Apple back to school erbjudande 2015

Permalänk

Apple back to school erbjudande 2015

Hejsan!
Jag kollar på en Macbook Pro Retina till höstens studier och har en snabb fråga. Kommer det en "Back-to-School" kampanj även iår? Jag vet att det finns en studentrabatt via Mecenat, men är även intresserad av förra årets deal där man fick ett presentkort.

Tack på förhand!

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk
Medlem

Nice, visste inte att det fanns sådana. Får vänta lite med att köpa då så kanske man kan få lite extra rabatt/presentkort.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har det kommit Back to school erbjudande varje år.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Vad innebär det?

Permalänk

Den bör börja inom snar framtid ifall det blir av

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Vad innebär det?

Dom som har studentkort får ofta rabatt på många saker, exempelvis Macbooks.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Dom som har studentkort får ofta rabatt på många saker, exempelvis Macbooks.

Jag har Mecenat kort själv, och där har man 10% på bla MacBook Pro. Men jag tänkte mer på vad Back-to-School-erbjudandet brukar vara, om det är "bättre" än vanliga 10%-rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Jag har Mecenat kort själv, och där har man 10% på bla MacBook Pro. Men jag tänkte mer på vad Back-to-School-erbjudandet brukar vara, om det är "bättre" än vanliga 10%-rabatten.

Har för mig det. Var något snack om presentkort eller annat. Vet inte vad för erbjudande Apple har men vet att t.ex MS har haft extremt bra erbjudande på Windows 8.1 till exempel, alltså inga 10% utan snarare närmare 70-80%, lär vi inte se för en Mac dock

Permalänk

Är det inte så att vid köp av t ex Macbook Pro för en viss summa så får man presentkort som man kan handla för i App Store?

Kan också vara så att utöver det så kör de 15% rabatt istället för vanliga student på 10%.

Permalänk

"Angela Ahrendts Promises Details on Apple's 'Back to School' Situation Next Week"

http://www.macrumors.com/2015/07/18/ahrendts-back-to-school/

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge erbjudandet är?
För mig som ska börja studera nu i år så får jag inte mitt mecenat-kort förrän i slutet av Aug. Är detta för sent eller hinner man ändå ta del utav detta?

Annars får jag väll ta det genom en polares kort

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Någon som vet hur länge erbjudandet är?
För mig som ska börja studera nu i år så får jag inte mitt mecenat-kort förrän i slutet av Aug. Är detta för sent eller hinner man ändå ta del utav detta?

Annars får jag väll ta det genom en polares kort

Du kan nog höra av dig till mecenat och få kortet tidigare. De vill isf ha ett intyg som du kan skapa själv i studentportalen typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, Får alla ett par Beats headset nu när de köper en ny laptop? Inte bara studenterna?
Då är det inte så förmånligt "Back to school" erbjudande

Edit: ääh, jag såg bara inte hela texten.. Var så dålig färg på apples hemsida..

***Köp en ny iMac, MacBook, MacBook Pro, MacBook Air eller Mac Pro, inklusive beställningsbyggen av sådana produkter (”Mac”), och välj att få antingen (i) 1 par Beats Solo2-hörlurar (blank svart, blank vit, blank röd, blank blå, blank grå eller blank rosa) för vilka ett tillgodohavande på 1 790 kr dras från inköpspriset direkt eller (ii) 1 par Beats Solo2 Wireless-hörlurar (rymdgrå, silver eller guld) för vilka ett tillgodohavande på 1 790 kr dras från inköpspriset direkt. Om du väljer att få ett par Beats Solo2 Wireless On-Ear-hörlurar inom ramen för erbjudandet måste du betala det resterande beloppet (900 kr) efter att tillgodohavandet dragits av från inköpspriset för hörlurarna. Mac mini och renoverade Apple-datorer omfattas inte av erbjudandet. Datorn måste köpas antingen på en medverkande Apple Store eller på en medverkande Apple Online Store för enskilda utbildningskunder mellan den 7 augusti 2015 och den 18 september 2015. Du måste vara behörig att handla till Apples priser för enskilda utbildningskunder. Gäller ett begränsat antal. Erbjudandet gäller i mån av tillgänglighet. Om Mac-datorn returneras utan Beats-hörlurarna som ingick i erbjudandet kommer det fulla inköpspriset för hörlurarna att dras från beloppet som återbetalas. Om Beats-hörlurarna som ingick i erbjudandet returneras, oavsett orsak, och inte byts ut mot ett motsvarande par Beats-hörlurar, måste hörlurarna returneras tillsammans med Mac-datorn så att det det fulla beloppet kan återbetalas. Särskilda villkor gäller. Erbjudandet gäller i mån av tillgänglighet. Fullständig information finns på www.apple.com/se/promo. TM och © 2015 Apple Inc. Alla rättigheter förbehålls.

Dold text
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |