Sandisk Connect Wireless Stick är trådlös minnessticka med strömningsfunktion

Permalänk
Melding Plague

Sandisk Connect Wireless Stick är trådlös minnessticka med strömningsfunktion

Minnestillverkaren Sandisk krymper den trådlösa mediahubben med Connect Wireless Stick, som trots storleken av ett USB-minne kan agera extern nätverkslagring.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt att viss teknik blir mindre än! Mobiler kan man inte säga samma om.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk

Spännande koncept att använda för familjer / vänner på resande fot om man vill strömma en serie eller film på olika enheter eller business om man vill jobba med sitt team med begränsad uppkoppling

Permalänk

En rebrand av deras (försäljningsmässigt) misslyckade "Sandisk Connect Wireless Flash Drive " fast med USB 3.0. Ingen dålig produkt, men inget som människor flockades över.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Gammalt junk i ny förpackning och lite snabbare överföring. Jaja.. Folk kanske köper det nu när det har annat namn.

Edit: visst fler som observerat det

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Känns inte som den lysande produkten, vist smidigt och se vad man lagrat på vist USB. Måste upp i fler batteritimmar för att ens vara något alternativ.

Kanske installera windows över WIFI vore kul grej att göra med denna

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan man koppla denna till ett vägguttag mha tex en iphone-laddare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som Blofeld undrar så undrar jag med om den kan laddas i en mobil laddare. Om fallet är så, så kan detta bli en höjdare då 4.5 timmar är för liten tid för streaming men kan den hållas igång med en mobil laddare så kan man i stort sett hålla den i liv vart man än är, så länge det finns ett strömuttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Kan man koppla denna till ett vägguttag mha tex en iphone-laddare?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Slagt:

Som Blofeld undrar så undrar jag med om den kan laddas i en mobil laddare. Om fallet är så, så kan detta bli en höjdare då 4.5 timmar är för liten tid för streaming men kan den hållas igång med en mobil laddare så kan man i stort sett hålla den i liv vart man än är, så länge det finns ett strömuttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Troligt ja, så länge den har vanlig USB och inte mini. Troligt att den drivs på 5 volt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Kan man koppla denna till ett vägguttag mha tex en iphone-laddare?

Skickades från m.sweclockers.com

Från manualen:
"Plug the Drive into a computer or USB-AC adaptor."

Hittade lite mer:
"When the Wireless Flash Drive is connected to a computer the Wi-Fi radio will not be active and access to the device via Wi-Fi will be disabled.

The Wireless Flash Drive can be charged via an AC adapter (not included) and Wi-Fi access will be available."

"Simultaneous wireless usage and charge with compatible USB power adapter"

Permalänk
Avstängd

Om du ansluter den till USB så bör den väl kunna vara på 24/7 utan batteri?
Då skulle man kunna bygga in enheten bakom/inuti en vägg.

Sen krypterar den och då har man ett hemligt lagringsutrymme som man kan montera över nätverket som en NFS share eller nåt.

Om en räd skulle utföras och datorutrustning beslagtagas så skulle dom bara få datorn, men lagringsmedia skulle dolt inuti en vägg.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Om du ansluter den till USB så bör den väl kunna vara på 24/7 utan batteri?
Då skulle man kunna bygga in enheten bakom/inuti en vägg.

Sen krypterar den och då har man ett hemligt lagringsutrymme som man kan montera över nätverket som en NFS share eller nåt.

Om en räd skulle utföras och datorutrustning beslagtagas så skulle dom bara få datorn, men lagringsmedia skulle dolt inuti en vägg.

Mer praktiskt och billigare att bygga en en enklare server i väggen i stället. Får mer lagring på köpet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Mer praktiskt och billigare att bygga en en enklare server i väggen i stället. Får mer lagring på köpet.

Ev server kostar mer, tar mer plats, kräver mer kylning.
Det som är bra med den här enheten är ju att den är liten, billig, strömsnål.
Så den är enkel att gömma i en vägg.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Ev server kostar mer, tar mer plats, kräver mer kylning.
Det som är bra med den här enheten är ju att den är liten, billig, strömsnål.
Så den är enkel att gömma i en vägg.

Jo, men får begränsat utrymme inte mycket du kan lagra

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Som permanent hemmalagring kanske den inte är något större alternativ.
Men kan man plugga in den i bilens cigarettuttag (så man slipper den snåla batteritiden) och sen strömma film från den till barnens iPads i baksätet under längre bilresor så ser jag verkligen potentialen.