Oneplus 2 utmanar mobiljättarna på nytt

Permalänk
Medlem

Ingen NFC eller trådlös laddning känns väldigt b, men träbaksida är sexigt.
Blir att se vad nya Nexus 5 bjuder på annars står nog OPO 2 bra till. Spräckt skärmen på nuvarande så börjar bli sugen på en ny.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

En lite OfT fråga:

Jag reserverade en köplats i morse och tänkte att "fan att man inte gjort detta för flera veckor sedan, då hade jag haft en betydligt bättre köplats"

Men kösystemet kanske inte ens var öppet innan, någon som vet när systemet sattes i bruk?

Tror det var 4 eller 5 dagar sedan. Har plats 5000 nu och hoppas på en tidig invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Har där gjorts några tester på hur den nya versionen av Qualcomm Snapdragon 810 presterar?

Man får mycket telefon för pengarna och detta lär sätta press på övriga tillverkare som släpper sina flaggskepp för betydligt högre priser.

Hade inte alla telefoner med 810 den nya versionen? Då är det bara kolla vilken annan lur som helst med samma chip och clock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Ett stort meh från mig. Designen i allmänhet känns väldigt tråkig. Knappen / fingeravtrycksläsaren på framsidan är säkert rolig för folk som använder den men är verkligen inte vacker. Kameran på baksidan tycker jag inte alls om heller, varför sitter blixten över själva kameran? Generellt så ser den klumpig och kantig ut jämfört med ettan trots att den är något mindre.

Framförallt så undrar jag varför någon skulle vilja köpa den här över ettan. Skärmen är samma och tvåan har lite snabbare processor men ärligt talat, sen snapdragon s4 pro har jag inte haft problem med prestanda på någon mobil enhet. Batteriet räcker dessutom betydligt längre på ettan.

Angående invite-systemet som många verkar ogilla, visst vore det optimalt om man bara kunde köpa telefonen men en av huvudsakerna till att den går för halva priset jämfört med många andra likvärdiga telefoner är att de inte behöver ha några lager eller gissa hut stor produktion de behöver ha för att möta efterfrågan. De bygger ett visst antal mobiler och säljer exakt lika många. Vill man köpa mobilen i butik eller få den levererad nästa dag så får man betala lite mer också.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Har de kvar samma dealbreaker att de inte har kompletta band för 4G så är detta årets besvikelse.

EU/Indien/Asien versionen har stöd för alla EU 4G band

Skrivet av Scuttle:

Vilka 4G är det som inte funkar på ettan? Kör Telenor själv och får LTE på den.

Det är LTE band utanför städer, som går på 800 eller 900 bandet som OnePlus One inte har stöd för här i Sverige

Skrivet av hygea:

Om jag inte minns fel är det band 20 på 800MHz som inte funkar

Det stämmer, tillsammans med 900 bandet

Skrivet av peterhjalmarsson:

Läsa saldot på SL-kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för app använder du för att läsa av SL kort?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Mono högtalare? Grymt dåligt.

Permalänk
Medlem

Känns inte så väldigt spännande, prishöjningen gör ju att den tappar sin nisch med bra prestanda runt ~300€.

Om denna då landar runt 400€ som det ser ut så kommer den ju tävla mot t.ex förra årets flaggskepp som LG G3 och i den jämförelsen klarar sig inte oneplus 2.

G3 har ju t.ex bättre:
- skärm
- NFC
- inbyggd Qi laddning
- utbytbart batteri
- IR sändare
- SD slot

medans oneplus 2 har fingerprintsläsare (vad man nu ska med den till), marginellt bättre CPU och 1gb mer ram, men nu är ju inte precis G3'ans snapdragon 801 någon slöfock heller.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att daumn vad snygg den har blivit! Och dual sim, sjukt nice för dem som reser mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scuttle:

Vad jag saknar i den är NFC och trådlös laddning, annars ser luren riktigt trevlig ut.

Hrm... ingen USB3 på den heller, ännu lite tristare...

Har nfc på min op1, tog de bort nfc till op2?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Skrivet av Scuttle:

Type C är bara kontakten, det är fortfarande USB2-hastigheter bakom....

Där har du fel. Usb c är usb 3.1 dvs nästa version efter usb 3 som du nämner. Stödjer upp till 100w 10gbit/s så du kan köra ssd eller t.om 4k skärmar med bara usb typ c.
Så va du ska med bara usb 3 till undrar man ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Ett eventuellt tips kan vara att se över vad kinamarknaden av mobiler har att erbjuda om man nu ska köpa en kinatelefon. Finns ju en del alternativ till Oneplus

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Har där gjorts några tester på hur den nya versionen av Qualcomm Snapdragon 810 presterar?

Man får mycket telefon för pengarna och detta lär sätta press på övriga tillverkare som släpper sina flaggskepp för betydligt högre priser.

Det är ingen ny version, alla flaggskepp som har 810 har v.2.1
Så det är samma chipp som brinner upp i M9 osv.

De försökte bara lura konsumenterna med att skriva 2.1 så att folk tror att det är en ny version.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Moto x pure Kommer till svearike? Och i så fall när? Får jag ingen invite till OPT innan dess så är valet självklart.
Edit: Pure var tydligen "US Only". Får leta vidare.

Skrivet av slobodan87:

Där har du fel. Usb c är usb 3.1 dvs nästa version efter usb 3 som du nämner. Stödjer upp till 100w 10gbit/s så du kan köra ssd eller t.om 4k skärmar med bara usb typ c.
Så va du ska med bara usb 3 till undrar man ju.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har OnePlus själva gått ut med att hastigheterna stannar på 2.0

Skrivet av MauseRR:

Har nfc på min op1, tog de bort nfc till op2?

Skickades från m.sweclockers.com

Yep

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av QuinnoX:

Någon som vet om Moto x pure Kommer till svearike? Och i så fall när? Får jag ingen invite till OPT innan dess så är valet självklart.

Tyvärr har OnePlus själva gått ut med att hastigheterna stannar på 2.0

Yep

Okej, tråkigt. Men spelar som sagt mindre roll egentligen så länge man inte för över väldigt mängder data från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Blank front FTW

Jag önskar att fler tillverkare vågade lämna hela fronten blank, utan logotyp, så som Gnex har. Det är så mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

Förstår inte... Dom säger sig ha rullat ut första omgången invites, men varför händer det inte ett skit på inviteslistan då? Ligger runt plats 6000.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless