MSI tillkännager Z170 Gaming M-serien moderkort för Skylake

Permalänk
Melding Plague

MSI tillkännager Z170 Gaming M-serien moderkort för Skylake

Inför Intels Skylake-lansering visar MSI upp fler moderkort med sockel LGA 1151. Näst på tur står den nya Gaming M-serien, med tre svartröda modeller i olika prisklasser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Gigabit Ethernet via kretsen Killer E2205

Tack och hej

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Oh, verkar intressant.
Kanske ett M5 och 6700K... hmm. Får se vad det hamnar på.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Är det någon som har sett någon information om mATX från någon tillverkare än? Jag hoppas att även lite mindre moderkort hittar ut tidigt och i flertalet olika varianter

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Kräks på alla dessa "gaming"prylar snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Kräks på alla dessa "gaming"prylar snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser att du har ett "gaming" moderkort så upp till bevis.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker tillverkarna kan inse att det behövs mAtx som är trådlösa gällande nätverk. Finns ju på Atx och mItx men inte på mAtx vad jag har förstått.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av LemonIllusion:

Tack och hej

Har ett Z87 G45 Gaming från MSI just nu och kan bara hålla med. Toppenkort i övrigt - men KillerNic drar ner upplevelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tråkigt med så mycket röd/svarta färgscheman! Vill se lite mer variation från tillverkarna!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Vill se några mini-itx kort nu. Jag hoppas det kommer ett med USB 3.1 annars väntar jag nog på skylake refresh och hoppas på att det är inbyggt i PCH.

Permalänk
Medlem

Givetvis svart och rött. Blä

Permalänk
Medlem

Undra hur länge de dröjer för deras Mpower kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Har ett Z87 G45 Gaming från MSI just nu och kan bara hålla med. Toppenkort i övrigt - men KillerNic drar ner upplevelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är problemet med KillerNic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ser att du har ett "gaming" moderkort så upp till bevis.

Skrattade 10 min efter jag läste det där och såg hans signatur.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ser att du har ett "gaming" moderkort så upp till bevis.

Det kanske är därför han kräks?

Permalänk
Skrivet av iWeeby:

Givetvis svart och rött. Blä

Olika smak svart och rött tycker jag är rätt snyggt. Men svart orange vore ännu snyggare.

Skrivet av Chibariku:

Vad är problemet med KillerNic?

drivers bland annat. Som drar för mycket ram t.ex.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

MSI's ljudkort har jag aldrig gillat. "Sound Blaster Cinema" blä.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Vad är problemet med KillerNic?

Jag skulle påstå att det är pga förr så hade KillerNic stora problem med sina drivrutiner, någonting de faktiskt har löst numera men associeras fortfarande med det. Jag har både Intel och KillerNic på mitt moderkort och jag har testat KillerNic och det fungerade utan problem. Man skulle helst däremot sätta upp program prioriteringar vilket jag inte orkade så kör nu på Intel's nätverks krets.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

den riktiga frågan är, passar en gammal kylare till detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

den riktiga frågan är, passar en gammal kylare till detta

Japp, alla 115X passar 1551.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

den riktiga frågan är, passar en gammal kylare till detta

Som till alla andra 115X är svaret ja

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Chibariku:

Vad är problemet med KillerNic?

Skrivet av philipborg:

Jag skulle påstå att det är pga förr så hade KillerNic stora problem med sina drivrutiner, någonting de faktiskt har löst numera men associeras fortfarande med det. Jag har både Intel och KillerNic på mitt moderkort och jag har testat KillerNic och det fungerade utan problem. Man skulle helst däremot sätta upp program prioriteringar vilket jag inte orkade så kör nu på Intel's nätverks krets.

Njae. Visserligen hade dem tidigare instabila drivrutiner som även kunde lida av "minnesläckage" så att den tillslut använde allt tillgängligt ram-minne. Men det är som sagt löst nu. Det som inte är löst är den värdelösa programvaran -som inte tillför ett skit-som installeras med drivrutinerna. Det och att KillerNic inte stöds native i Windows vilket gör det till ett onödigt mek att lägga till drivisar för att ens komma ut på nätet efter en nyinstallation av Windows. Det behövs inte med "vanliga" nätverkskretsar som stöds direkt i Windows. Det sistnämnda är såklart inte ett problem särskilt ofta, men det är irriterande nog när KillerNic kretsen inte tillför något positivt i alla fall - den gör ju inget bättre än de "vanliga" Intel-kretsarna.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Det behövs inte med "vanliga" nätverkskretsar som stöds direkt i Windows. Det sistnämnda är såklart inte ett problem särskilt ofta, men det är irriterande nog när KillerNic kretsen inte tillför något positivt i alla fall - den gör ju inget bättre än de "vanliga" Intel-kretsarna.

