Frågor ang Macbook vid uppspelning av HD filmer.

Permalänk
Medlem

Frågor ang Macbook vid uppspelning av HD filmer.

Är inne på att köpa en Macbook pro eftersom jag kommer behöva ha logic inför mina studier inom musiken till hösten och har en liten fråga om macbook pro's 13 tummare och att spela upp Hd filmer på en extern tv skärm.

De flesta 13" har Intels HD grafik från CPUn och jag undrar hur bra dessa är? Det jag vill kunna göra är att spela upp HD-filmer på min TV skärm via HDMI utan lagg. Vad krävs egentligen för att kunna spela upp en 1080 hd film på en extern tv skärm? Är det något som apples 13" klarar?

Permalänk
Medlem

Det borde inte vara några som helst problem, har själv beställt en MBP 13" och planen är även för mig att använda den för att streama film till TV'n bland annat.

Idag kan ju t.o.m en chromestick klara av att streama HD-film via t.ex. Netflix, så klarar inte en MBP av det blir jag duktigt förvånad...

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB