Oneplus beskriver nytt inbjudningssystem för sin andra telefon

Permalänk
Medlem

Tänker dom inte tala om utifall det finns micro SD slot innan man ställer sig i någon kö?

Dubbla sim gillar jag faktiskt men kan båda vara aktiva?

Uppgraderar inte telefon så ofta för finns ingen anledning för mig att så göra, jag menar jag ringer, jag surfar lite, jag sms:ar och ev annat små pyssel men skulle aldrig hänga dreglandes över en mobil 24/7 bara för att. Ja t.o.m på bussen/tuben så föredrar jag faktisk att prata med folk istället, tycket det är mycket trevligare men inser att jag förmodligen är en dinosaurie?

Sitter än idag på Note 2:an fast börjar dock kännas lite slöare så vem vet, kanske provar en reset först lol.

Utöver det, snälla slopa inbjudningar och annat försäljnings-trams helt istället, bara släpp telefonen, först i kön och så vidare...

OBS, bara min 2 ören såklart.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk motsäger sig invitesystemet. De håller kostnader nere för att kunna ge konsumenterna ett lägre pris, dessutom en jävla prestanda. Visst, du kanske inte får telefonen på releasedagen, men ca 3 månader efter release kastades invites efter dig bara på SweClockers forum.

Jag är extremt sugen på OPT, blir direkt köp när man kommer över en invite. Hoppas som någon sa på trådlös laddning. Premium telefon för budget pris is the way to go.

Skrivet av fark:

Tänker dom inte tala om utifall det finns micro SD slot innan man ställer sig i någon kö?

Utöver det, snälla slopa inbjudningar och annat försäljnings-trams helt istället, bara släpp telefonen, först i kön och så vidare...

OBS, bara min 2 ören såklart.

Jag vet inte hur det är på OPT, men de dubbelsims telefonerna jag har haft har båda varit aktiva. Simkort 1 var det du ringde från huvudsakligen, simkort två fick du välja att ringa från. Samtal/sms kom in från båda.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Blir nästan mörkrädd av att läsa här på forumet ibland...

Genom att inte massproducera en lur mer än vad order är lagda så kan de hålla lager och tillverkningskostnader till ett minimum. Det är så simpelt.
Varför göra som Samsung och tillverka 20miljoner telefoner, sälja 12miljoner och sedan kasta resten till återvinningen? Speciellt när man är ett "nystartat" företag som OnePlus.

Bra teori förutom att de sålde den i Kina utan att man behövde invites...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Bra teori förutom att de sålde den i Kina utan att man behövde invites...

Tillverkad i kina, så inga större lager kostnader och framför allt ingen frakt för företaget. Det folk verkar missa är att fler och fler kinatelefoner börjar hamna på de europeiska marknaderna. Det finns X antal kinesiska tillverkare, få tar sig till europa. OPO graderade sig själva mot enorma förluster genom att ha sitt invite system. Det är deras grej.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar inbjudningssystemet?

Det gör produkten mer speciell, mer unik, mer exklusiv. Bara inbjudna hängivna teknikintresserade personer har en one plus one. Om man ser någon med en one plus one så vet man direkt att det där är en teknik intresserad person, någon som antagligen delar många intressen med en själv.

Det är en viss charm i det hela.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Förstår inte varför folk motsäger sig invitesystemet. De håller kostnader nere för att kunna ge konsumenterna ett lägre pris, dessutom en jävla prestanda. Visst, du kanske inte får telefonen på releasedagen, men ca 3 månader efter release kastades invites efter dig bara på SweClockers forum.

Jag är extremt sugen på OPT, blir direkt köp när man kommer över en invite. Hoppas som någon sa på trådlös laddning. Premium telefon för budget pris is the way to go.

Jag vet inte hur det är på OPT, men de dubbelsims telefonerna jag har haft har båda varit aktiva. Simkort 1 var det du ringde från huvudsakligen, simkort två fick du välja att ringa från. Samtal/sms kom in från båda.

