Permalänk

Behöver tips om CPU kylare

Hej,

Ska snart bygga mig en dator men saknar en kylare till CPUn, har själv tittat runt lite men kan inte riktigt hitta någon som är bättre än den andra. Det är bra att veta att jag ska ha ett tower chassi så plats är det inte ont av och CPUn blir en OC i7 4790K därefter behöver jag en bra kylare.

Vill ha en vattenkylare, känns mer "premium".
Den ska se någorlunda bra ut för jag har ett fönster på chassit.
Budgeten blir max 1,3k.
Är inte sugen/redo att bygga eget.

Hoppas inte jag har missat något, är fortfarande en nybörjare med detta

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Skrivet av SpookyBoogie:

Hej,

Ska snart bygga mig en dator men saknar en kylare till CPUn, har själv tittat runt lite men kan inte riktigt hitta någon som är bättre än den andra. Det är bra att veta att jag ska ha ett tower chassi så plats är det inte ont av och CPUn blir en OC i7 4790K därefter behöver jag en bra kylare.

Vill ha en vattenkylare, känns mer "premium".
Den ska se någorlunda bra ut för jag har ett fönster på chassit.
Budgeten blir max 1,3k.
Är inte sugen/redo att bygga eget.

Hoppas inte jag har missat något, är fortfarande en nybörjare med detta

OM du skulle tänka dig att köra på luftkylning, så skulle jag rekommendera Cooler Master hyper 212 Evo. Tyst, billigt i pris och ger låga temperaturer på processorn och kyler som en "premium" kylare. Skulle du vilja få den att se estetisk snygg så kan du lägga till en eller två andra fläktar som ser bra ut.

Allt gött!

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

Hej,

Ska snart bygga mig en dator men saknar en kylare till CPUn, har själv tittat runt lite men kan inte riktigt hitta någon som är bättre än den andra. Det är bra att veta att jag ska ha ett tower chassi så plats är det inte ont av och CPUn blir en OC i7 4790K därefter behöver jag en bra kylare.

Vill ha en vattenkylare, känns mer "premium".
Den ska se någorlunda bra ut för jag har ett fönster på chassit.
Budgeten blir max 1,3k.
Är inte sugen/redo att bygga eget.

Hoppas inte jag har missat något, är fortfarande en nybörjare med detta

Vilket chassi har du i dagsläget?

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

Vill ha en vattenkylare, känns mer "premium".
-/-
Är inte sugen/redo att bygga eget.

Vattenkylningslösningar som kommer färdiga, är allt annat än "Premium".
Du får bättre kylning med en effektiv luftkylning, och det är billigare med luft... Så, om man väljer att se "Premium" som "Kasta pengar för svinen" gå loss.

Det finns en del kit man kan köpa hos dedikerade handlare, och bygga ihop själv för att få ett bättre resultat, men skillnaden på sådana kit, och att själv välja delarna och sätta ihop dem är i princip obefintlig. Det är nämligen bara välja bitar delen som skiljer.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Noctua NH-D15
Be quiet! Dark rock pro 3

Är ganska säker på att dessa två är bättre än closed loop system som t.ex. Corsair H1XX. De är billigare, tystare och kyler antingen likvärdigt eller bättre.
Dock har jag ingen egen erfarenhet av dessa utan det baseras på ett antal recensioner, youtube reviews och benchmarking tester.

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350