Permalänk
Inaktiv
Skrivet av qube_gbg:

från mölndal har du träffat signed in irl han bor ju i gbg o ni e samma ålder nästan

Nej inte vad jag vet! kanske?

Permalänk
Medlem

Tja!

Har ni lite pointers och tips på hur man blir bättre i Clan Arena?
Jag har svårt att fokusera på ''situational weapons'' när alla vapen är tillgängliga och alla har mycket Liv/skydd.

Ni får gärna PM'a mig om ni vill vara med på namnlistan det underlättar för mig Pga tidsbrist/andra intressen har jag ej möjlighet att följa tråden 100% där av blir det svårt att lägga till er som vill vara med
//

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Tja!

Har ni lite pointers och tips på hur man blir bättre i Clan Arena?
Jag har svårt att fokusera på ''situational weapons'' när alla vapen är tillgängliga och alla har mycket Liv/skydd.

VQL eller PQL ca?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

VQL eller PQL ca?

Det är blandat.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _tekken_:

Det är blandat.

Kan bara prata om PQL då det är det enda jag spelar.

Du behöver i stort sett bara 3 vapen. RL, RG och LG. Vidare lite PG och GL för spam när man lärt sig det andra.

Det du kan göra är att gå in på en server där det finns duktigt folk och helt enkelt "specca" dom. Bästa sättet att lära sig ca enligt mig. Man ser var man möts som lag på olika kartor och vilka positioner man bör ha. Vilka typer av vapen som används vid olika situationer. Hur man rör sig och finslipning av aim.

Nackdelen är att det till 99% är publiclir. Dvs själva tanken med CA är som bortblåst. I många matcher hjälper inte lagkamrater till (för att dom inte förstår bättre) och många strävar efter att få så mycket points som möjligt.

Är du en som backar och spelar deff, offensiv, lagspelare, allround, aim? du får hitta det som passar dig och köra på det. Har du en viss stil blir det svårt att bryta mönstret sen.

Quake är vetenskap. Det tar lång tid att bli duktigt. Så vill du bli bra att det bara att träna, träna och träna igen. Och just de ja, när du tror att du börjar bli duktigt. Träna lite till för du är inte halvvägs än.

Du kan försöka adda följade personer för att ev kunna specca dom: (PQL spelare)

mino
hagu
uwu
methoe
knubbe
coby
greox

och såklart stuk4d

Permalänk
Medlem

@anon122270:

Du glömde nämna heffalupen