Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Min dator fryser sig då och då... Snittar kanske på två timmars mellanrum. Allt fortsätter spela etc, "inmatningspekare" (?) blinkar, men kan inte mata in eller kontrollera datorn alls.
Har någon samma problem? Undrar om det är windows som är trasigt eller min dator.

Build 10162.

Edit; Nu när jag tänker efter började det nog efter windows själv installera nvidia-drivisar. Ska testa med nya/andra.

Hade samma problem och det var en sticka RAM som var trasig och gjorde saker korrupt i minnet vilket ledde till att filer vart korrupta, så när jag uppdaterade grafikdrivrutinerna så vart de nya drivrutinerna lite korrupta så de gick att använda en liten stund fast sedan så frös allt... Det är ju såklart bara min erfarenhet och det kanske är någonting HELT annat för er, men kan vara värt att kolla minnet med typ Memtest86+

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Varför uppgraderar du inte till senaste Windows 10?

Orkade inte koppla konto till insider etc. (Varför har de lagt till det nu?) Nu har jag dock gjort det. Så kommer inte veta om det var drivisarna eller builden som hjälpte.

Skrivet av SanyaIV:

Hade samma problem och det var en sticka RAM som var trasig och gjorde saker korrupt i minnet vilket ledde till att filer vart korrupta, så när jag uppdaterade grafikdrivrutinerna så vart de nya drivrutinerna lite korrupta så de gick att använda en liten stund fast sedan så frös allt... Det är ju såklart bara min erfarenhet och det kanske är någonting HELT annat för er, men kan vara värt att kolla minnet med typ Memtest86+

Får testa nu ett tag och hoppas att det löst sig.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hur kan ni fortfarande se vilken buid ni har?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför Windows Update just installerade "Synaptics driver update for Synaptics SMBus Driver" på min stationära dator i signaturen när Windows för det första är inställt på att INTE installera drivrutiner och för det andra så tror jag inte att jag har någon Synaptics hårdvara så därför behöver jag inte detta?

Jävla stort GG på Windows 10 om det kommer påtvinga irrelevanta drivrutins uppdateringar, kommer absolut inte skapa några problem. "Åh har du Nvidia kort? Då tar vi och laddar ner AMD drivrutiner!" Men det kanske är något i min dator som kräver det? Jag vet inte vad i sådana fall.

Edit: Tydligen var "Synaptics SMBus Driver" installerad sedan Maj men har ingen aning varför den vart installerad från första början? Är det något i min dator som faktiskt behöver denna drivrutin?

Skrivet av f@boy:

Hur kan ni fortfarande se vilken buid ni har?

Start > Skriv "WinVer"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thornblom:

Den största floppen är att de inte tar tillbaka Windows Classic theme. Även om 10an ser bättre ut än 7ans lekstugeaero, så kunde man åtminstone få den klassiska looken.

Menar du på allvar, att du tycker det är snyggare med platta ikoner, inga rundade hörn (på fönster), fåtal färger, eller inga färgade ikoner alls i kontrollpanelen. Stor otydlig text, allt grått och trist? Det hela liknar mest Windows 3.11, ja det är tom fulare än 3.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Menar du på allvar, att du tycker det är snyggare med platta ikoner, inga rundade hörn (på fönster), fåtal färger, eller inga färgade ikoner alls i kontrollpanelen. Stor otydlig text, allt grått och trist? Det hela liknar mest Windows 3.11, ja det är tom fulare än 3.11

hur orkar man ens klaga på någon som tycker att X ser bättre ut än Z. Det är väl förfan upp till var och en

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

En liten fråga såhär på onsdagsförmiddagen, kommer någonting att hända med de Windows 10 - datorer som redan kör senaste build? Eller är detta det slutliga resultatet av Windows vi har nu?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

hur orkar man ens klaga på någon som tycker att X ser bättre ut än Z. Det är väl förfan upp till var och en

Server 2012 Core är ju snyggast i alla lägen:
https://jpaloma.files.wordpress.com/2013/01/hv2012-02-server-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

Menar du på allvar, att du tycker det är snyggare med platta ikoner, inga rundade hörn (på fönster), fåtal färger, eller inga färgade ikoner alls i kontrollpanelen. Stor otydlig text, allt grått och trist? Det hela liknar mest Windows 3.11, ja det är tom fulare än 3.11

Tycker du att det liknar 3.11 så minns du inte 3.11 korrekt. Åttans tema är ju samma som sjuan förutom att alla (well) 3D- och transparenseffekter har tagits bort och tian har samma tema. Mycket renare och snyggare i mina ögon.

Det klassiska temat vill jag inte heller ha tillbaka, jag mår nästan dåligt varje gång jag måste in på den enda 2003-versionen jag behöver använda, som har det temat. 2012 känns som en befrielse i jämförelse. Men det är en smaksak förstås.

Permalänk
Medlem

Drog in RC i helgen och gjorde sen en clean install eller vad det heter. Fy fasen va smidigt det fungerade. Tryckte på 3-5 knappar och gick iväg en halvtimme sen var det klart.

Sen https://ninite.com/ på det så har du en nyinstallerad dator på under 1 timma.

Verkligen fått till min windowsinstallation precis som jag vill ha den nu. Fixat så att nätverksdisken fördröjer anslutningen med 5 sekunder så att man slipper få meddelande om att den inte kunde ansluta varje gång datorn startas också. Om någon vill veta hur så citera bara.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

353.54 WHQL via Windows update (windows 10 x64)

https://mega.co.nz/#!nI9wUShL!26we6BoUkpPBeWvrxvvSDsnHJiKjglS...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

hur orkar man ens klaga på någon som tycker att X ser bättre ut än Z. Det är väl förfan upp till var och en

Där har vi ytterligare en konstig sak med dagens människor. Hur kan du tolka det som att "klaga" ? Detta är ett forum, för att debattera och ventilera, åsikter, synvinklar, problem osv. Ja, det är naturligt att olika människor tycker olika. Om man inte har fattat det har man inte fattat mycket. Jag, är intresserad av varför och hur, andra kan tycka att det nya är bättre. För jag kan uppriktigt inte förstå det alls.
Det är inte någon form av klagan? Kan du inte förstå det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Tycker du att det liknar 3.11 så minns du inte 3.11 korrekt. Åttans tema är ju samma som sjuan förutom att alla (well) 3D- och transparenseffekter har tagits bort och tian har samma tema. Mycket renare och snyggare i mina ögon.

Det klassiska temat vill jag inte heller ha tillbaka, jag mår nästan dåligt varje gång jag måste in på den enda 2003-versionen jag behöver använda, som har det temat. 2012 känns som en befrielse i jämförelse. Men det är en smaksak förstås.

Under många år, blev allt snyggar och bättre för varje version av Windows, från DOS, till win 3.11 med sina platta och enfärgade ikoner. Sedan mot 95, med mer färger, osv. Upp till Windows 7, med Aero 3D, där hade vi transparens, vackra ikoner, rundade hörn osv. Sedan vände det. Och gick tillbaka till plattar ikoner, fönster, kantigare fönster, mindre komplexa ikoner osv. Jag ser Windows 7 som höjden av utveckling, och nu går det tillbaka. Men det är jag det. Vet dock många som håller med mig.

Permalänk
Medlem

Idag har jag hamnat i någon form av jobbig ond cirkel.

Windows update envisas med att installera grafikdrivrutiner till mitt gtx970 (en väldigt basic drivrutin vid namn "Microsoft Basic Display Driver). Den tar tex bort möjligheten till att köra fler än 1 skärm. Utan att fråga om jag vill och utan att det behövs omstart. Det bara händer.
Efter det händer så installerar jag senaste rutinerna från nvidia och efter en omstart så är allt frid och fröjd ett tag, tills samma sak händer igen. Om och om igen.
Kör Win 10 PRO RTM.

Hur i %¤#"! stänger jag av automatiska uppdateringar? Jag trodde det bara var home edition där det inte skulle vara möjligt att stänga av. Vad är det jag missar?

Edit: Stängde av windows update i services tills vidare. Se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Under många år, blev allt snyggar och bättre för varje version av Windows, från DOS, till win 3.11 med sina platta och enfärgade ikoner. Sedan mot 95, med mer färger, osv. Upp till Windows 7, med Aero 3D, där hade vi transparens, vackra ikoner, rundade hörn osv. Sedan vände det. Och gick tillbaka till plattar ikoner, fönster, kantigare fönster, mindre komplexa ikoner osv. Jag ser Windows 7 som höjden av utveckling, och nu går det tillbaka. Men det är jag det. Vet dock många som håller med mig.

Håller helt klart med om att 7 ser bättre ut i det stora hela, dock så skulle jag aldrig direkt tillskriva det saker som rundade hörn, transparens och 3D-ikoner. Transparens bryr jag mig inte så mycket om, och tycker de här solreflektionerna som finns i 7 inte tillför något direkt. Kantiga hörn och platta ikoner har jag absolut inget emot. Problemet är bara att texturerna är fula. Det hade lika gärna kunnat vara 3D och fult. Minimera, maximera och stäng tycker jag ser katastrofala ut i 10. Jag menar vad är det? Ser ut som något någon har gjort i paint på ett par sekunder. De är inte jättedetaljerade i 7 heller, men den lilla extra detaljen gör så mycket. De får väl för fan ändå ha kanter på knapparna.

Överlag är det jag gillar mest med 7 hur allt innehåll är smått och prydligt. Sedan kollar man i kontrollpanelen i 10. Helt tvärtom. Det värsta är ändå hur de försöker slå ihop den nya stilen med den gamla. Den gamla stilen kommer finnas kvar på så många ställen förmodligen en lång tid framöver. Nä, jag tycker allt som har med det moderna designspråket att göra skulle va helt separerat från skrivbordet om de nu inte tänker göra om allt på en gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Sedan kollar man i kontrollpanelen i 10. Helt tvärtom.

Gamla hederliga kontrollpanelen finns fortfarande kvar, så kan vi kalla den nya i Win 10 för "inställningar" istället så man slipper undra över vilken man menar när man pratar om Win 10? Skulle vara bra tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av L'ombra:

Håller helt klart med om att 7 ser bättre ut i det stora hela, dock så skulle jag aldrig direkt tillskriva det saker som rundade hörn, transparens och 3D-ikoner. Transparens bryr jag mig inte så mycket om, och tycker de här solreflektionerna som finns i 7 inte tillför något direkt. Kantiga hörn och platta ikoner har jag absolut inget emot. Problemet är bara att texturerna är fula. Det hade lika gärna kunnat vara 3D och fult. Minimera, maximera och stäng tycker jag ser katastrofala ut i 10. Jag menar vad är det? Ser ut som något någon har gjort i paint på ett par sekunder. De är inte jättedetaljerade i 7 heller, men den lilla extra detaljen gör så mycket. De får väl för fan ändå ha kanter på knapparna.

Överlag är det jag gillar mest med 7 hur allt innehåll är smått och prydligt. Sedan kollar man i kontrollpanelen i 10. Helt tvärtom. Det värsta är ändå hur de försöker slå ihop den nya stilen med den gamla. Den gamla stilen kommer finnas kvar på så många ställen förmodligen en lång tid framöver. Nä, jag tycker allt som har med det moderna designspråket att göra skulle va helt separerat från skrivbordet om de nu inte tänker göra om allt på en gång.

Klockren analys. Jag såg en gång en video med chefsdesignern bakom Windows 8. Där han förklarade hur han hade tänkt kring formspråket. Det hela var rent ut sagt skrattretande. Det var så totalt uppenbart att han fullkomligt älskade ipad. Han hade en mac till presentationen, han hade en ipad på bordet som var hans. osv.
Eller för att citera han lite. "Jag vill inte ha en massa olika komplicerade inställningar som jag inte begriper". Eller "Skrivbordet ska vara helt rent, jag vill inte se en enda knapp eller grej.". Sedan pratade han om hur ipaden var den perfekta maskinen osv. Nej, Windows är för tekniker av tekniker. Nu verkar de ha anställt nya designers, och de gör mos av allt.

Kollar man på senaste Android som också har platta ikoner, så är ikonerna snygga där. Men inte Windows 10. Det har du rätt i.

Edit: Rolig video med en Windows 8 älskare, som ogillar Windows 10. https://www.youtube.com/watch?v=4PUO-GYUEMM

Permalänk
Medlem

Får fortfarande bara windows defender uppdateringar plus så fick jag SMBus driver.. vad är problemet:(

EDIT: Fast i build 10166. Kommer jag att kunna uppdatera till windows 10 när det släpps ändå? Kan inte heller komma in till windows insider preview via deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Okej... Kan säga att det var en väldigt skakig upplevd uppdatering.

Tydligen hade jag inte fått 10166, utan hade "bara 10130".

Resultatet av att då gå till RTM? (vet ej om det beror på det men...)
Trasig Startmeny, Trasig appar, mappar på HDDn som inte gick att ta bort (uppgraderings mappar fyllda med skit) och tillslut kunde jag inte ens logga in.

Försökte installera om, och behålla inställningarna (lyckades komma in i återställningen), vilket först verkade fungera. Fick ännu mer skit på SSDn, som nu var nästan full, men fortfarande problem med startmenyn. Kunde inte avinstallera appar (tex skype), kunde inte lägga till något alls på startmenyn (typ CMD eller egna program).

Fick till slut spara över allt på en annan disk och köra återställning igen, men denna gång rensa allt gammalt. (Jag har haft samma "install" sedan första TP).
Denna gången verkar allt ha gått rätt och allt fungerar, men det är jobbigt att installera alla program och spel mm 2 gånger om, på en kväll, bara för detta :=/

Lägg sen till att just allt... och jag menar allt som kan gå fel, från lösenord jag inte kom ihåg till min HDD (som jag drog ut med all min data) inte ville komma tillbaka i Windows igen efter sista ominstallen. Tog 10 min, in och ut ur BIOS, ändrande osv, sen "hittade W10 den".
BIOS hade sett den sedan första uppstarten, men W10 behövde typ 10 st för att hitta den.

Permalänk
Medlem

Hur verkar det nu, har jag fattat fel eller kan jag uppgradera en preview som har installerats från scratch (alltså inte från ett existerande OS) till RTM? Alltså inklusive license, inte bara att jag kan uppdatera systemfilerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Hur verkar det nu, har jag fattat fel eller kan jag uppgradera en preview som har installerats från scratch (alltså inte från ett existerande OS) till RTM? Alltså inklusive license, inte bara att jag kan uppdatera systemfilerna.

Min Win 10 Test maskin hade ingen licens (vad jag vet) innan Win10 TP.
Den har kört detta sedan 2014 när första Win10 TP versionen släpptes.

Jag köpte en CPU på tradera för 400kr och hade resten "på lager".
Denna maskin har nu trots lite bekymmer (läs ovan) fått helt laglig, äkta aktiverad licens av MS (som jag tolkar det, som tack, för att man hjälpt till att testa).

Jag vet inte vad som kan/kommer ske om jag en dag måste installera om. Jag räknar med att det inte kommer gå, så jag kommer göra en backup på den nu till helgen, som den är. Att göra en sk "återställning" går bra, men om SSDn skulle krascha så är jag körd om jag inte kan återställa en backup.

Tanken var från början att denna maskin skulle bli Steam Machine testare efter WIn 10, men jag får tydligen bygga ihop en annan till det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

Under många år, blev allt snyggar och bättre för varje version av Windows, från DOS, till win 3.11 med sina platta och enfärgade ikoner. Sedan mot 95, med mer färger, osv. Upp till Windows 7, med Aero 3D, där hade vi transparens, vackra ikoner, rundade hörn osv. Sedan vände det. Och gick tillbaka till plattar ikoner, fönster, kantigare fönster, mindre komplexa ikoner osv. Jag ser Windows 7 som höjden av utveckling, och nu går det tillbaka. Men det är jag det. Vet dock många som håller med mig.

Tja det är förstås en smaksak. Jag tycker att utvecklingen stadigt pekat uppåt när det gäller de teman som medföljer Windows. Möjligtvis att jag inte var helt nöjd med XP när det kom, men där hade man ju Space-temat (eller vad det hette) i pluspaketet och sedermera XP:MC-temat som såg bra mycket bättre ut. Dock har ju den snabbare takten i temautvecklingen gjort att de gamla känns föråldrade mycket snabbare. XP kändes ju inte omodernt på ganska länge liksom men när sjuan kom så kändes Vista (och XP) plötsligt väldigt fult och för mig så var det precis samma med sjuan när åttan kom. Inte med de hemska färger som MS valde i alla förhandsbilder förstås men när man väl kunde installera TP och välja själv så blev jag nöjd.

Sen vet jag inte vilken version av 3.11 som du hade med platta och enfärgade ikoner. Som jag minns det, och som jag bekräftade det med en bildsökning, så var ikonerna varken platta eller enfärgade. Se exempelvis:

95 blev gråare på alla sätt och vis (dock mer pseudo-3D) och det var kvar fram till XP.

Permalänk
Medlem

"Modern/Metro" och överhuvudtaget platt design är baserad på gammal avdankad reklamdesign från 40-50 talet, sök på "Swiss design style" till exempel.

Föredrar helt klart skeuomorphism, om det används med måtta. Nu överdrivs istället den platta designen så mycket att det bli oanvändbart, knappar som inte ser ut som knappar, fönster som inte ser ut som de är aktiverade, inga klara avgränsingar mellan grupper av funktionalitet, och det ser för otroligt tråkigt och fattigt ut på det hela taget.

Skeuomorphism hade kanske ett problem, lager på lager, men platt design har många fler problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Hur verkar det nu, har jag fattat fel eller kan jag uppgradera en preview som har installerats från scratch (alltså inte från ett existerande OS) till RTM? Alltså inklusive license, inte bara att jag kan uppdatera systemfilerna.

Enligt Microsoft kan du inte det och ha en giltig/äkta licens av Windows 10. Se avsnittet "I want to opt out of the Windows Insider Program on 7/29." på sidan http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-...

Permalänk
Medlem

Kan man inte kryssa bort vissa windows update uppdateringar?
Den vill installera Nvidia drivers for GTX980. men då försvinner drivrutinerna helt och måste installera de manuellt...

edit

nu vart det iof rätt.
Men man har ändå inget val att välja vad den ska uppdatera.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

@erikl567: Man kan jämföra designspråket mot Android. Windows 10 är betydligt plattare och det är nog där som jag har ett problem. Windows 10 är helt enkelt för platt för min smak.
Android
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikl567:

"Modern/Metro" och överhuvudtaget platt design är baserad på gammal avdankad reklamdesign från 40-50 talet, sök på "Swiss design style" till exempel.

Föredrar helt klart skeuomorphism, om det används med måtta. Nu överdrivs istället den platta designen så mycket att det bli oanvändbart, knappar som inte ser ut som knappar, fönster som inte ser ut som de är aktiverade, inga klara avgränsingar mellan grupper av funktionalitet, och det ser för otroligt tråkigt och fattigt ut på det hela taget.

Skeuomorphism hade kanske ett problem, lager på lager, men platt design har många fler problem.

Det är en smaksak. Jag tycker att skeumorfismen har fler problem än att det är lager på lager även om de flesta av mina problem med det har att göra med att det blir onödigt plottrigt och därmed mindre överskådligt eller tydligt. Mycket handlar också om estetik förstås, sjuan kändes inte så gammal och ful förrän jag suttit med åttan ett tag men då (/nu) känns den väldigt gammal och ful plötsligt. Skärmen är fyrkantig, pixlarna är det också, likaså fönsterna, så då blir rundade hörn väldigt fel i mina ögon och det blir mer tydligt när man sluppit från den estetiken ett tag. Jag tycker också att det mesta är mycket tydligare i det nya temat, det är exempelvis klara gränser mellan fönster och för mig är det helt uppenbart vad som är klickbart även om det inte försöker efterlikna en fysisk knapp eller så.

Sen är det knappast en nyhet att platt design inte är helt nytt, men det har väl inget med saken att göra. Ingen påstår att det är en helt ny designfilosofi eller något åt det hållet. Sen är ju skeumorfism motsatsen till nytt, det är att försöka få något nytt att se ut som något annat gammalt istället för vad det är liksom.

Jämför exempelvis VS från 2008, 2010 och 2012. Hur kan man inte tycka att 2010 är bättre än 2008 och att 2012 är bättre ändå liksom? Rena klara områden som indikerar funktion och inte en massa plottrigt som bara är ivägen.

Permalänk
Medlem

Windows 10 build:10240

På Windows 10 build 10240 (fast ring) så er alle vannmerker borte ifra startpanelen.

Jeg har kjørt windows 10 tech preview på en HP Probook i 3 måneder uten problem, nå kom final build med @10240 og det funker fett.

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Kan man inte kryssa bort vissa windows update uppdateringar?
Den vill installera Nvidia drivers for GTX980. men då försvinner drivrutinerna helt och måste installera de manuellt...

edit

nu vart det iof rätt.
Men man har ändå inget val att välja vad den ska uppdatera.

Du kan välja att inte ta emot drivrutiner alls i inställningarna, inget annat. Tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

På Windows 10 build 10240 (fast ring) så er alle vannmerker borte ifra startpanelen.

Jeg har kjørt windows 10 tech preview på en HP Probook i 3 måneder uten problem, nå kom final build med @10240 og det funker fett.

10240 kom för 9 dagar sedan. Fint att det fungerar bra för dig också!

Fick 2 uppdateringar tidigare idag.