FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk

Det vara då ett himla liv om Frankie fuskar eller inte, jag vet inte hur många personer det är som har anklagat honom för fusk men aldrig kommit med några bevis. Kommer ihåg när han började med DayZ, jäklar vad det var många som direkt började anklagade honom för fusk men som sagt, det flesta som spelade DayZ när det var populärt var inte speciellt duktiga.

Att man använder sig av DMCA för att ta ner videos behöver inte vara för att man fuskar, personer som lägger upp videos där de anklagar eller spekulerar kring fusk kan skada ens rykte/företag.

"Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också." Behöver ju inte fuska för att bli bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Det vara då ett himla liv om Frankie fuskar eller inte, jag vet inte hur många personer det är som har anklagat honom för fusk men aldrig kommit med några bevis. Kommer ihåg när han började med DayZ, jäklar vad det var många som direkt började anklagade honom för fusk men som sagt, det flesta som spelade DayZ när det var populärt var inte speciellt duktiga.

Att man använder sig av DMCA för att ta ner videos behöver inte vara för att man fuskar, personer som lägger upp videos där de anklagar eller spekulerar kring fusk kan skada ens rykte/företag.

"Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också." Behöver ju inte fuska för att bli bannad.

Det är dock bevisat att han fuskar. Hans dåliga bortförklaringar var skit redan då och är skit nu.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

Att man använder sig av DMCA för att ta ner videos behöver inte vara för att man fuskar, personer som lägger upp videos där de anklagar eller spekulerar kring fusk kan skada ens rykte/företag.

Det är inte så en DMCA takedown ska användas överhuvudtaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosapantern:

"Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också." Behöver ju inte fuska för att bli bannad.

https://twitter.com/ShannonZKiller/status/617173690191581184

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Han kör även med bhop script på csgo.

Permalänk
Skrivet av Rosapantern:

Det vara då ett himla liv om Frankie fuskar eller inte, jag vet inte hur många personer det är som har anklagat honom för fusk men aldrig kommit med några bevis. Kommer ihåg när han började med DayZ, jäklar vad det var många som direkt började anklagade honom för fusk men som sagt, det flesta som spelade DayZ när det var populärt var inte speciellt duktiga.

Att man använder sig av DMCA för att ta ner videos behöver inte vara för att man fuskar, personer som lägger upp videos där de anklagar eller spekulerar kring fusk kan skada ens rykte/företag.

"Han blev bannad på ARK Survival evolved streamer/youtuber servern också." Behöver ju inte fuska för att bli bannad.

Problemet är väl att fanboysen får bevis och sen säger att det inte är bevis. Om någon i sin video har ett fenomen som ENBART förekommer om någon fuskar, och ingen har kunnat ge en vettigare förklaring än att hans rendering skulle ha replikerat exakt det fenomenet under precis de tillfällen där han misstänks fuska, och detta har inte hänt någon annan som använd samma mjukvara, är det då inte ett bevis för att han fuskar?

Förklara gärna hur det inte är ett bevis för att han fuskar. Oavsett hur starka bevis man kommer fram med, oavsett hur mycket han ändrar sina storys för att försöka förklara det kommer det ändå finnas folk (som du, uppenbarligen) som väljer att blunda för det.

Nej, man behöver inte använda DMCA på det viset för att man fuskar, men det är bara videos som överbevisar hans argument som han tar ner, och lustigt nog har han också tagit bort sin rant-video när hans argument därifrån också blev överbevisade. Det visar iaf med 100% sannolikhet att han är en scumbag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ja ni, fusk eller inte fusk, tro vad ni vill, men en schysst person verkar han ju knappast vara. Han låtsas att han lärt sig bunny hoppa, fast han är väl medveten om att allt beror på hans mus, script, server settings eller console commands, eller vad som är hans senaste ursäkt.

När de gamla förklaringarna inte funkar så säger han att de var typos... ärligt talat, vem här har någonsin gjort ett typo till den grad att man inte bara skriver ett ord fel, eller flera ord fel, utan råkar skriva ett helt inlägg där man förklarar något i detalj, som funkade att bunny hoppa med i de äldre spelen, men nu inte längre gör det? Snälla ge mig ett exempel på ett typo av den graden.

När folk ifrågasätter hans bortförklaringar, på ett väldigt schysst sätt dessutom, utan att dra några förhastade slutsatser, då slänger han in en DMCA takedown. När han konfronteras om det låtsas han inte veta någonting om det, och "gissar på att det var hans network som gjort det automatiskt", när det bevisas att det var "manually detected" från Frankie's egen kanal så var det såklart en annat story, då var det hans manager som hade letat upp en liten, relativt okänd kanals video, märkt att det fanns 10 sekunder av Frankies gameplay, som för övrigt tillhör Valve så vitt jag förstår, och bestämt att den måste bort.

Frankie döljer dessutom sina branded deals så väl han kan (det står alltid längst ner i hans video-beskrivningar), allt för att hålla illusionen om att hans kanal med 2.5 miljoner subs enbart är en hobby, en kanal som dessutom har en deal med G2A. Oavsett hur mycket han gör det för att han tycker det är kul är det inte en hobby. Bara för att jag trivs på mitt jobb blir det inte en hobby, bara för att jag gör det för min egen skull är det inte en hobby.

När jag påpekade detta i en kommentar på hans kanal (Nej, inte förolämpningar, inga otrevligheter, jag bara sa att det per definition inte kan vara "bara en hobby") blev jag igår bannad från kommentarsfälten på hela hans kanal, efter att ha kommenterat en enda gång.

Jag har ärligt talat svårt att förstå hur folk kan se upp till någon som honom, någon som inte ens verkar kunna erkänna ett misstag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

märkt att det fanns 10 sekunder av Frankies gameplay, som för övrigt tillhör Valve så vitt jag förstår, och bestämt att den måste bort.

Klippet går väl dessutom under "fair use" om jag förstått allt rätt?
https://www.youtube.com/yt/copyright/fair-use.html

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Klippet går väl dessutom under "fair use" om jag förstått allt rätt?
https://www.youtube.com/yt/copyright/fair-use.html

Jojo, solklart fair use, men det bygger ju på att det skulle vara Frankies material, ett mutat klipp från Vavle's spel, där det råkar vara Frankie som spel, tillhör så vitt jag förstått, Valve, och inte Frankie, så han har ännu mindre rätt att göra något med den videon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Snubben är ju två tredjedelar till psykopat, läser man vad han skriver, och hur han argumenterar i sina videos så fattar man ganska fort att han tror på sina egna lögner. Ljuger man ofta och länge nog så blir det väl så antar jag....

Permalänk
Medlem

såg han var på tapeten igen "dramaalert" på YT hade nåt om csgo vetefan va de va nåt om hoppa.. det roliga är hans undanflykter haha han är USEL lögnare

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

såg han var på tapeten igen "dramaalert" på YT hade nåt om csgo vetefan va de va nåt om hoppa.. det roliga är hans undanflykter haha han är USEL lögnare

Inte sett det du pratar om men menar du bunny jump? Det värsta i hela denna soppan är ju att han tjänar pengar på folk som faktiskt ogillar att möta folk som spelar orent, men i detta fallet ser det som okej för att han är en som underhåller dom. Dubbelmoral på hög nivå.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Inte sett det du pratar om men menar du bunny jump? Det värsta i hela denna soppan är ju att han tjänar pengar på folk som faktiskt ogillar att möta folk som spelar orent, men i detta fallet ser det som okej för att han är en som underhåller dom. Dubbelmoral på hög nivå.

Ja det är rätt kontraproduktivt.

Jag tycker det är bra idé, men inte genom att fuska. Men hade väl inte varit möjligt annars att vara "polis" över alla.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar