Köpråd begagnad dator för cs:go

Permalänk
Medlem

Köpråd begagnad dator för cs:go

Hej, funderar på att köpa någon dator för att spela lite cs:go då och då. Kan nog bli nåt annat spel, men det är cs som är botten i behovet.
Har inte haft någon speldator förut, så jag söker råd från er som vet va som är bra eller inte.
Kan ni värdera dessa två olika uppemot varann, och säga vad jag borde välja? Och vilken fps ungefär borde jag hamna på? Har bara spelat cs 1.6 på en vanlig laptop förut, så inga extrema krav, men vill undvika lagg...

Alt 1:
HTPC chassi
Intel i7 3,5GHz processor
8 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 670 2GB grafikkort
DVD+ RW brännare/läsare
160 GB SSD systemdisk
500 GB datadisk
550 Watts nätaggregat

Pris 4500

Alt 2:
Chassi NZXT 410 Phantom
ASUS GTX 660 Ti DirectCU OC TOP 2Gb
Intel Core i5 760 2,8GHz Socket 1156
Gigabyte GA-P55-USB3
Nättagg Corsair 750 watt
SSD Crucial BX100 250GB (Ny)
Hårddisk 2Tb (2000gb)
Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz (Ny)
Kylning Cooler Master Hyper 412S
DvD RW
Windows 7 (64bit) Kan uppgraderas gratis till Windows 10 den 29/7

Pris 4700

Takk på förhand.

Permalänk
Medlem

Skulle kört på den första utav dem två en I7 på 3.5 ghz är nog iallafall socket 1155 (fortfarande en vettig plattform prestandamässigt även om processorn du har inte kan överklockas)
Istället för 1156 I5 760 från 2008 där överklockning behövs dras upp till kanske 3.9 ghz för att hänga med den andra processorn i första datorn prestandamässigt på processorn i spel.

På första datorn så är de enda uppgraderingarna rakt på grafikkortet och möjligtvis nätagget OM det inte är något särskilt bra kvalite på det, och chassiet om det nu visar sig att grafikkortet du funderar på att uppgradera till är för stort för chassiet.

medans den andra så behövs moderkort,processor,grafikkort för att den ska hänga med och det är nästintill 3.5k till i delar mot den första.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

nu är det lite oklart vad för modell det är på processorn på alt 1 men som det ser ut så är den i överlag bättre än alt 2. Alt 1 har bättre grafikkort och troligtvis även processor. Alt har större SSD och annorlunda chassie/kylning men det kommer inte påverka spelprestandan direkt (om inte disken blir full eller datorn blir överhettad förstås).

Du kan nog förvänta dig 100+ fps beroende på inställningar inställningar iaf

Permalänk
Medlem

tack för svar! det vettiga ville väl vara att ta den ni rekommenderar, men vill jag uppleva en märkbart stor skillnad på dom? Alt 2 ligger nästan inom cykelavstånd medan 1'an är 2-3 timmar bort, så lutar mot alt 2. Man får självklart kalla mig dum om jag gör så, men ha i åtanke att jag är norsk...
Jag får direkt omformulera min fråga: vill jag kunna spela cs:go på alt 2 med en hyfsat bra upplevelse?

Permalänk
Medlem

Det går för just cs go men blir en trökig upplevelse för plånboken för allt annat på hyffsat höga inställningar
Be om skjuts för o hämta burk nr1 det är värt det prestandamässigt om du nu inte kan köpa dator nr2 för typ 3.5 till 3.8k istället för 4.7k

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

alt 1 är mycket bättre, försök pruta ner alternativ 2 isåfall

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Blev ingen av dom, men hittade den här https://www.komplett.se/asus-cg8270-nr009s/762008# . Borde klara att få den för typ 4500 använd 1 år, om jag inte har bedömt helt fel är det en hyfsat okej dator til et okej pris. Får båda lagringsutrymme och nåt som klarar av cs:go? Tänkte sätta dit en SSD för os och spelet. Kommentarer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns lite dyrt i mina ögon, men den duger nog för dina ändamål. Tror du kan göra bättre affär här på marknaden.