Permalänk

Dubbel skärm problem.

Hej igen.

Jag kör två skärmar på ett MSI GTX 970.
Första skärmen jag har är 144hz och den jag har på sidan av är 60hz.
Problemet eller det jag "stör" mig på är att spelar jag en video på andra skärmen (60hz skärmen) så känns det laggigt på första skärmen (144hz skärmen). Som exempel: när jag jag rör runt google chrome på skärmen så känns den laggig. Kanske inte är ett fel men det är störande.
Det känns alltså som att 144hz skärmen fått 60hz också. Detta händer BARA när jag kollar video på andra skärmen. Notera att jag har kollat alla inställningar och första skärmen är inställd på 144hz. Någon som har samma problem eller vet hur man löser det?

Edit: När jag flyttar runt nåt på skärmen så duttar det fram istället för flyter fram. Notera de duttar BARA när jag spelar upp video på andra skärmen.

MVH

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte så att det bara är när du spelar flash eller har hårdvaruaccelererad film? Då blir det så.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Det är möjligtvis inte så att det bara är när du spelar flash eller har hårdvaruaccelererad film? Då blir det så.

Det kan ju va en youtube video på 360p. Tycker de är skumt för de blir inte så för min kompis. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Det kan ju va en youtube video på 360p. Tycker de är skumt för de blir inte så för min kompis. :/

Okej, men nu när du testade det jag skrev... blev det någon skillnad?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Okej, men nu när du testade det jag skrev... blev det någon skillnad?

Vad är det jag ska prova? Förstod inte dig riktigt så omformulera dig gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Vad är det jag ska prova? Förstod inte dig riktigt så omformulera dig gärna.

Att testa om det beror på hårdvaruacceleration. Exempelvis flash, eller vlc eller stänga av all overlay för video etc.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Att testa om det beror på hårdvaruacceleration. Exempelvis flash, eller vlc eller stänga av all overlay för video etc.

Och hur gör jag det? (Dumförklara mig gärna) haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Och hur gör jag det? (Dumförklara mig gärna) haha

Det beror på vilket program det är och är det webbläsare och exempelvis youtube behöver du berätta om det.
Men säj vilka det är så kan jag hjälpa dig att googla fram hur man gör.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Det beror på vilket program det är och är det webbläsare och exempelvis youtube behöver du berätta om det.
Men säj vilka det är så kan jag hjälpa dig att googla fram hur man gör.

Alltså om jag har Mina dokument uppe, och tittar på en Twitchstream via andra skärmen, då duttar Mina dokument mappen runt när jag flyttar den på första skärmen. Hajjar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Alltså om jag har Mina dokument uppe, och tittar på en Twitchstream via andra skärmen, då duttar Mina dokument mappen runt när jag flyttar den på första skärmen. Hajjar du?

Jag gissar nu, för du svarar aldrig på vilka program det är... men är det i chrome och med flash:
chrome://flags/
Disable hardware-accelerated video decode
Override software rendering list
https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/video-playback-issues...
Testa att byta mellan inbyggda flash-spelaren i chrome och den som är i windows.
Testa om det blir skillnad mellan IE och Chrome (som antingen har inbyggt eller utnyttjar via windows egna).

I övrigt, förväntat beteende med flash - helt normalt, beror på att det är skräp.

Finns även under inställningar i grafiken på ditt grafikkort, men det gissar jag på att det inte hänger ihop med i just detta fallet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T