[Rainmeter] Skin med mycket information om hårdvaran?

Permalänk
Medlem

[Rainmeter] Skin med mycket information om hårdvaran?

Hej.

Till att börja med är jag osäker på om tråden ska ligga här eller i någon annan del, rätta mig gärna. Till saken.

Har länge använt rainmeter och orginalskinet för att ha koll på cpu-, ram, diskanvändning osv. Har använt Everest Ultimate för att övervaka temperaturer på MB, CPU och GPU. Har letat i evigheter efter ett skin som innehåller så mycket data som möjligt om statusen på "allt" men kan inte hitta något som jag tycker passar då de flesta har ett grafiskt utseende som inte riktigt lämpar sig. Vill ha ett som kanske påminner om orginalskinet men med mer information helt enkelt, inte en massa cirklar och krussiduller - rakt på ska det vara.

Är själv ganska kass på att koda/scripta så undrar om någon vet ett bra skin man lätt kan bygga på eller har något eget hemmaknåpat som faller in på min beskriving?

Önskvärda spec:

Allmän info - Datum, tid, Datornamn, uptime
CPU - modell, belastning (gärna totalt och per kärna), nuvarande Ghz/Mhz , temperaturer
RAM - användoch total mängd
GPU - modell, belastning, nuvarande Ghz/Mhz , temperaturer
Diskar - Total mängd, använd mängd, temperatur, läs/skriv hastighet
Nätverk - lokal IP, extern IP, upp- och nedladdningshastigheter

Kalender, nu spelas, väder och motsvarande är inte så intressant för mig. Hoppas någon kan peka mig i rätt riktning

//Calzon

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40