m.sweclockers.com

Min lillebror som är född 89 har 45 så det är ju en bra lön men man kan få bättre?
Han jobbar som Lösningsarkitekt

Skulle påstå att 55-70 är mer vanligt för folk runt 30-40 år

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217966:

Jag är 24 år och får 40k i månaden. Jag jobbar som utvecklare. Jag vet inte om det är bra då jag vet flera 30+ som tjänar runt 70k.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du utveckla det lite? (dat pun!) vad går arbetet ut på och vad och hur lång g utbildning är det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Vill du utveckla det lite? (dat pun!) vad går arbetet ut på och vad och hur lång g utbildning är det?

Jag jobbar som mjukvarruutvecklare, jag gick på yrkeshögskola i två år och sedan fick jag jobb. Jag är rätt nördig av mig och har lagt många timmar själv på att fördjupa mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberVillain:

Min lillebror som är född 89 har 45 så det är ju en bra lön men man kan få bättre?
Han jobbar som Lösningsarkitekt

Skulle påstå att 55-70 är mer vanligt för folk runt 30-40 år

Jobbar han som konsult eller på ett företag? Är det lösningar angående backend eller hela paketet (flera system)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

22 år, jobbar som Montör och fiber tekniker 20-22k före skatt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabraja:

38000kr brutto. Produktionschef på ett mindre företag med ca 30 anställda.

Det är för lite om du har t.ex. personalansvar, ansvarr för produktionen och arbetsmiljöansvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunde:

Det är för lite om du har t.ex. personalansvar, ansvarr för produktionen och arbetsmiljöansvar.

Han glömde säkert en nolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskenlars:

23 år gammal och jobbar heltid.

Är lite skevt med kollektivavtal för mig då min arbetsgivare har ett avtal med transport som dom har kopierat och gjort lite ändringar på till oss som är anställda på verkstaden som taxibolaget äger. Typ. Fick inget bra svar sist jag frågade om kollektivavtal.

Tror jag måste förhandla lön snarast dock. För jag är egentligen anställd som mekaniker men utöver att laga bilar, både privata kunders samt åkeriets taxibilar, så ska vi ibland vara "vaktmästare" till ex antal fastigheter, sälja släpvagnar samt serva och underhålla en miljöbiltvätt

Din arbetsgivare skrattar nog hela vägen till banken.
De flesta arbetsgivare förutser att om det finns möjlighet, kommer de anställda blåsa dom. Precis så skall du tänka om arbetsgivare. Kan dom, så blåser dom dig. Gå nu med i facket och ifrågasätt din otroligt låga lön. Kräv ett arbetsuppgiftsdokument där det tydligt står vad du skall göra och kunna för din lön, vilka ansvarsområden du skall ha osv.

Jag var bilmek/bilelektriker/tekniker i 12 år innan jag började på SAAB och jag vet att det är trögt med löner i ett så konkurensdrabbat arbetsområde (det var därför jag slutade). Tyvärr kan jag bara rekomendera dig att stanna så länge att du tryggt kan byta till ett arbete med riktig lön.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

18tkr/mån men jobbar inte heltid så 900kr om dagen(ring och spring). En arbetsdag är mellan 10-13 timmar, OB är frånvarande oavsett helgdag eller nattetid. Liksom facklig representation, rast får man ha på fritiden dvs efter arbetet då det inte ingår eller hinns med. Hittade inge annat arbete så det här får gå tills vidare.

Sverige 2015

Edit: "icx12 Kan du berätta lite mer? Arbetsuppgifter mm."

Säljare, kan inte säga så mycket mer utan att att det blir uppenbart vem som är arbetsgivare.

Permalänk
Medlem

timlön på 191kr + 320kr traktamente 5 dar i veckan skattefritt ... brukar bli rätt hyfsat då vi är på traktamentes jobb

glömde skriva är isolerare eller isoleringsmontör som det så fint heter..restid utanför arb. tid brukar ligga på 110 rent gissningsvis kan vara mer ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217966:

Jobbar han som konsult eller på ett företag? Är det lösningar angående backend eller hela paketet (flera system)?

Skickades från m.sweclockers.com

Anställd, full stack

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Din arbetsgivare skrattar nog hela vägen till banken.
De flesta arbetsgivare förutser att om det finns möjlighet, kommer de anställda blåsa dom. Precis så skall du tänka om arbetsgivare. Kan dom, så blåser dom dig. Gå nu med i facket och ifrågasätt din otroligt låga lön. Kräv ett arbetsuppgiftsdokument där det tydligt står vad du skall göra och kunna för din lön, vilka ansvarsområden du skall ha osv.

Jag var bilmek/bilelektriker/tekniker i 12 år innan jag började på SAAB och jag vet att det är trögt med löner i ett så konkurensdrabbat arbetsområde (det var därför jag slutade). Tyvärr kan jag bara rekomendera dig att stanna så länge att du tryggt kan byta till ett arbete med riktig lön.

Det jag säga om min arbetsgivare. På mitt anställningsvillkor får jag inte jobba mer än 26 tim. Men när det behövdes folk fick jag jobba ändå, skulle få ut extra timmarna i ledighet(inom viss parentes pengar för timmarna men inget han ville ge), det hade han tjänat rätt bra på. Tog två månader efter jobbet var klart innan jag fick pengarna.

Jag har av flera olika orsaker märkt att han bryr sig endast om pengar, personalen bryr han sig inte ett skit om. Tur vi har fack i alla fall.

Jobbet i sig är helt okej, annars hade jag sökt nytt för länge sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CyberVillain:

Anställd, full stack

Gött, högskola, yrkeshögskola eller egenlärd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

18tkr/mån men jobbar inte heltid så 900kr om dagen(ring och spring). En arbetsdag är mellan 10-13 timmar, OB är frånvarande oavsett helgdag eller nattetid. Liksom facklig representation, rast får man ha på fritiden dvs efter arbetet då det inte ingår eller hinns med. Hittade inge annat arbete så det här får gå tills vidare.

Sverige 2015

Kan du berätta lite mer? Arbetsuppgifter mm.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Studerande här, tar ej lån så drar in vackra 2 800/månad. Under sommaren vickar jag som läkarassistent/underläkare och då får jag ut allt mellan 20 000-30 000 (beror på hur många jourer man tar).

Visa signatur

Fractal Design R4 - Asus Z87-A - Intel i7 4770k@4.6GHz - Corsair 16GB (2x8G) 1600Mhz - Gigabyte Geforce GTX 780 Windforce - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 250GB - Samsung 840 EVO 120GB - Seagate 1TB 7200RPM - Noctua UH-14s - EVGA Supernova G2 1000W

Permalänk
Medlem

VFX Artist / Compositor, har en timlön på $27/~180kr. Blir vanligtvis rätt mycket övertid, så brukar väl bli mellan 4800-5000 CAD i månaden i snitt.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Jobbar 15-20h/ vecka.
Plockar ut mellan 14-16k efter skatt en normal månad. Sjukt nöjd.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jobbar 15-20h/ vecka.
Plockar ut mellan 14-16k efter skatt en normal månad. Sjukt nöjd.

Med vad, under vilka arbetstider? Tar gärna det jobbet

Permalänk
Medlem

Lön? Ah, ersättning för utfört arbete.
Jag arbetar inte. Det ser så fattigt ut.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.