Gamecarddirect, legit windows 8.1?

Permalänk
Medlem

Gamecarddirect, legit windows 8.1?

Hej

Tänkte uppgradera och sökte på prisjakt efter billigaste retailversionen av windows 8.1

hittade:

http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/windows-81-pro...

Är detta en legit butik med lagliga licenser? Att de är med på prisjakt är ju lovande men någon som vet nåt som inte förtäljs?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Hej

Tänkte uppgradera och sökte på prisjakt efter billigaste retailversionen av windows 8.1

hittade:

http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/windows-81-pro...

Är detta en legit butik med lagliga licenser? Att de är med på prisjakt är ju lovande men någon som vet nåt som inte förtäljs?

Nej, det är det inte.

Ingen som helst kontaktinformation på sidan, redan där ringer varningsklockorna.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt flera spel därifrån och har aldrig varit några problem för mig i alla fall.

Kontaktinfo finns dessutom längst ner, dock mail men det finns.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Jag har beställt flera spel därifrån och har aldrig varit några problem för mig i alla fall.

Kontaktinfo finns dessutom längst ner, dock mail men det finns.

gissar att det är en av dessa gråimport sidor typ som g2a, g2play, kinguin osv.

de säljer bla ryska nycklar iom att det kosta skitsummor jämfört med här vad jag förstått, men även ibland nycklar köpta med stulna kort eller helt enkelt stulna nycklar.

dvs det är lite lotteri vad man får och om licensen kommer bli avstängd efter ett tag pga något av ovanstående anledningar.

även där av bristen på kontaktinfo skulle jag tippa.

skulle säga vänta med att köpa licens nån månad (tror de va release 27/8) så har win 10 släppts som jag vad jag läst ska hamna ganska mycket billigare än vad det kostat att köpa nycklar till operativsystem tidigare.

tror ja läste nånstans att en oem eller om de t.om. va fullversion skulle gå på 250-300:- nånting vilket är typ en 1/3 av dages priser för en oem typ.

dock kan det va ändrat de va länge sen ja läste det och tror de bara var rykten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Köpte från NoN, 990 och fri frakt och jag får en fysisk kopia. Ej pro

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.586768/har-ar-allt-du-behove...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Självklart är det ingen äkta licens. Den halvanonyma företagaren med sin anonyma domän är ingen Microsoftåterförsäljare. Det är en person född 91 som bor i Uddevalla, och som driver det som enskild firma (Edit: såg nu att han registrerat aktiebolag vid senare tillfälle – Poko AB registrerat på hemadressen och han driver cdkey.se också). På beskrivningen framgår det ganska snabbt att det inte rör sig om en återförsäljare, den som säljer 8.1 Pro billigast som elektronisk leverans är Inet för 2259kr. Microsoft store tar själva 2499kr. När det är en officiell återförsäljare så får du ju mail från Microsoft med instruktioner, och de behöver inte hänvisa till hur man laddar ner eller liknande. Eftersom Microsoft inte säljer några sådana licenser som lösa nycklar så är det stulna eller otillåtna nycklar. Tömda från MSDN, Dreamspark osv konton eller liknande, och ingen retaillicens.

Aktiebolag och Cdkey.se