Såvitt jag vet så stödjer inte Intel's nätverkskretsar native program prioritering samt så avlastar KillerNic CPU'n något. Jag säger inte att det är överlägset, men några saker har det över intel's nätverks krets. Nätverks prioritering ger en lägre latenser vilket faktiskt kan vara riktigt trevligt.

Nu vet jag att denna bild kommer från deras egna sida så tag med en nypa salt men dem visar iaf ett exempel på när deras prioritering hjälper:

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Jävlar vad snygga moderkort!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cruentusa:

Som till alla andra 115X är svaret ja

Skrivet av frozrr:

Japp, alla 115X passar 1551.

fan vad underbart : d

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Såvitt jag vet så stödjer inte Intel's nätverkskretsar native program prioritering samt så avlastar KillerNic CPU'n något. Jag säger inte att det är överlägset, men några saker har det över intel's nätverks krets. Nätverks prioritering ger en lägre latenser vilket faktiskt kan vara riktigt trevligt.

Nu vet jag att denna bild kommer från deras egna sida så tag med en nypa salt men dem visar iaf ett exempel på när deras prioritering hjälper:

Hört det många gånger om deras reklam skryt med sänkt MS i spel. Märker ärligt talat ingen skillnad på polarens killernic och realtek i spel, känns mest som BS.

Men finns det någon oberoende studie som visar motsatsen vore intresant.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hört det många gånger om deras reklam skryt med sänkt MS i spel. Märker ärligt talat ingen skillnad på polarens killernic och realtek i spel, känns mest som BS.

Men finns det någon oberoende studie som visar motsatsen vore intresant.

Det är om du spelar samtidigt som du laddar ner/upp som det framhävs mest. Jag har ju båda kretsarna på mitt GA-X99-Gaming 7 moderkort så jag skulle kunna göra en jämförelse. Kör just nu Intel då jag inte har orkat bry mig om KillerNic.

Uppmärksamma att jag inte påstår att KillerNic>Intel/Realtek, jag bara säger att det finns iaf skillnad. Sedan hur stor inverkan det har vet jag inte. Är någon intresserad utav jämförelse så skulle jag kunna göra det i början utav nästa vecka.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Det är om du spelar samtidigt som du laddar ner/upp som det framhävs mest. Jag har ju båda kretsarna på mitt GA-X99-Gaming 7 moderkort så jag skulle kunna göra en jämförelse. Kör just nu Intel då jag inte har orkat bry mig om KillerNic.

Uppmärksamma att jag inte påstår att KillerNic>Intel/Realtek, jag bara säger att det finns iaf skillnad. Sedan hur stor inverkan det har vet jag inte. Är någon intresserad utav jämförelse så skulle jag kunna göra det i början utav nästa vecka.

Jo det förstod jag, även om det är svårt att få fram det snyggt i en text. Men tycker inte man ska visa "fabricerade siffror" när man inte vet hur och vilket program som används. Vad står ens siffrorna för i praktiska tillämpningar?

Jag kan ladda upp och ner spela samtidigt. Är ju routern som ansvarar för utdelningen sen.

Hade i alla fall varit intressant och se om det blir någon skillnad.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo det förstod jag, även om det är svårt att få fram det snyggt i en text. Men tycker inte man ska visa "fabricerade siffror" när man inte vet hur och vilket program som används. Vad står ens siffrorna för i praktiska tillämpningar?

Jag kan ladda upp och ner spela samtidigt. Är ju routern som ansvarar för utdelningen sen.

Hade i alla fall varit intressant och se om det blir någon skillnad.
Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med om att dem siffrorna som dem skickar inte är så mycket att följa. Får göra lite tester sedan nästa vecka för att se om det blir någon skillnad (Påminn mig om jag glömmer )

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Såg ju rätt snygga ut, även om rött+svart börjar bli uttjatat nu.

Ge oss ett med vit PCB, vita portar och svarta detaljer så köper jag fem stycken direkt.

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q