Permalänk

Söndergängat GPU block

Jupp skulle bygga nytt idag med mina gamla komponenter. Märkt jag har lyckats runda en av portarna till grafikkortet. Hur kan jag lösa det`Kan jag köpa en brygga dvs för SLI/crossfire innebär det då man tar bort den gamla? Den verkar bara sitta med två skruvar.

Kortet är en Asus 290x dc2 med tillhörande plexi vattenblock från EK

Tack för all hjälp

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Jupp skulle bygga nytt idag med mina gamla komponenter. Märkt jag har lyckats runda en av portarna till grafikkortet. Hur kan jag lösa det`Kan jag köpa en brygga dvs för SLI/crossfire innebär det då man tar bort den gamla? Den verkar bara sitta med två skruvar.

Kortet är en Asus 290x dc2 med tillhörande plexi vattenblock från EK

Tack för all hjälp

du får nog ta å lägga upp en bild på det där så man förstår.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden: Kan inte för tillfället. Där finns 4 stycken anslutningar för in och out för vattnet. En av dom är sönder gängade. Men det är blocket på blocket sitter på två skruvar. Dvs undrar jag om den är utbytbar med ett SLI/CF extender som finns att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

@Grönahunden: Kan inte för tillfället. Där finns 4 stycken anslutningar för in och out för vattnet. En av dom är sönder gängade. Men det är blocket på blocket sitter på två skruvar. Dvs undrar jag om den är utbytbar med ett SLI/CF extender som finns att köpa.

Kanske kan gå, men jag förstår inte riktigt vad du menar.
Kan du inte hitta någon annan bild då och skicka upp, rita ut vad det är du undrar om det går att byta ut?
Finns massor av bilder på vattenblock på nätet om du googlar på bilder.

Permalänk

Kikade på ditt galleri och känns som om det är en sån här eller en sån här du letar efter beroende på placering...

Permalänk
Skrivet av the_weird:

Kikade på ditt galleri och känns som om det är en sån här eller en sån här du letar efter beroende på placering...

Precis. Ingången till GPU bloket. Alla har en sådan. Min fråga var bara om dessa SLI/CF är som man bytar ut den gamla mot de nya störra blocken?