Ram+ CPU 100% idle. Java(tm) web starter multipliceras

Permalänk
Medlem

Ram+ CPU 100% idle. Java(tm) web starter multipliceras

Hej som det står i titeln så är det så att java multiplicerar sig typ 1000 gånger vilket gör att all min ram går åt (har 16GB ram och en i7 4790k). https://youtu.be/DGtOJ9AtafY Kolla på detta youtube klipp, i det så ser ni hur java bara fortsätter att multiplicera sig självt och äter upp min ram och cpu användning. Notera också att det står att över 10000 processer körs. Är det någon som vet varför det gör så här? Är bara nyfiken då jag nuvarande har förhoppningsvis löst problemet (uppdaterade java). Skriv gärna vad ni tror nedan. Och om jag har skapat denna tråd i fel sektion så får ni gärna flytta den. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ye546:

Hej som det står i titeln så är det så att java multiplicerar sig typ 1000 gånger vilket gör att all min ram går åt (har 16GB ram och en i7 4790k). https://youtu.be/DGtOJ9AtafY Kolla på detta youtube klipp, i det så ser ni hur java bara fortsätter att multiplicera sig självt och äter upp min ram och cpu användning. Notera också att det står att över 10000 processer körs. Är det någon som vet varför det gör så här? Är bara nyfiken då jag nuvarande har förhoppningsvis löst problemet (uppdaterade java). Skriv gärna vad ni tror nedan. Och om jag har skapat denna tråd i fel sektion så får ni gärna flytta den. Tack.

Hade kunnat vara intressant att se vad det var den försökte köra (resten av kommandoraden för dina javaws-processer).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Heh... tror vi har beviset:

Java = Virus

Det lär ha varit nån udda bugg eller säkerhetshål de missat. Rätt otäckt dock, när den kan sänka en hel dator så.