Permalänk
Medlem

Tar aldrig av den, en av anledningen till att jag letade efter en bra vattentålig klocka då när den väl är på så får den sitta där tills det är batteribyte dags

Samma med armband & halsband, får sitta på tills dom går sönder. Fast dom brukar vara av läder. Klockan håller lite bättre än dom

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Entusiast

Använder ej armbandsur.
Jag tillhör de där lite uddare typerna som inte bär/använder smycken.

Sett till just armbandsuret, så har den två syften:
1: Att visa tiden.
2: Agera smycke för andra att beundra.

Min relation till dessa, ovan nämnda, syften:
1: Jag har redan andra metoder att hålla rätt på tiden. Sedan är min interna "bilogiska" klocka förvånansvärt exakt, som grädde på moset.
2: Jag är ingen smyckesperson. Jag är jag, och jag bryr mig inte om blinbling. Och jag bryr inte om vad andra tycker och tänker. Varför skall jag visa alla andra hur rik eller fattig jag är?
Och nej. Jag lägger inte min extremdyra mobiltelefon på bordet för alla att beundra när jag är på fiket heller. Den stannar i fickan.

Därför röstar jag ej i denna omröstning, eftersom alternativet "Använder ej armbandsur" inte finns med.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Sover med klockan på mig.
Har alltid gjort, och kommer nog alltid göra

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Okej wow såg nu att 80% nästan sover då inte med klockan, det var som fan måste va en ny generation nu då som inte behöver klockor då tycker fortfarande en klocka är bra att ha har den endast för kolla tiden, inte för att skryta som många kanske gör och fjollar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Använder ej armbandsur.
Jag tillhör de där lite uddare typerna som inte bär/använder smycken.

Sett till just armbandsuret, så har den två syften:
1: Att visa tiden.
2: Agera smycke för andra att beundra.

Min relation till dessa, ovan nämnda, syften:
1: Jag har redan andra metoder att hålla rätt på tiden. Sedan är min interna "bilogiska" klocka förvånansvärt exakt, som grädde på moset.
2: Jag är ingen smyckesperson. Jag är jag, och jag bryr mig inte om blinbling. Och jag bryr inte om vad andra tycker och tänker. Varför skall jag visa alla andra hur rik eller fattig jag är?
Och nej. Jag lägger inte min extremdyra mobiltelefon på bordet för alla att beundra när jag är på fiket heller. Den stannar i fickan.

Därför röstar jag ej i denna omröstning, eftersom alternativet "Använder ej armbandsur" inte finns med.

Då har du uppfattat omröstningen korrekt. Det är ju liksom lite svårt att sova med armbandsuret på om man inte har ett

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Enda gångerna jag inte har mitt armbandsur på mig är i stort sätt bara när jag duschar, badar och byter batteri.

Då drar jag bort dusch och bad från ditt påstående och applicerar det på mig. Själv tar jag bara av den när jag byter batteri. De gånger då jag tagit av klockan kan man nästan räkna på händerna.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Okej wow såg nu att 80% nästan sover då inte med klockan, det var som fan måste va en ny generation nu då som inte behöver klockor då tycker fortfarande en klocka är bra att ha har den endast för kolla tiden, inte för att skryta som många kanske gör och fjollar sig.

Ny generation som inte behöver ha klockan på sig om natten iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När jag använde en vanlig klocka sov jag alltid med den på.

Med min Android Wear klocka så sover jag med den på ibland beroende på hur mycket batteri den har kvar när jag går och lägger mig. Anser jag den klarar en dag till så brukar den förbli på. Samt om jag sover över hos någon polare eller familj har jag också den på mig för att kunna sätta larm utan att störa andra.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Neon:

Hur din hygien ser ut ihop med en klocka beror på dig själv som sagt, man kan tvätta klockan ofta och den behöver inte sitta så hårt att det blir instängt hela tiden. Så frågan är då, varför krångla? Ha den på armen tills man känner att man vill tvätta den vilket är upp till var och en.

Jag håller inte med dig. Jag tycker det är obekvämt och ser ingen anledning till att ha på det över natten, när man ändå inte använder den.

Skrivet av Ozzed:

Absolut inte vad?

"Och mot ljuset av det känns det väl sådär att använda bacillargumente"

Jag håller absolut inte med dig. Det är vad jag menade. Varför jag inte håller med dig förklarar jag i inlägget.

I övrigt avslutar jag min diskussion, för jag kommer inte tillföra nåt mer.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Jag håller inte med dig. Jag tycker det är obekvämt och ser ingen anledning till att ha på det över natten, när man ändå inte använder den.

"Och mot ljuset av det känns det väl sådär att använda bacillargumente"

Jag håller absolut inte med dig. Det är vad jag menade. Varför jag inte håller med dig förklarar jag i inlägget.

I övrigt avslutar jag min diskussion, för jag kommer inte tillföra nåt mer.

Ja, visst. Det får du gärna göra. Men just den biten är väl knappast frågan om att "hålla med om" eller inte då det är fakta att tangentbord helt enkelt är en bakteriehärd. Se'n är det klart att det finns bakterier under en klocka också. Men huden har en drös naturliga sätt att bekämpa bakterier på, vilket inte ett tangentbord har. Särskillt då inte om det är gjort i plast, som de flesta är. Plast är bakteriernas absoluta favorit.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har nog inte använt ett konventionellt armbandsur på över 10 år.

Med det sagt så skulle jag aldrig få för mig att ha en klocka på mig när jag sover.
Jag hade stört mig för mycket på den, och hade antagligen tids nog råkat ha sönder den i sömnen.

Minns att jag alltid tog av mig klockan förr i tiden när jag skulle sova, när jag faktiskt använde en.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Har ingen klocka. Bara mobil.

Sover inte med den nära utan ligger utanför sovrummet. Tror inte det är bra för sömnen med mobil i närheten. Har däremot väckarklocka bredvid sängen.