För alla med Driverproblem ( nVidia bland annat ) hur stänga av Win Update drivers.

Permalänk
Medlem

För alla med Driverproblem ( nVidia bland annat ) hur stänga av Win Update drivers.

Hej.

Sett denna fråga nu mycket och verkar som att många får problem efter upgraderingen.

Gör såhär så slipper ni Windows update drivers för graffekortet som kan ställa till problem.

1. Windows tang + X

2.

3.

4.

Hoppas det hjälper några.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Detta fungerade inte för mig. Windows Update försöker installera 353.62 ändå. Det enda som fungerade för mig var att helt avinstallera drivrutinerna och sedan ladda ner och köra https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930, en separat troubleshooter som låter en välja vilka uppdateringar man vill skippa.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

hmmmm fan skumt?! det fungerade för mig... Vilken version? home?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur avinstallerar man drivrutinen som Windows eventuellt har installerat automatiskt? Hittar den inte bland installerade program som man vanligtvis såg den bland i förra Windows.

Det är iaf någonting som fuckar för jag kan inte installera någon nvidia-drivrutin, står bara att den misslyckas varje gång jag försöker...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

@Oneone: Nope. Pro, uppgraderad från Win8.1 Pro. Efter att jag testade ditt förslag gjorde jag en manuell sökning efter updates för att kontrollera att det fungerade, men lik förbannat började Windows uppdatera drivrutinen direkt.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

@Oneone: Nope. Pro, uppgraderad från Win8.1 Pro. Efter att jag testade ditt förslag gjorde jag en manuell sökning efter updates för att kontrollera att det fungerade, men lik förbannat började Windows uppdatera drivrutinen direkt.

Alla dialogrutor och policies är bara bröd och skådespel, egentligen har man ingen egen kontroll ändå.

Jag har också pillat med detta och provat ett par olika varianter men får det inte att fungera. Provat stänga av automatiska Windows Update, men den policyn ändrar inte hur det ser ut i Settings där det fortfarande står "installera automatiskt".

Permalänk
Avstängd

Haha! Jag älskar att när man klickar på "Why should I have Windows do this automatically?" så får man upp en webbläsare där skiten har Bingat på "Få hjälp i Windows 10".

Så jäkla sämst.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

@Oneone: Nope. Pro, uppgraderad från Win8.1 Pro. Efter att jag testade ditt förslag gjorde jag en manuell sökning efter updates för att kontrollera att det fungerade, men lik förbannat började Windows uppdatera drivrutinen direkt.

testa att inaktivera drivrutinen med detta verktyg:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

@issue: Jag har redan löst det med just det verktyget som jag skrev i inlägg 2
Men ja, väldigt irriterande att man ska behöva hålla på såhär. En sån enkel sak som att välja vad man vill eller inte vill installera på sin egen maskin borde ju funka out of the box.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Grymt tackar

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

@issue: Jag har redan löst det med just det verktyget som jag skrev i inlägg 2
Men ja, väldigt irriterande att man ska behöva hålla på såhär. En sån enkel sak som att välja vad man vill eller inte vill installera på sin egen maskin borde ju funka out of the box.

haha, det är så många trådar och inlägg nu så man skummar bara igenom det mesta och missar det viktigaste i inläggen

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Haha! Jag älskar att när man klickar på "Why should I have Windows do this automatically?" så får man upp en webbläsare där skiten har Bingat på "Få hjälp i Windows 10".

Så jäkla sämst.

Hehe, japp väldigt dåligt.

De är inte riktigt klara med Win 10 än.