Montera win7-systemdisk i annan dator via usb - ändras enhetsbokstaven?

Permalänk

Montera win7-systemdisk i annan dator via usb - ändras enhetsbokstaven?

Jag skulle behöva flytta filer från en gammal laptop till en annan dator och tänkte använda en usb-SATA-adapter för att montera laptop-disken via usb till destinations-datorn. Båda datorerna kör win7.

Men när laptopens C-partition monteras via usb till en dator som redan har en C-partition innebär det att laptopens partition får en ny bokstav, t.ex. "E" (eftersom C är upptaget). Är denna förändring permanent eller temporär?

Jag vill ju kunna montera tillbaka disken i laptopen igen utan att systempartitionen har bytt namn till E, blir väl fel på alla referenser då kan jag tänka mig.

Tack på förhand

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Temporär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är enbart den andra datorns windowsinstallation som kommer benämna disken som E:
Windowsinstallationen på laptopdisken påverkas inte på något sätt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Kanoners, tackar!

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Enhetsbeteckningen är mest kosmetisk och du kan ändra beteckningarna själv om du vill det.

öppna startmenyn, skriv in datorhantering och öppna. Därifrån kan du högerklicka på dina enheter och ändra bokstav.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar