Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Beat me to it! precis vad jag tänkte föreslå! Jag har bara haft bra erfarenheter med FT (ta i trä)....har även handlat från heavengifts och gearbest men FT har varit klockrena med mina beställningar...spelaspel rörde på en viktig sak...100% äkthet... Plagiat batterier är verkligen inget du vill ha...i bästa fall underpresterar de, i värsta fall är de brandfarliga!

I allra värsta fall exploderar de.

Skrivet av candyraver:

Tips på en DIY-tank som rymmer 3-4ml men som endast är 18mm bred? Typ Kayfun men bara 18mm bred? Sökt på fasttech nu men allt är 22mm :/ Kanske brist på utrymme...

18.5mm utan DIY, men Subtank är det iaf..
https://www.fasttech.com/product/2106400-authentic-kangertech...
Jag har sett kayfuns innan på FT som är 18mm dock.

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans i Sverige man kan köpa shrink wrap (vet inte vad det heter på svenska) billigt? Har några batterier jag måste rewrappa ASAP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Finns det någonstans i Sverige man kan köpa shrink wrap (vet inte vad det heter på svenska) billigt? Har några batterier jag måste rewrappa ASAP.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycks heta "krympfilm". Efter en liten googling hittar jag dock bara tillverkare som riktar sig mot återförsäljare/företag.

Går det inte med krympslang?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

I allra värsta fall exploderar de.
18.5mm utan DIY, men Subtank är det iaf..
https://www.fasttech.com/product/2106400-authentic-kangertech...
Jag har sett kayfuns innan på FT som är 18mm dock.

Haha...mm..stod mellan brandfarliga och explodera..valde brandfarliga...semantik!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vapemail

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Här kommer nybörjaren med ännu en fråga
Jag beställde en Kangertech Subox Mini med ett Samsung INR18650 25r 2500mah, duger det verkligen med 20C urladdning när man kör med 0.5 ohm coilen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Här kommer nybörjaren med ännu en fråga
Jag beställde en Kangertech Subox Mini med ett Samsung INR18650 25r 2500mah, duger det verkligen med 20C urladdning när man kör med 0.5 ohm coilen?

0,5 ohm på Subbox max setting dvs 60watt är 11a så inte ens i närheten av vad batteriet klarar. 25r är 100% save and then some

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

0,5 ohm på Subbox max setting dvs 60watt är 11a så inte ens i närheten av vad batteriet klarar. 25r är 100% save and then some

Perfekt, tack så mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en ipv3 Li från FT och en velocity tobeco klon. Längtar:D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@Spelaspel: Lol.....what are the odds?

Beställde igår...den där jävla mutation x mini blir bara mer och mer försenad! Stod mellan en Sigelei 150w och IPV3 Li.....kör på IPV tills CloudmakerTech kommer ut med deras modulära box mod...tror dock inte att jag beställde tobeco klonen..tänkte att jag testar den jag beställde och om jag tycker om den så kan man överväga att köpa den äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@Spelaspel: Lol.....what are the odds?

http://i.imgur.com/ZEmElaw.png

Beställde igår...den där jävla mutation x mini blir bara mer och mer försenad! Stod mellan en Sigelei 150w och IPV3 Li.....kör på IPV tills CloudmakerTech kommer ut med deras modulära box mod...tror dock inte att jag beställde tobeco klonen..tänkte att jag testar den jag beställde och om jag tycker om den så kan man överväga att köpa den äkta.

Haha (Y)
Var också sugen på en mutation x v4 men känns som att den kommer läcka så in i helvete om man drippar genom capen i.o.m botten airflow. Orkar inte ta av capen hela tiden, att bara drippa är jobb nog
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@Spelaspel: Lol.....what are the odds?

http://i.imgur.com/ZEmElaw.png

Beställde igår...den där jävla mutation x mini blir bara mer och mer försenad! Stod mellan en Sigelei 150w och IPV3 Li.....kör på IPV tills CloudmakerTech kommer ut med deras modulära box mod...tror dock inte att jag beställde tobeco klonen..tänkte att jag testar den jag beställde och om jag tycker om den så kan man överväga att köpa den äkta.

Av ren nyfikenhet vad ska du använda sliphuvudena till? och varför vill "rewrap" sina batterier. Eller det är till något annat?

Permalänk
Medlem

@riccoo: Sliphuvuden är bra för att modda atties. Ibland händer det att jag borrar större hål i mina atties och i viss fall för att blästra bort atties som har färg på insidan. Litar inte på att de använder pvd coating på kloner på tex Fasttech....shrink wrapen är en bra grej att ha hemma...vet aldrig när man måste re-wrapa. Om wrapen på batteriet får en reva tex kan det finnas risk för att den kommer i kontakt med annan metal och kortsluta...and then you know what happens

Permalänk
Medlem

Med vilken ampere laddar ni era 18650 med?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Slänger in några snabba frågor innan jag skickar iväg någon beställning, just så det blir rätt val.
Jag är ute efter en ny tank då jag inte är helt nöjd med eGo One tanken, den har fungerat bra men jag är helt säker på att det finns bättre val för mig nu.

Inte helt bestämd på subohm eller above ohm än då jag fortfarande experimenterar lite på den fronten.
Med "vaping-stil" så lutar det mer åt lung hits då jag tycker det ger en lite skönare känsla, så subohm kanske är bästa alternativet?
Gärna en tank på runt 3,5-4ml och som inte är allt för krånglig att fylla (se eGo One) och gärna med RBA-bas som inte är allt för avancerad att bygga nytt med.
Som juice står DIY på listan med runt 60-80 VG, så gärna en tank som inte har problem med att suga i sig juicen. Det hela kommer sitta på en MVP 3.0 Pro

Är Subtank Mini den som verkar vara bäst lämpad för mig eller finns det någon annan som kan passa bättre?

Permalänk
Medlem

@Lightstar: Finns lite at välja på. Vill du ha en tank som ger av sig mycket ånga eller prioriterar du smak? Kanske en;

* UD goliath - Ska ha bra ånga och smak...lätt att bygga på och wicka...har även kommit ut en ny version men jag har inte testat den. Om jag inte har fel så kommer den med en 3 ml och 4ml tank
* UD Goblin Mini - Har själv en sådan på väg..rymmer dock bara 3ml och är lite av en pain in the ass att bygga på pga storleken på rban. Ska ha bra ånga och smak dock.

Men som första subohm tank är subtank mini inte ett dåligt alternativ..har en själv men har ännu inte byggt på två delen.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

@Lightstar: Finns lite at välja på. Vill du ha en tank som ger av sig mycket ånga eller prioriterar du smak? Kanske en;

* UD goliath - Ska ha bra ånga och smak...lätt att bygga på och wicka...har även kommit ut en ny version men jag har inte testat den. Om jag inte har fel så kommer den med en 3 ml och 4ml tank
* UD Goblin Mini - Har själv en sådan på väg..rymmer dock bara 3ml och är lite av en pain in the ass att bygga på pga storleken på rban. Ska ha bra ånga och smak dock.

Skulle vilja säga en balans mellan smak och ånga men ska jag välja ett av dom så skulle jag nog prioritera smaken lite mer.
Goliath såg mest intressant ut för min del. 2,8ml är gränsfall för en dag med .5 coil (skiljer sig även från dag till dag), så det är större tank eller ha med sig för att fylla på juice.
Det enda jag egentligen är osäker på när det kommer till att göra egna coils är att få det rätt utan att riskera att förstöra något.

Kanske svårt att svara på men hur länge kan en coil hålla? Wicking vet jag med mig att man kan behöva byta ofta.

Permalänk
Medlem

@Lightstar: Fördelen med goliath är att det är en två post design..gör det lätt att installera coils i.

Hur länge de räcker? Ja, det beror lite på olika faktorer..visa juicer klegar ner coilsen mer än andra...tjockare juicer klegar oftast mer...men det kan även bero på ingredienserna och Vape vanor (hur ofta och vad för ohm man kör)..oftast så räcker det med att ta ut bommulet och köra en dry burn..pulsa coilsen så att de glöder. Med lite underhåll kan man ha få sina coils att hålla sig flera månader. Jag skulle säga att du kommer märka när det är dags att bygga nya coils (dålig produktion av ånga och smak) lite erfarenhet krävs...man lär sig känna skillnader allt efter som man får mer erfarenheter.

Permalänk
Medlem

@KKay: Oftast med 1A ibland 0.5A om jag inte har bråttom..det är vtc4/5 och Samsung 25r batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

@KKay: Oftast med 1A ibland 0.5A om jag inte har bråttom..det är vtc4/5 och Samsung 25r batterier.

Tack för svar.
Tror du att det funkar med 1.5A tills jag fått tag i en laddare på 1A?
Kör med Samsung 25r.

Är riktigt nöjd med Subox mini kittet, bra dimmigt här inne nu Ciggen lägger jag på hyllan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med doughnut pounder.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

@Spelaspel: sluta med att jag bytte mutation x4:an för en aeolous..orka inte vänta på att få sakerna skickade...hade tänkt lägga pengarna på en äkta aeolous v2 men har läst så mycket dålig kritik så det blir pass på den. ..

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

@Lightstar: Fördelen med goliath är att det är en två post design..gör det lätt att installera coils i.

Hur länge de räcker? Ja, det beror lite på olika faktorer..visa juicer klegar ner coilsen mer än andra...tjockare juicer klegar oftast mer...men det kan även bero på ingredienserna och Vape vanor (hur ofta och vad för ohm man kör)..oftast så räcker det med att ta ut bommulet och köra en dry burn..pulsa coilsen så att de glöder. Med lite underhåll kan man ha få sina coils att hålla sig flera månader. Jag skulle säga att du kommer märka när det är dags att bygga nya coils (dålig produktion av ånga och smak) lite erfarenhet krävs...man lär sig känna skillnader allt efter som man får mer erfarenheter.

Säger mig inte mycket än så länge men jag tror på vad du säger

Aah, kanske blir att slå till med en Goliath då.
Är trött på att behöva tänka på hur länge coil heads kan räcka innan jag behöver byta när det inte går att bygga om.
Något bra förslag på vart man snabbast och enklast kan få tag på Goliath eller är det FT som gäller?

Permalänk
Skrivet av Lightstar:

Säger mig inte mycket än så länge men jag tror på vad du säger

Aah, kanske blir att slå till med en Goliath då.
Är trött på att behöva tänka på hur länge coil heads kan räcka innan jag behöver byta när det inte går att bygga om.
Något bra förslag på vart man snabbast och enklast kan få tag på Goliath eller är det FT som gäller?

Kan rekommendera 1life.dk.
http://1life.dk/product/ud-goliath-tank-5054/

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Finns det någonstans i Sverige man kan köpa shrink wrap (vet inte vad det heter på svenska) billigt? Har några batterier jag måste rewrappa ASAP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visserligen inte från Sverige men på FT finns det billigt som fan.
https://www.fasttech.com/p/2155602

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Säger mig inte mycket än så länge men jag tror på vad du säger

Aah, kanske blir att slå till med en Goliath då.
Är trött på att behöva tänka på hur länge coil heads kan räcka innan jag behöver byta när det inte går att bygga om.
Något bra förslag på vart man snabbast och enklast kan få tag på Goliath eller är det FT som gäller?

Speak of the devil....poppa upp på fsttech idag;
Goliath 2
https://www.fasttech.com/products/3099/10015236/2807100-authe...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad i helvete ska man beställa som första vapor? pris är inte jätte viktigt så länge produkten är bra...
har aldrig testat tidigare ska sägas.

finns ju hur mycket modeller som helst

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Speak of the devil....poppa upp på fsttech idag;
Goliath 2
https://www.fasttech.com/products/3099/10015236/2807100-authe...

Skickades från m.sweclockers.com

Ooh, nice.
En snabb sökning ledde till en recension och den verkar verkligen intressant. (https://www.youtube.com/watch?v=TmK8MspQx0I )
Nu har jag inte något så jag kan jämföra storleken men den ser rätt stor ut med alla delar och 5ml tank.
Såg även några som påpekade att priset är för högt men att det finns en chans att det går ner lite snart.
Får se om det blir att beställa en ändå, får ändå ett dugligt kit för att komma igång direkt efter uppackning.

Permalänk
Avstängd

Fick mitt brev från Liquid Voyage idag som sändes iväg för åtta dagar sedan, hämtades ut på mitt lokala ICA maxi transporterat av postnord. Den tunna förpackningen var öppen. Aspire Premium Kit fanns där i men RY4 100ml för 360:- var puts väck. Rådet jag fick av personalen var att anmäla genom postnords hemsida, de skrev en amatörmässig lapp där de intygade att brevet/förpackningen var öppnad .. Känns inte ens som det är värt det eller finns det någon möjlighet att få ersättning tror ni?
Jäklar, hade räknat med att premiärröka e-cigg i dag. Vilket annat ställe rekommenderas att handla juice med snabb frakt på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightstar:

Ooh, nice.
En snabb sökning ledde till en recension och den verkar verkligen intressant. (https://www.youtube.com/watch?v=TmK8MspQx0I )
Nu har jag inte något så jag kan jämföra storleken men den ser rätt stor ut med alla delar och 5ml tank.
Såg även några som påpekade att priset är för högt men att det finns en chans att det går ner lite snart.
Får se om det blir att beställa en ändå, får ändå ett dugligt kit för att komma igång direkt efter uppackning.

Själv jävligt sugen men jag har slängt så mycket pengar på Vape gear den senaste tiden....måste taggar ner lite...tycker inte det är så dyrt med tanke på vad man får...det är ju ingen klon heller...fasttech folk är vana att komma undan billigt
Men visst, den är ganska stor....the clue is in the name

Skickades från m.sweclockers.com