Trasiga Batman: Arkham Knight får "provisorisk" uppdatering i augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Dåligt men inte unikt att släppa ett spel med många brister.
Mycket bra och närmast unikt att erkänna detta och åtgärda problemet med krafttag.
Jag tror att detta är positivt i längden, nu får de på företaget, som vill vänta med ett släpp, goda argument, "spelet är inte färdigt än, vi måste skjuta på lanseringen, annars riskerar vi ett nytt Batman!"

Har för mig att GTA V, släpptes senare än beräknat, på grund av att det hade för stora problem vid den tänkta tidpunkten för lansering.

Skönt med ett spelföretag som faktiskt skjuter på lanseringsdatum för förbättra spelet.
Felet är att alla sitter och sura för att det tar för lång tid då istället. Själv köpte man GTA kort efter det kom och hade svinkul, om än senare än väntat

Skrivet av jonas1972:

Jag tex,ett spel som dippar från 100 ner till 50 mellan varven med g-sync på kallar inte jag stabilt iafall. Det finns ju en anledning att man kör sli, men jag har väl för klen hårdvara för övrigt antar jag:-)

Fast det räcker väl att du gör en snabb vänding i spelet och kommer till 99FPS så droppar det av sig själv till 50FPS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Kul hur ni sågar Batman, men inte när det kommer till DICEs stora flopp Battlefield som vid varje lansering varit halvfärdigt. Oo

Folk glömmer

Det sker en kris... folk blir förbannade, folk kritiserar, sen glöms det bort 1 år senare.
5 år senare görs samma miss och folk blir förbannande igen.

Problemet är att alla företag idag verkar ha ca 1-2 års mellanrum mellan andra bolags kriser, så det upplevs som konstant kris efter katastrof. När det i själva verket är längre mellan varje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Kul hur ni sågar Batman, men inte när det kommer till DICEs stora flopp Battlefield som vid varje lansering varit halvfärdigt. Oo

Det skrevs väldigt mycket just om hur uselt BF4 fungerade. Den största skillnaden är egentligen att man nu kan begära att få tillbaka sina pengar, både på origin och på steam. Vilket har satt mycket mer press på utvecklarna att fixa spelet snabbt då de tappar pengar de redan fått in om de inte fixar det. Jag skulle våga satsa mycket pengar på att Arkham Knight inte skulle ha fått säljstopp för ett år sen innan refunds fanns på steam. Då hade det blivit en del skriverier i början, som med BF, och sen hade det slutat skrivas då utvecklarna inte hade haft samma press på att fixa spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Källa på det? Varför skulle Sony/MS bry sig om ett spel de inte har att göra med för fem öre? Konsolerna har knappast striktare QA, snarare 70%+ av budget för tid och pengar för utveckling.

Att du ens kommenterar utan att veta det och sedan inte ens tror på det. Allmänt känt av folk som kan något alls om spelutveckling och hur publicering fungerar.

Det ligger i Sony och MS intresse att ha fungerande spel eftersom det är deras plattform det spelas på och där med representerar dem. En av anledningarna att Konsolspel oftast är dyrare också.

Ingen "källa" av MS och Sony för det orkar jag inte leta upp för dig då det känns bisarrt. Men här har du ändå något som jag klassar som källa iaf. Gamespot.

https://youtu.be/5RMVWCpVQo4?t=3m49s

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte spelat så mycket då mesta tiden går åt till W3. Det jag sett hittills så flyter det på helt ok i 4K. Nu kanske jag inte är representativ då även det så hatade och som det påstods buggfyllda spelet Assassins Creed Unity spelades igenom ett par gånger helt utan att jag kunde hitta buggar eller försvunna texturer o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityguysims:

Var va du när BF4 släpptes och de följande åren när DICE "fixade" spelet efteråt?

Det hela börjar med BFBC2 när EA släppte andra spel i bakgrunden och spelet hade sina dagar då det inte fungerade över huvudtaget.
Det var här det började med allt strul med Battlefield-serien, de riktigt jobbiga dvs.

Battlefield 3 släpptes och det var ospelbart i 6 månaders tid. Varannan patch fixade spelet och varannan f*ckade det.
Sen kom Battlefield 4 och då hoppades man verkligen på att DICE hade lärt sig utav sina misstag från förra omgången, men ack nej. Spelet funkade noll de 3 första månaderna. Ytterligare 6 månader in så var det ca 70% färdigt. Ca 2 månader till så var spelet ca 85% färdigt och då slutade jag och mina vänner spela spelet.
Jag provade på BFH, men tycker inte att det ska heta så ens eftersom det är inga soldater i spelet utan en massa bankrånare och snutar, vilket inte går ihop. Hade hellre sett Batman komma in i bilden här än en massa Counter-Strike hönor utan huvuden med RPG...

Det spelar dessutom noll roll vilket publiceringsföretag vi än snackar om. Alla har sina brister, men EA har tyvärr de värsta.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av mrbrix:

Allt handlar ju bara om pengar.
Dom ville släppa spelet så fort som möjligt bara för att tjäna dom där extra $$$$$$.

Då är dom ju dumma i huvudet, bara dålig PR och "Steam returns".

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem

Detta är en god nyhet, för vi kan köra spelet på Win 10 med DX12 stöd. Om de bara gav bort DLC:n gratis på grund av skandalen skulle det vara ännu bättre.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av niklasloow:

Skönt med ett spelföretag som faktiskt skjuter på lanseringsdatum för förbättra spelet.
Felet är att alla sitter och sura för att det tar för lång tid då istället. Själv köpte man GTA kort efter det kom och hade svinkul, om än senare än väntat

Fast det räcker väl att du gör en snabb vänding i spelet och kommer till 99FPS så droppar det av sig själv till 50FPS?

Har ju tom funnits idioter som kört med DOS-attacker, när företag skjutit upp spelsläpp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag tex,ett spel som dippar från 100 ner till 50 mellan varven med g-sync på kallar inte jag stabilt iafall. Det finns ju en anledning att man kör sli, men jag har väl för klen hårdvara för övrigt antar jag:-)

Nog för att det är ett problem (dock är det portat som ett 30 fps spel och allt utöver är inofficiellt moddande. Gällande fram tills nästa patch) men det det är lite hårt att dra det till punkten då det är "ospelbart" och "osäljbart", bara för att high-end riggar inte får sina fipsar ovanför hundra.

Jag måste ändå tro att det fortfarande finns folk vars spel fryser,kraschar eller ser helt knäppt ut, för att motivera säljstoppet. Själv har jag vart inne på detta förut men säger det igen, att jag tror minnesläckan står för en större andel fel. Mycket knepigt att få spelet att lira på en dator med 8GB RAM, och det är ändå rätt vanligt att man har så "lite" i en gaming-rigg.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det hela börjar med BFBC2 när EA släppte andra spel i bakgrunden och spelet hade sina dagar då det inte fungerade över huvudtaget.
Det var här det började med allt strul med Battlefield-serien, de riktigt jobbiga dvs.

Battlefield 3 släpptes och det var ospelbart i 6 månaders tid. Varannan patch fixade spelet och varannan f*ckade det.
Sen kom Battlefield 4 och då hoppades man verkligen på att DICE hade lärt sig utav sina misstag från förra omgången, men ack nej. Spelet funkade noll de 3 första månaderna. Ytterligare 6 månader in så var det ca 70% färdigt. Ca 2 månader till så var spelet ca 85% färdigt och då slutade jag och mina vänner spela spelet.
Jag provade på BFH, men tycker inte att det ska heta så ens eftersom det är inga soldater i spelet utan en massa bankrånare och snutar, vilket inte går ihop. Hade hellre sett Batman komma in i bilden här än en massa Counter-Strike hönor utan huvuden med RPG...

Det spelar dessutom noll roll vilket publiceringsföretag vi än snackar om. Alla har sina brister, men EA har tyvärr de värsta.

Jaja men jag tänkte mer på att du påstod att folk inte sågar DICE för vad de gjort med BF

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av niklasloow:

Skönt med ett spelföretag som faktiskt skjuter på lanseringsdatum för förbättra spelet.
Felet är att alla sitter och sura för att det tar för lång tid då istället. Själv köpte man GTA kort efter det kom och hade svinkul, om än senare än väntat

Fast det räcker väl att du gör en snabb vänding i spelet och kommer till 99FPS så droppar det av sig själv till 50FPS?

Nej det är helt random oavsett hur snabbt man rör sig eller svänger, men det är väl så det blir när man utvecklar ett spel enbart till konsoler och portar skiten rakt av med konsolernas 60 eller 30 fpscap. Det blir inte bra på pc då:-(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det dröjer till hösten innan Warnes Bros Games kommer till rätta med trasiga och säljstoppade Batman: Arkham Knight, som i väntan på en färdig lösning får en provisorisk uppdatering.

Läs hela artikeln här

Kommer inte skaffa spelet ens när det är lagat, tappat sugen för länge sedan, man får bara en chans på sig att lansera och går det åt helvete blir det ytterst svårt att övertyga alla som läst om haveriet till att köpa det senare. Trist men så är det, nu blickar jag framåt mot andra titlar dock.

Permalänk
Medlem

Jag skulle dock rekommendera och spela igenom det när det släpps.

Har spelat igenom det redan, personligen så hade jag inga problem med lagg, buggar eller något som jag läst om.

Väldigt roligt spel, tror faktiskt att det är det bästa av dom som har släppts! Enligt mig.

Så om ni tycker om Batman spelen, så får ni inte missa detta!

Visa signatur

| INTEL i7-4770k | Z87-G45 GAMING | CRUCIAL BALLISTIXSPORT 16 GB 1600 MHZ | EVGA GTX 980TI SC+ ACX 2.0+ | CORSAIR 750W PLUS GOLD | CORSAIR FORCE 3 SSD | SAMSUNG SSD EVO 250GB | WD BLACK 7200RPM 1TB | FRACTAL DESIGN DEFINE R4 | CREATIVE SOUNDBLASTER Z | DT 990 PRO 250 OHM + ANTLION AUDIO MODMIC | ACER PREDATOR XB270HUBPRZ | ASUS 27" VG278HE 144HZ |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dem8n:

Kommer inte skaffa spelet ens när det är lagat, tappat sugen för länge sedan, man får bara en chans på sig att lansera och går det åt helvete blir det ytterst svårt att övertyga alla som läst om haveriet till att köpa det senare. Trist men så är det, nu blickar jag framåt mot andra titlar dock.

Riktigt synd om det är så för det är ett riktigt bra spel, på konsoll då
Köpte det först på Steam men kunde lyckligtvis lämna tillbaka det och köpte det till PS4 istället. Har faktiskt dock råkat ut för några buggar på PS4 med så helt problemfritt är det inte där heller tyvärr, ingen allvarlig bugg som förstör spelet som på PC i alla fall.

Släpper dom det som en fixad game-of-the-year edition om nått år till nedsatt pris som tidigare Batmanspel så tror jag dock att många kommer köpa det då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Sluta förboka så förbannat mycket skitspel

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weq:

Jag skulle dock rekommendera och spela igenom det när det släpps.

Har spelat igenom det redan, personligen så hade jag inga problem med lagg, buggar eller något som jag läst om.

Väldigt roligt spel, tror faktiskt att det är det bästa av dom som har släppts! Enligt mig.

Så om ni tycker om Batman spelen, så får ni inte missa detta!

Då är vi 2, har faktiskt inte heller haft problem med spelet till min PC

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om samma sak hände ifall jag hade gått och köpt en Lamborghini Veneno. Rullar ut och märker att bromsarna, ratten och gaspedalen är defekta så det knappt går att köra den.

Men det är lugnt, dem patchar väl det senare... haha.

Permalänk
Medlem

Hade spelet inte gått guld innan Steams ny refund policy introducerats tror jag inte att detta hade hänt, för WB hade insett att dom inte kunde släppa det då. Tacka vet jag Steam som bestraffade dom rejält. Förhoppningsvis så kommer utvecklare och utgivare änligen ha lärt sig, då detta är första stora fiaskot efter refund-ändringen — aldrig tidigare har ett säljstopp introducerats på detta vis.

Visa signatur

Nada.