Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III

Permalänk
Medlem

Imponerande kort. Är nöjd med mitt EVGA kort men nog rycker det i köptarmen igen alltid

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Jag tror att snarare så är kringliggande komponenter så pass tysta nuförtiden så spoltjut hörs mer + så har konsumenter blivit mer medvetna om fenomenet och tänker därför på det mer.

Möjligt, det enda kortet som inte har lidit utav coil whine var mitt reference 6950 med en accelero xtreme kylare på(Det var endast hörbart över 1000fps som det kan bli i vissa spelmenyer). Sen dess har jag aldrig stött på ett kort utan coil whine, kylarna behöver ofta inte ens vara tysta då det låter så pass mycket.

Har testat över 20 kort sen mitt 6950. Trodde nyligen att Asus hade lyckats bra med att dämpa spoltjut då mina 780'n har betydligt mindre än vad som är vanligt men testade nyss ett Strix 970 och det lät en del... Hoppas någon kommer på ett sätt att eliminera det för gott!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Varför måste alltid folk bli butthurt när någon specifik tillverkade blir kritiserad? 76 grader vid full load är inte direkt lysande, ska man sedan ha spelrum för klockning och eventuell SLI måste säkert fläktkurvan ändras och då blir det förmodligen högljutt ändå. Eller så får man leva med temperaturer upp mot 80 grader, vilket enligt mig är ganska dåligt för en eftermarknadskylare med tre fläktar och så pass stor heatsink.

Sitter själv på ett MSI GTX 980 Ti Gaming och har kärnan i 1504MHz stabilt och ligger runt 72 grader nu när det är sommar och varmt inomhus. Så jag är faktiskt som sagt inte så överdrivet imponerad av ASUS kylare tyvärr. Hade förväntat mig mer och det hade varit kul om den varit bättre.

Omöjligt att jämföra temperaturer från ett rum till ett annat. Du tror man får leva med temp på "upp emot" 80grader med två luftkylda kort. Dröm på, om ditt översta kort ska ligga på max 80grader med luftkylning så får du köra stock frekvenser eller/och ha riktigt bra kylning i chassiet, speciellt precis mellan dina två kort och absolut inte överklocka. Eller vänta till rumstemp ligger på under 20 som borde hjälpa ett par grader jämfört med nu. Som tur är så är 85-90 ok med dessa kort, annars vore det överhuvudtaget ingen ide att köra SLI med luftkylning och samtidigt fundera på oc..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alucius:

Imponerande kort. Är nöjd med mitt EVGA kort men nog rycker det i köptarmen igen alltid

Förstår inte riktigt av vilken anledning? Inte för att jag har evga själv utan bara varför? Vad skulle du få ut av det förutom färgschemat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Förstår inte riktigt av vilken anledning? Inte för att jag har evga själv utan bara varför? Vad skulle du få ut av det förutom färgschemat?

Inget rationellt. Att det sliter i köptarmen är en högst irrationell känsla

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alucius:

Inget rationellt. Att det sliter i köptarmen är en högst irrationell känsla

haha, det kan jag förstå allt för väl..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Omöjligt att jämföra temperaturer från ett rum till ett annat. Du tror man får leva med temp på "upp emot" 80grader med två luftkylda kort. Dröm på, om ditt översta kort ska ligga på max 80grader med luftkylning så får du köra stock frekvenser eller/och ha riktigt bra kylning i chassiet, speciellt precis mellan dina två kort och absolut inte överklocka. Eller vänta till rumstemp ligger på under 20 som borde hjälpa ett par grader jämfört med nu. Som tur är så är 85-90 ok med dessa kort, annars vore det överhuvudtaget ingen ide att köra SLI med luftkylning och samtidigt fundera på oc..

Alltså det ger inte så mycket att bara prata emot för att.. ja just det, prata emot. ASUS kylare är fortfarande inte speciellt imponerande. Utan att gå in för mkt på siffror så håller du ju även med om att temperaturerna blir höga vid SLI och då vill man ju ha en så låg temperatur att utgå ifrån som möjligt, eller hur?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Alltså det ger inte så mycket att bara prata emot för att.. ja just det, prata emot. ASUS kylare är fortfarande inte speciellt imponerande. Utan att gå in för mkt på siffror så håller du ju även med om att temperaturerna blir höga vid SLI och då vill man ju ha en så låg temperatur att utgå ifrån som möjligt, eller hur?

Visst, självklart, tror bara att det inte skiljer så mycket i temp mellan de luftkyldakorten i SLI. oavsett om det skiljer någon grad hit och dit annars. Vore intressant om jag har fel vilket jag mycket väl kan ha..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Varför måste alltid folk bli butthurt när någon specifik tillverkade blir kritiserad? 76 grader vid full load är inte direkt lysande, ska man sedan ha spelrum för klockning och eventuell SLI måste säkert fläktkurvan ändras och då blir det förmodligen högljutt ändå. Eller så får man leva med temperaturer upp mot 80 grader, vilket enligt mig är ganska dåligt för en eftermarknadskylare med tre fläktar och så pass stor heatsink.

Sitter själv på ett MSI GTX 980 Ti Gaming och har kärnan i 1504MHz stabilt och ligger runt 72 grader nu när det är sommar och varmt inomhus. Så jag är faktiskt som sagt inte så överdrivet imponerad av ASUS kylare tyvärr. Hade förväntat mig mer och det hade varit kul om den varit bättre.

Men du kan ju inte jämföra med ditt kort när det inte är under samma förhållanden. Tycker kylaren ser väldigt bra ut, iaf i det här testet. Avsevärt tystare än gigabytes kort trots högre prestanda (som är ett typ lika stort kort) och inte långt ifrån evgas som är rätt mycket lägre klockat. Sen måste man ju kolla både på ljud och temperatur (alla tre korten ligger ju faktiskt runt samma temp här), de har ju medvetet satt target temp där, hellre tyst än än svalt, gör ju ingen nytta med ett kallt så länge det inte påverkar boost. Man kan ju alltid göra en egen kurva annars, men bra kylförmåga ser ju kylarn absolut att ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Men du kan ju inte jämföra med ditt kort när det inte är under samma förhållanden. Tycker kylaren ser väldigt bra ut, iaf i det här testet. Avsevärt tystare än gigabytes kort trots högre prestanda (som är ett typ lika stort kort) och inte långt ifrån evgas som är rätt mycket lägre klockat. Sen måste man ju kolla både på ljud och temperatur (alla tre korten ligger ju faktiskt runt samma temp här), de har ju medvetet satt target temp där, hellre tyst än än svalt, gör ju ingen nytta med ett kallt så länge det inte påverkar boost. Man kan ju alltid göra en egen kurva annars, men bra kylförmåga ser ju kylarn absolut att ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart att det går att göra en grov jämförelse. SweC skriver ju i recensionen att man hade en rumstemperatur på 20 grader. Själv har jag runt 25 här om dagarna nu under sommaren. Går absolut att dra slutsatser av det även om alla parametrar inte är inräknade.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Intressant test, ser dock ut som EVGA's kort passar mig bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Varför måste alltid folk bli butthurt när någon specifik tillverkade blir kritiserad? 76 grader vid full load är inte direkt lysande, ska man sedan ha spelrum för klockning och eventuell SLI måste säkert fläktkurvan ändras och då blir det förmodligen högljutt ändå. Eller så får man leva med temperaturer upp mot 80 grader, vilket enligt mig är ganska dåligt för en eftermarknadskylare med tre fläktar och så pass stor heatsink.

Sitter själv på ett MSI GTX 980 Ti Gaming och har kärnan i 1504MHz stabilt och ligger runt 72 grader nu när det är sommar och varmt inomhus. Så jag är faktiskt som sagt inte så överdrivet imponerad av ASUS kylare tyvärr. Hade förväntat mig mer och det hade varit kul om den varit bättre.

Förstår inte riktigt vad butthurt har med mina argument att göra. Jag äger inte kortet och kommer förmodligen inte köpa det heller. Tycker bara det var lite hård att kritik med tanke på standardfrekvensen, ljudnivån och strömförbrukningen. 76 grader är inte speciellt högt heller på världens idag största GPU i de frekvenserna. Kortet verkar dessutom bättre på alla punkter än ex. Gigabytes motsvarighet. Sitter själv med MSI's twin frozr fast på ett 780ti. MSI's kylare är förmodligen den tystaste varianten jag hört. Dock i 780Ti fallet så suger vrm-kylning på Twinfrozr-kylaren (blir otroligt varma jämfört med andra kylare), vilket är värt att kolla upp även på 980ti innan man bestämmer sig.

Här har du MSI's kort med och utan överklockning, 74 grader utan och 75 med, inte så stor skillnad. Här får även EVGA's kort 76 grader i standard frekvenser och 77 med överklockning.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_980_Ti_Gaming/34.h...

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_980_Ti_SC_Plus/34...

Här presterar även Gigabytes kylare bra mycket bättre än i SweC testet, så det finns givetvis många faktorer som spelar roll.

http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GTX_980_Ti_G1_Gam...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Att påstå att kylaren är dålig för att temperaturerna är höga tycker jag är lite felaktigt då fläktarna är temperaturstyrda. Ställ manuellt in dem på 100% så skall du se att temperaturen blir lägre.

Personligen så är jag positiv till en fläktprofil som håller sig så tyst som möjligt. 80grader på GPU kan jag utan problem leva med om jag får en tystare dator.

Jag är ganska sugen på att köpa detta grafikkort, men det är lite väl mycket pengar att lägga på en enda komponent för min del. Jag suktar en stund till tror jag.

Permalänk
Medlem

Mycket bra kort, men man hade förväntat sig mer av den nya kylaren

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Att påstå att kylaren är dålig för att temperaturerna är höga tycker jag är lite felaktigt då fläktarna är temperaturstyrda. Ställ manuellt in dem på 100% så skall du se att temperaturen blir lägre.

Personligen så är jag positiv till en fläktprofil som håller sig så tyst som möjligt. 80grader på GPU kan jag utan problem leva med om jag får en tystare dator.

Jag är ganska sugen på att köpa detta grafikkort, men det är lite väl mycket pengar att lägga på en enda komponent för min del. Jag suktar en stund till tror jag.

Jag känner likadant och är egentligen inte i behov utav ett nytt grafikkort... får puttra vidare på mitt 760 ett tag till..

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

När kommer ni testa värstingen Zotac 980ti AMP! Extreme?

Jag skulle också vilja se ett sweclockers test av det kortet samt gärna ett sli-test med 980ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Förstår inte riktigt vad butthurt har med mina argument att göra. Jag äger inte kortet och kommer förmodligen inte köpa det heller. Tycker bara det var lite hård att kritik med tanke på standardfrekvensen, ljudnivån och strömförbrukningen. 76 grader är inte speciellt högt heller på världens idag största GPU i de frekvenserna. Kortet verkar dessutom bättre på alla punkter än ex. Gigabytes motsvarighet. Sitter själv med MSI's twin frozr fast på ett 780ti. MSI's kylare är förmodligen den tystaste varianten jag hört. Dock i 780Ti fallet så suger vrm-kylning på Twinfrozr-kylaren (blir otroligt varma jämfört med andra kylare), vilket är värt att kolla upp även på 980ti innan man bestämmer sig.

Här har du MSI's kort med och utan överklockning, 74 grader utan och 75 med, inte så stor skillnad. Här får även EVGA's kort 76 grader i standard frekvenser och 77 med överklockning.

http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_980_Ti_Gaming/34.h...

http://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/GTX_980_Ti_SC_Plus/34...

Här presterar även Gigabytes kylare bra mycket bättre än i SweC testet, så det finns givetvis många faktorer som spelar roll.

http://www.techpowerup.com/reviews/Gigabyte/GTX_980_Ti_G1_Gam...

Det är mycket möjligt att jag är onödigt hård, men det finns ju även test på internet som visar ännu sämre resultat för ASUS DCU III kylare. Kanske är det därför jag såg det mer som en konfirmation av att kylaren faktiskt inte är speciellt bra, eller har en för snäll fläktkurva. Eller så hade jag helt enkelt för stora förväntningar.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Avstängd

Verkar vara ett bra grafikkort. Har ett ASUS 980, jag är glad att det inte blev sålt. För 1080p räcker det definitivt, det är tyst och effektivt även under hård belastning. 4k kommer inte bli vanligt på länge, och det krävs enorma skärmar för att se skillnad. Min suveräna plasma tv och dator med 980 räcker och blir över. Uppskalningen är suverän. Den tar nästan alla filer och spelar upp.

Permalänk
Medlem

Beställde just det sista inet hade på lager.Väntat på detta kort och nu slog jag till

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Ett riktigt monster kort, skulle inte vara fel att ha ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Beställde just det sista inet hade på lager.Väntat på detta kort och nu slog jag till

Fick tag i det sista NetOnNet hade i webblagret, får hem det idag

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk

Kör med 2x ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB och får bättre resultat med min SLI uppsättning än samtliga kort i testet.

Fire Strike i 1080p
Graphics Score 20784
Score 15332
http://www.3dmark.com/3dm/7742338

Unigine Valley 1.0 i 1080p 8xAA Extreme HD
Score 3981 95,2 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fullblitz:

Kör med 2x ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB och får bättre resultat med min SLI uppsättning än samtliga kort i testet.

Du får också alla problem som multi-GPU-lösningar dras med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fullblitz:

Kör med 2x ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB och får bättre resultat med min SLI uppsättning än samtliga kort i testet.

Fire Strike i 1080p
Graphics Score 20784
Score 15332
http://www.3dmark.com/3dm/7742338

Unigine Valley 1.0 i 1080p 8xAA Extreme HD
Score 3981 95,2 fps

1. Det är FHD det handlar om. Testa 1440p eller 4K.
2. Du får pisk av en hel del kort i överklockningstråden gällande GTX 980 Ti.
3. För samma pris är alltid ett kort att föredra framför två.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Du får också alla problem som multi-GPU-lösningar dras med.

Jag har faktiskt inte stött på några direkta problem ännu med SLI lösningen.
Var något i Titanfall med flimrande texturer men det ändrades genom att ändra nått i en .cfg fil.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

1. Det är FHD det handlar om. Testa 1440p eller 4K.
2. Du får pisk av en hel del kort i överklockningstråden gällande GTX 980 Ti.
3. För samma pris är alltid ett kort att föredra framför två.

1.Jag kör 1440p idag på Asus Swift och det fungerar sjukt bra!
2. Det må hända, dock går det som oftast att få tag på GTX970 korten för just över 3000kr, jag har betalat 6300kr för mina två kort, köpta vid olika tillfällen på samma butik. Jag har inte provat att klocka något direkt ännu men korten ligger på 65 grader vid full belastning nu så det bör finnas utrymme att pressa lite mer kräm ur dem!
3. så lite billigare, men lika bra! Men vill man ha premium och möjlighet till ännu värre SLI så ok, då är 980ti ett grovt alternativ!

adderade temp o klockning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fullblitz:

Jag har faktiskt inte stött på några direkta problem ännu med SLI lösningen.
Var något i Titanfall med flimrande texturer men det ändrades genom att ändra nått i en .cfg fil.

1.Jag kör 1440p idag på Asus Swift och det fungerar sjukt bra!
2. Det må hända, dock går det som oftast att få tag på GTX970 korten för just över 3000kr, jag har betalat 6300kr för mina två kort, köpta vid olika tillfällen på samma butik. Jag har inte provat att klocka något direkt ännu men korten ligger på 65 grader vid full belastning nu så det bör finnas utrymme att pressa lite mer kräm ur dem!
3. så lite billigare, men lika bra! Men vill man ha premium och möjlighet till ännu värre SLI så ok, då är 980ti ett grovt alternativ!

Testet du uppvisade i ditt förra inlägg var ju i FHD

Klart det funkar, men personligen föredrar jag alltid ett kort om möjligt då det finns problem både med SLI och Crossfire fortfarande.

Sedan köper jag helt och hållet att om man redan har ett kort så är det ofta en bra lösning rent ekonomiskt att köpa ett till när man vill få ut mer prestanda. Så inget ont om din lösning.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Fick hem detta monster idag och det är STORT
Tyst som attans är det med..Inte testad att spela nåt ännu.

Andas kvalitet rakt igenom

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Permalänk

Inga fläktproblem

Efter att ha kört detta i 3 månader nu och pressat det rejält kan jag bara säga att det är ingen "dålig fläktlösning" som vissa snackar om.
Visst, det finns kort med lägre värme vid både överklockning och vanlig användning, men sen är det fråga om vad som spelar effektiv roll; för de flesta prestanda och ljudnivå.

Även när man överklockar långt över rekommenderade nivåer på detta kort ligger ljudnivån lågt, och komponenterna är bland marknadens absolut bästa för närvarande, så de ska tåla ordentlig hetta.

Även när alla tre fläktarna körs på hyfsat hög nivå vid 1317mhz hörs det knappt, det är välkommet jämfört med andra tidigare kort jag haft.
Sen handlar det om chassi - ska man köra SLI eller är orolig för överhettning se till att ha ett så pass vettigt byggt chassi att du kan få in extra kylning från olika vinklar, så löser du problemen om oro finns för att tempen sticker upp. Och kortet TAR plats! Bland det största på marknaden, det är en baksida, men det beror just på fläktlösningen, som är byggd för att verkligen vara tyst i alla lägen.

Att kortet fortfarande ligger i absoluta toppskiktet efter 4 månader när det rasar ut nya konstruktioner på marknaden talar för sig själv.

Det är inte svalast - men ett fantastiskt, tyst kort som presterar brutalt bra!

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Efter att ha kört detta i 3 månader nu och pressat det rejält kan jag bara säga att det är ingen "dålig fläktlösning" som vissa snackar om.
Visst, det finns kort med lägre värme vid både överklockning och vanlig användning, men sen är det fråga om vad som spelar effektiv roll; för de flesta prestanda och ljudnivå.

Även när man överklockar långt över rekommenderade nivåer på detta kort ligger ljudnivån lågt, och komponenterna är bland marknadens absolut bästa för närvarande, så de ska tåla ordentlig hetta.

Även när alla tre fläktarna körs på hyfsat hög nivå vid 1317mhz hörs det knappt, det är välkommet jämfört med andra tidigare kort jag haft.
Sen handlar det om chassi - ska man köra SLI eller är orolig för överhettning se till att ha ett så pass vettigt byggt chassi att du kan få in extra kylning från olika vinklar, så löser du problemen om oro finns för att tempen sticker upp. Och kortet TAR plats! Bland det största på marknaden, det är en baksida, men det beror just på fläktlösningen, som är byggd för att verkligen vara tyst i alla lägen.

Att kortet fortfarande ligger i absoluta toppskiktet efter 4 månader när det rasar ut nya konstruktioner på marknaden talar för sig själv.

Det är inte svalast - men ett fantastiskt, tyst kort som presterar brutalt bra!

Kan bara hålla med efter att ha haft kortet sen i juli..Grymt nöjd med mitt köp trots priset

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz