Uppdatering vill inte.

Permalänk
Medlem

Uppdatering vill inte.

Hej! Jag har Engelskt Windows 7, och har inte fått något nedladdning via Windows Update, så jag laddade ner MediaCreationTool och körde därifrån. Går bra att ladda ner, men efter "creating installation media" snurrat en stund kommer följande upp.

Lätt vilsen och vet inte riktigt hur jag skall gå vidare nu. Hjälp uppskattas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som råkat ut för detta alltså? Hittar inget liknande på nätet heller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ingen annan som råkat ut för detta alltså? Hittar inget liknande på nätet heller.

Jag fick samma på jobbet, men startade om datorn så fungerade det sedan. Antar att du redan provat det eller?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag fick samma på jobbet, men startade om datorn så fungerade det sedan. Antar att du redan provat det eller?

Ja, 3-4 gånger igårkväll. Märkligt att det är på Svenska när jag har Engelskt Windows också tycker jag. Kan det ha något med det att göra?

Var ditt också på Svenska eller fick du på Engelska? Jag har sökt efter felmeddelandet på Svenska men det är ju lögn att hitta något, så det vore ju smidigare om det var på Engelska.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, 3-4 gånger igårkväll. Märkligt att det är på Svenska när jag har Engelskt Windows också tycker jag. Kan det ha något med det att göra?

Var ditt också på Svenska eller fick du på Engelska? Jag har sökt efter felmeddelandet på Svenska men det är ju lögn att hitta något, så det vore ju smidigare om det var på Engelska.

När jag körde setupen fick jag trycka ok på att "This will change your language setting" typ, sedan startade datorn om.

Vet inte om du ens kom så långt?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

När jag körde setupen fick jag trycka ok på att "This will change your language setting" typ, sedan startade datorn om.

Vet inte om du ens kom så långt?

Nej, inga frågor eller så. Utan det stog fortfarande och tuggade med något av stegen. Minns inte vilket med downloading och verifying install gick bra. Har för mig det stog "Preparing installation" eller något sådant.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Jag kom aldrig så långt som till fullskärmsläge. Men jag skall testa det som står.

"I did some digging around and I couldn't get either setup.exe in $Windows.~BT to work nor $Windows.~WS. But I kept rooting through folders and I found a setupprep.exe here:

C:\$Windows.~WS\Sources\Windows\sources

Running Setupprep.exe ran the same upgrade prompts that people who have upgraded via windows update would see and worked flawlessly!
Hopefully this helps someone else if they're having the same issue."

Så tack så jättemycke för länken! Skall testa när jag kommer hem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.