Rise of the Tomb Raider för Playstation 4 och PC lanseras 2016

Permalänk
Melding Plague

Rise of the Tomb Raider för Playstation 4 och PC lanseras 2016

Till hösten lanseras Rise of the Tomb Raider för Xbox One och Xbox 360, men den som väntar på ett släpp för PC/Windows eller Playstation 4 får vänta till nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en sak så här på morgonkvisten.

Rise, Fall, Ultimate, Wars, Legend, Darkness, Unleashed, Dawn, Super, Shadow, Ethernal, World, Hero, Blade...

Alltid dessa återkommande ord i speltitlarna, börjar bli lite urvattnat. Inte mycket kreativitet bakom titeln där inte. En titel är bara en titel, men om kreativitet saknas för titeln så kan man ju också fundera på om spelet i sig saknar kreativitet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ojoj, minns känslan när jag spelade Tomb Raider 1,2 och 3 på mitt Voodoo 2 Tycker nuvarande spel inte är samma sak längre, visst, grym grafik, men inte i närheten av lika bra spel.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Längtar redan <3 gött mos den kommer för pc version. the Hypa start coming *

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Blir nog Xbox One-utgåvan för mig vid lanseringen (en av mina mest efterlängtade titlar i dagsläget) och en billig PC-utgåva senare under 2016 om jag känner för att återuppleva spelet igen.

Tomb Raider (2013) gillade jag skarpt så förväntningarna är riktigt höga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara sån...men varför är det så mycket spelnyheter på Sweclockers? Har vi inte FZ för det - ni länkar ju till och med till FZ härifrån? Jag förväntar mig förstklassiga hårdvarurelaterade nyheter när jag besöker siten...inte en massa spel.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag vill inte vara sån...men varför är det så mycket spelnyheter på Sweclockers? Har vi inte FZ för det - ni länkar ju till och med till FZ härifrån? Jag förväntar mig förstklassiga hårdvarurelaterade nyheter när jag besöker siten...inte en massa spel.

Kanske brist på andra nyheter under sommaren. Personligen så tycker jag det är roligt med blandade nyheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag vill inte vara sån...men varför är det så mycket spelnyheter på Sweclockers? Har vi inte FZ för det - ni länkar ju till och med till FZ härifrån? Jag förväntar mig förstklassiga hårdvarurelaterade nyheter när jag besöker siten...inte en massa spel.

Ja gud förbjude att Sweclockers publicerar spelnyheter, nu går jorden under?
Ska Swec sluta skriva om hårdvara med, eftersom det skrivs om på andra sidor?

Mer on-topic, ~ ett halvårs tidsexklusivitet var mycket bättre än vad jag förväntade mig, efter de gick ut och sa att det var Xbox exklusivt.

Permalänk
Medlem

Det var väntat!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superapan:

Jag vill inte vara sån...men varför är det så mycket spelnyheter på Sweclockers? Har vi inte FZ för det - ni länkar ju till och med till FZ härifrån? Jag förväntar mig förstklassiga hårdvarurelaterade nyheter när jag besöker siten...inte en massa spel.

Räkna med att en stor andel av Sweclockers besökare är intresserade av just spel och har datorer specifierade för att primärt spela på.

Nog finns det betydligt mer hårdvarurelaterade nyheter att ta upp men intresset för mer obskyra produkter är troligen för lågt bland läsarna. De flesta datornyhetssidor tar upp spel nyheter med i dagsläget, inget som Sweclockers är ensamma om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Farrisen:

Ja gud förbjude att Sweclockers publicerar spelnyheter, nu går jorden under?
Ska Swec sluta skriva om hårdvara med, eftersom det skrivs om på andra sidor?

Mer on-topic, ~ ett halvårs tidsexklusivitet var mycket bättre än vad jag förväntade mig, efter de gick ut och sa att det var Xbox exklusivt.

Ett år enligt artiken.

Passar bra ihop med zen lanseringen då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tråkigt för alla som kör på Playstation men det blir väl såhär när Microsoft öppnar sin plånbok bra däremot att det kommer till PC relativt snabbt efter Xbox utgåvorna har släppts.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ett år enligt artiken.

Passar bra ihop med zen lanseringen då

Jao, tänkte mest på att PC releasen skulle vara "Early 2016", så man får väl ta det med en nypa salt och räkna på tidigast Q2 iaf

"It will launch on Windows 10 and Steam in early 2016"

Permalänk
Medlem

Fy fan vad illa, dom måste fått en rejält slant utav Microsoft, 1 helt år trodde jag faktiskt inte, bara till att glömma skiten då, spelet är väl förmodligen så konsol anpassat ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag vill inte vara sån...men varför är det så mycket spelnyheter på Sweclockers? Har vi inte FZ för det - ni länkar ju till och med till FZ härifrån? Jag förväntar mig förstklassiga hårdvarurelaterade nyheter när jag besöker siten...inte en massa spel.

Varför tror du att folk vill ha feta datorer med bästa möjliga hårdvara? Tror inte det är för att betala räkningar och redigera sina semesterfoton.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nils45:

Fy fan vad illa, dom måste fått en rejält slant utav Microsoft, 1 helt år trodde jag faktiskt inte, bara till att glömma skiten då, spelet är väl förmodligen så konsol anpassat ändå

Tycker nyheten kunde ha skrivits tydligare, till PC kommer det tidigt 2016, alltså ingen köpt tidsexklusivitet utan de vill ha extra tid för PC-versionen som jag förstått det.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tidsexklusivitet är fjant på dagisnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farrisen:

Jao, tänkte mest på att PC releasen skulle vara "Early 2016", så man får väl ta det med en nypa salt och räkna på tidigast Q2 iaf

"It will launch on Windows 10 and Steam in early 2016"

"Early 2016!" = Första halvan av året.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Tidsexklusivitet är fjant på dagisnivå.

Det hjälper dock många projekt till att bli verklighet. Försäljningen av Tomb Raider rebooten var väldigt dålig i förhållande till budgeten. Det var inte förrän man började rea ut spelet för 50-75kr samt släppte Definitive Edition som försäljningen tog fart. Rise of the Tomb Raider hade troligtvis inte blivit verklighet redan i år om det inte var så att Microsoft pumpade in en massa pengar i projektet, utan då hade vi kanske inte sett det förrän 2017.

I de flesta fall så är tidsexklusivitet bara trams, men ibland så behövs det för att spelet ska bli verklighet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

kan inte säga jag bryr mig nämnvärt då jag endast gillade dom första i serien på ps1 men avskyr när titlar blir uppköpta och ska vara enhets exklusiva men man måste väll göra nått för att sälja dåliga tv spel som inte säljer sig själv

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta. Gillade förra spelet när man väl kommit förbi första timmen i spelet som var överbloatat med QT events.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man? Cash is king och Microsoft har en svullen plånbok. Vore väl lättare för dem att helt sonika köpa upp och lägga ner alla andra konsoltillverkare så fick de monopol se'n som de helst av allt vill.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Blir säkert bra, då släpps det en buggig beta på Xbox one i november vilket ger dem tid att bygga upp ett riktigt spel till 2016

För mig så är 2016 det riktiga release datumet, ja mena ett lågupplöst buggigt skräp på Xbox one står jag över alla dagar i veckan.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Trevligt att PC releasen kommer tätt efteråt om de nu tvunget ska ha tids exklusivitet, dock rätt tråkigt för de på PS4.

Permalänk
Hjälpsam

Oj då! nu måste jag ju köpa en X-Box!
Eller kanske vänta på PC utgåvan, i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det hjälper dock många projekt till att bli verklighet. Försäljningen av Tomb Raider rebooten var väldigt dålig i förhållande till budgeten. Det var inte förrän man började rea ut spelet för 50-75kr samt släppte Definitive Edition som försäljningen tog fart. Rise of the Tomb Raider hade troligtvis inte blivit verklighet redan i år om det inte var så att Microsoft pumpade in en massa pengar i projektet, utan då hade vi kanske inte sett det förrän 2017.

I de flesta fall så är tidsexklusivitet bara trams, men ibland så behövs det för att spelet ska bli verklighet.

Folk blir trötta på en reboot utav en reboot. Square Enix sålde miljoner utav Tomb Raider men tyckte ändå inte att det var tillräckligt bra. Dags för många utvecklare och förläggare att komma tillbaka till verkligheten.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur pass enkelt och intetsägande förra spelet var, har jag inga större förhoppnibngar på denna heller. Rebooten saknar den känsla som dom tidigare spelen genererade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Med tanke på hur pass enkelt och intetsägande förra spelet var, har jag inga större förhoppnibngar på denna heller. Rebooten saknar den känsla som dom tidigare spelen genererade.

Edition utgåvan var fansiken inte enkel på medium. Bättre sådan typ av spel får du leta väldigt länge, finns väldigt få av dem, idag är det bara rollspel som säljer. Batman liknar genre däremot är Batman så extremt krångligt med sina tusen knappar som man knappt ens kan memorera utantill. Jag längtar till nästa redan nu, edition version satt jag som fastklistrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vafan ska det bara funka på windows 10 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Edition utgåvan var fansiken inte enkel på medium. Bättre sådan typ av spel får du leta väldigt länge, finns väldigt få av dem, idag är det bara rollspel som säljer. Batman liknar genre däremot är Batman så extremt krångligt med sina tusen knappar som man knappt ens kan memorera utantill. Jag längtar till nästa redan nu, edition version satt jag som fastklistrad.

Skickades från m.sweclockers.com

Allt är ju i relativt givetvis men jag fann det inte speciellt utmanande, visst fanns det moment som var knepiga men over-all skulle jag väl ge det en 50/60% svårighetsgrad. På medium då.

Men som jag skrev så var nog mina förväntningar på det spelet inte särskilt höga då jag i princip växte upp med den klassiska serien, möjligen att jag såg ner på spelet direkt från start så att säga.
Det jag saknade framför allt var "open-world" läge, dvs du utforskar miljöerna och banan själv istället för att som i TR13, Mass Effect och flera, där du följer en snitsad och lagd bana. Lite svårt att förklara vad jag menar, men jag gillar inte spel som tar kontroll över dig som spelare. Dvs spelet förväntar sig att du ska följa den utlagda banan ordning, sen behöver inte spelet vara dåligt per automatik för det , Mass Effect som jag nämnde är ett sjukt bra och snyggt spel/serie , men jag gillar inte själva spelupplägget.

Hoppas jag förklarade mina synpunkter på ett bra sätt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X