Tack för info, låter frestande faktiskt så man slipper 2 lurar att släpa runt på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slangfil:

@Boss302:

Network bands: US GSM model (GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz WCDMA: Bands: 1/2/4/5/8 FDD-LTE: Bands: 1/2/4/5/7/8/12/17)
Network bands: Europe GSM model (850, 900, 1800, 1900MHz WCDMA: Bands: 1/2/5/8 FDD-LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20)

Jippie, den kommer i alla fall att ha möjligheten att fungera, nu skulle vi haft mycket, mycket bättre täckning bara.
Saknar NMT, det fungerade i alla fall nästan överallt, nu måste man ha fri sikt till en mast och hoppas att den är på rätt nät...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Tyckte inte att OPO var värd sin hype på någon aspekt, förutom kanske priset. Tyckte kameran var den värsta missen, mot vad den skulle vara, men min kompis kanske fick ett måndagsex, vad vet jag. Var ute efter en en stund men invite systemet skrämde iväg mig då jag inte kunde vänta, så lite trist att det skulle bli så igen.

Skrivet av Sony?:

Bara jag som gillar inbjudningssystemet?

Det gör produkten mer speciell, mer unik, mer exklusiv. Bara inbjudna hängivna teknikintresserade personer har en one plus one. Om man ser någon med en one plus one så vet man direkt att det där är en teknik intresserad person, någon som antagligen delar många intressen med en själv.

Det är en viss charm i det hela.

Njä, vet såna som har köpt sådana till sina föräldrar bara för att få något billigt åt dem nu i efterhand så det låter lite drastiskt att anta att alla som har sådana är teknikintresserade.

Permalänk
Medlem

Wow så många upprörda. Jag har inget emot systemet, tycker det är roligt. Ser mig själv som tråkig men en del här inne är ju riktiga tråknissar!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Dubbla sim gillar jag faktiskt men kan båda vara aktiva?

Dual SIM Dual Active betyder att du kan ringa från ena SIM-kortet till det andra SIM-kortet, det är väldigt få telefoner som stödjer detta. Vanligst är Dual SIM Dual Standby som gör att när du ringer ut med ena SIM-kortet så stängs det andra kortet av (men när du inte ringer så kan du ta emot samtal på båda korten, men som sagt ett åt gången).

Skrivet av Carlj:

Tillverkad i kina, så inga större lager kostnader och framför allt ingen frakt för företaget. Det folk verkar missa är att fler och fler kinatelefoner börjar hamna på de europeiska marknaderna. Det finns X antal kinesiska tillverkare, få tar sig till europa. OPO graderade sig själva mot enorma förluster genom att ha sitt invite system. Det är deras grej.

De har fortfarande tillverkningskostnader, lagerkostnader och fraktkostnader, vet du hur stort Kina är? Invite-systemet är mest en PR-grej.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Meh, jag förstår att detta är en av anledningarna till det låga priset men om jag inte kan köpa den när jag vill så inväntar jag lika gärna nästa Nexus och Moto X som båda borde släppas och levereras innan jag kan få tag på en Oneplus 2.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

Hur många tror du köper telefonen för att vara "unik"?
Inse att telefonen mördar de andra flaggskeppen från storföretagen till mindre än halva priset. OnePlus tjänar inte storkovan på att sälja opo, och genom att köra ett förbokningssystem så kanske de inte kan garantera att alla kommer få sina telefoner inom rimlig tid, då är det bättre att begränsa köpen med något form av system. De som är villig att vänta på något gott (som jag) får vad de vill ha och bli nöjda. De otåliga kidsen (tex du) nöjer sig med att trolla lite på swec och betala 3x mer för en sämre produkt.

Sedan verkar du ha lässvårigheter (eller hoppade direkt till kommentarsdelen för att skriva av dig lite) för det står tydligt att det bara är att registerar sig på forumet och vänta. (inget betalande, du kan stanna opo-vänlös ifall du vill) precis som med ettan. Ettan som för övrigt går att köpa utan invites och tar cirka en vecka att få skickad till sverige (från uk lager).

Insåg inte att vi hade personangrepp som standard på forumet, får ursäkta mig själv för jag antog att barnsligt beteende stannade på facebook! Synd att du känner behovet av att bete dig på det sättet, du hade ju trots allt en eller två bra poänger i din kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Insåg inte att vi hade personangrepp som standard på forumet, får ursäkta mig själv för jag antog att barnsligt beteende stannade på facebook!

Istället för att ta åt dig eller åtminstone ge en kommentar tillbaks så skriver du detta... trodde hjärnlösa inlägg utan mening stannade på facebook

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag tror att pågrund av 810 så kommer prestandan på OPT bli som xpreia Z3+, båda använder ju 810 v2.1. Jag tycker att detta invite-system är en stor PR-grej så folk ska känna sig lite speciella för de har en telefon som är lite svår att få ta i. Men priset är nice för vad man får teoretiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

Istället för att ta åt dig eller åtminstone ge en kommentar tillbaks så skriver du detta... trodde hjärnlösa inlägg utan mening stannade på facebook

Nu tycker jag enbart synd om dig. Hoppas livet blir bättre för dig, så att du inte behöver agera så aggressivt på nätet.

Godnatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ertiyed:

Folk är väl för bekväma med att betala extra för mellanhänder och massproduktion.
Köp en Samsung eller iPhone istället om ni inte orkar bry er.

Ordentlig halvsanning där. Anser att dom kör ett urbotat korkat system. Inte nog med att vissa som vill ha deras mobiler har stått utan . Dessutom minimerar dom sin egna potentiella vinst samt försvårar för kund som mot förmodan lyckats få en telefon om den börjar krångla då garanterat service ärenden även dom blir lidande kontra en mer utbredd lansering .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Kanon att dom gör telefoner som är billigare.
Dock är dom inget för mig, jag kör vidare på Samsung för jag är fortfarande väldigt nöjd över Edge.

Däremot kanske det kan vara något till ungarna i julklapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fortfarande för stor. 3,5" var den perfekta storleken på telefoner.

Permalänk
Medlem

Hipsterfasoner

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Genom att inte massproducera en lur mer än vad order är lagda så kan de hålla lager och tillverkningskostnader till ett minimum. Det är så simpelt.

Det är inte så simpelt. Det problem du hävdar de försöker lösa hade lika gärna kunnat lösts via intresseanmälan eller förbokningssystem öppet för alla. Finns ingen mening med att blanda in exklusivitet.

Skrivet av phoenixdisciple:

Dessutom gillar jag exklusiviteten lite, gör att man känner sig lite häftig på festen när man drar fram telefonen och folk frågar vad det är för telefon;
"Det är en OPO, du kan inte få tag på den! ;)"

Skämt eller inte, det här är den enda sanna anledningen till varför de gör som de gör. Det tilltalar personer med dålig självkänsla eller litet bihang som behöver kompensera. Dessa sköter sedan PR-jobbet gratis åt OnePlus genom att skryta och hävda sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Dual SIM Dual Active betyder att du kan ringa från ena SIM-kortet till det andra SIM-kortet, det är väldigt få telefoner som stödjer detta. Vanligst är Dual SIM Dual Standby som gör att när du ringer ut med ena SIM-kortet så stängs det andra kortet av (men när du inte ringer så kan du ta emot samtal på båda korten, men som sagt ett åt gången).

De har fortfarande tillverkningskostnader, lagerkostnader och fraktkostnader, vet du hur stort Kina är? Invite-systemet är mest en PR-grej.

Självklart har de kostnader. Däremot är de markant lägre, jämnfört med att hålla lager i tex London, där de skickade ut oneplus one från. Kina är stort, men det är bra mycket billigare att sätta 1000 telefoner i en liten lastbil och köra tvärs över Kina, än att fylla en kontainer och skeppa till England.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |