Permalänk

Streama CS:GO

Sho! Nu är det så här att gamla bettan har crashat och nu får jag lira på min gamla dator medans min storebror fixar den andra, kommer ta sin tid dock han är lite halvt upptagen så jag får nöja mig med min gamla dator, som inte är den snabbaste kniven i lådan men den duger tills vidare & streamingen vill jag gärna fortsätta med.

Hur som: Jag har verkligen för mig att jag streamade CS:GO på den här back in the days när twitch och obs och allt va det heter inte var så nytt, men det går inte nu. Får verkligen inte till det, har prövat skala ner skärmen, bitrates osv. Så någon av er här inne kanske är lite mera kunnig inom just OBS & Twtich vad felet kan vara.

Är det så att datorn är för dålig bara? Vore konstigt för som sagt jag har verkligen för mig att jag streamade på den här förrut, eller är nästan säker på det rättare sagt. Grafikkortet och Processorn börjar verkligen bli gammalt nu, inget snack om den saken. Men kom gärna med tips om vad för inställningar jag ska pröva.

Dator:
CPU: Intel Core i5 2400
GPU: NVIDIA GeForce GTX 560
RAM: Corsair Vengeance 8GB

CS:GO:
Kör allting på låg som standard
och 1024x768 stretched.

Internet:
Ping: 3ms
Download; 100/115
Upload; 13/14

Permalänk
Medlem

Vad får du för FPS för setupen du har nu?

Permalänk

Jag ligger runt, 320-295 hela tiden även när det händer mycket saker, när det kommer smokes/nades osv. Så fpsen är stabil om du nu menade in-game på Counter-Strike(?).

Skrivet av martengooz:

Vad får du för FPS för setupen du har nu?

Permalänk
Entusiast

Stäng av Aero och använd Game Source som video källan och se om det hjälper.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huudfadern:

Jag ligger runt, 320-295 hela tiden även när det händer mycket saker, när det kommer smokes/nades osv. Så fpsen är stabil om du nu menade in-game på Counter-Strike(?).

Vad är det som är problemet då? Kommer det inte upp någon bild alls eller är det att allt bara är långsamt?

Permalänk

Problemet är att streamen laggar.

Skrivet av martengooz:

Vad är det som är problemet då? Kommer det inte upp någon bild alls eller är det att allt bara är långsamt?

Permalänk
Medlem

Kolla https://obsproject.com/estimator och se om det hjälper.