Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Intressant run faktiskt, fick ett par bra kort men förlorade min första match. Vann min andra utan något att anmärka. I den tredje var min motståndare typ afk eller något... Vann en till efter det. Sedan förlorade jag pga usel card draw. I den sista förlorade jag mot en golden Mage. Missade lethal med 2 och hon träffade lethal exakt på samma runda...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:


|
Copy/Paste

Exakt samma sak händer mig varje gång jag kör arena.
Har en average win på 1.4...

Ska ta och köra arena nu och se hur det går.

Jag borde träna mer bara men det är så segt när det ska gå så dåligt redan vid draft. Spelade mage och fick inte en enda fireball. Hade en frostbolt, två flamecannon och två flamestrikes. Det var alla spells jag fick. Hade en mirror image men den hjälpte inte alls när mina motståndare hade kezan och en annan hade en flare.

Sist jag spelade arena så körde jag paladin. Fick inte ett enda vapen... Vad ska man göra med en paladin som inte har truesilver?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Ibland önskar jag att man kunde köpa vilka kort man ville. Fattas alltid något för att köra med den "decken" man vill.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ibland önskar jag att man kunde köpa vilka kort man ville. Fattas alltid något för att köra med den "decken" man vill.

När du har fått de flesta commons och rare så kommer du att få mycket dust. Jag saknar fortfarande många epics och legendaries, men får mycket dust från packs då jag har de flesta commons och rares.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Lite generella arenatips kan jag komma med. Jag har ett par klasser jag oftast kör när jag får möjlighet där min winrate är betydligt bättre än andra.
Till att börja med så är tempo VÄLDIGT viktigt earlygame för att få boardcontrol och då får bäst trades. Detta medför självklart att man behöver bra earlygame-minions.
Många inkl jag använder heropowern allt för mycket early-game. Det ger en enorm tempo-sänkning. T.ex om jag kan slänga ut och offra en minion mot att döda den över två rundor som mage, så är alternativ 1 att föredra då du annars förlorar direkt om de kan slänga ut nya minions varje runda.
Ibland måste man mao göra sämre trades än att ej spela något alls.

Ofta är det möjligt att nå 3-4 wins även om decket du fått inte är någon höjdare.

Ett tips till är att man ska försöka att alltid göra åt så många manakristaller som möjligt. Jag satt väldigt ofta när jag började spela med en full hand med bra kort. När jag blev ner-rushad och aldrig hade tid att lägga alla kort. Dock så ska man ju vara medveten om vilka aoe's som kan finnas innan man öser in alla kort.

Jag är inte speciellt bra, men har väl ett average på 5-7 över alla klasser, lite i överkant med mage/priest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har spelat mycket ranked senaste tiden och jag har fastnat på rank 15 och jag kommer inte längre. Frustrerande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muppeddie:

Lite generella arenatips kan jag komma med. Jag har ett par klasser jag oftast kör när jag får möjlighet där min winrate är betydligt bättre än andra.
Till att börja med så är tempo VÄLDIGT viktigt earlygame för att få boardcontrol och då får bäst trades. Detta medför självklart att man behöver bra earlygame-minions.
Många inkl jag använder heropowern allt för mycket early-game. Det ger en enorm tempo-sänkning. T.ex om jag kan slänga ut och offra en minion mot att döda den över två rundor som mage, så är alternativ 1 att föredra då du annars förlorar direkt om de kan slänga ut nya minions varje runda.
Ibland måste man mao göra sämre trades än att ej spela något alls.

Ofta är det möjligt att nå 3-4 wins även om decket du fått inte är någon höjdare.

Ett tips till är att man ska försöka att alltid göra åt så många manakristaller som möjligt. Jag satt väldigt ofta när jag började spela med en full hand med bra kort. När jag blev ner-rushad och aldrig hade tid att lägga alla kort. Dock så ska man ju vara medveten om vilka aoe's som kan finnas innan man öser in alla kort.

Jag är inte speciellt bra, men har väl ett average på 5-7 över alla klasser, lite i överkant med mage/priest.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det finns mycket att tänka på när det gäller arena. Hade nog för många små minions förut vilket ledde till ett svagt late game. Svårt att få till en bra arena deck när man är så beroende av tur.

Blir förövrigt riktigt våldtagen av card draw idag. Inte vunnit en enda hittills idag. Senaste matchen jag spelade så satt jag och hoppades på guardian of kings eller healbot ända från ungefär 16 health. Spelade mot en hunter och hade board control men han pingade ner mig sakta men säkert. På slutet hade jag 12 kort kvar och 4 heal minions bland dessa 12 men nej. Ingen heal. Ping ping ping ping. Satan.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Brukar vinna 3-5 matcher arena. Kommer alltid nån som haft superflyt och topdeckat

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, det finns mycket att tänka på när det gäller arena. Hade nog för många små minions förut vilket ledde till ett svagt late game. Svårt att få till en bra arena deck när man är så beroende av tur.

Blir förövrigt riktigt våldtagen av card draw idag. Inte vunnit en enda hittills idag. Senaste matchen jag spelade så satt jag och hoppades på guardian of kings eller healbot ända från ungefär 16 health. Spelade mot en hunter och hade board control men han pingade ner mig sakta men säkert. På slutet hade jag 12 kort kvar och 4 heal minions bland dessa 12 men nej. Ingen heal. Ping ping ping ping. Satan.

Card draw är ett helvete för mig, både i arena och ranked. Senare veckan har jag gått från rank 16 med 2* till att hoppa runt på rank 18, nästan bara pga card draw. Och det där med att man aldrig drar korten man behöver, har gått ner till kanske 5-6 kort kvar och just de korten kan jag ha nytta av. (Typ Shadow Words och Holy Nova tex)

Och sen så får jag alltid minst en 6+ drop i början

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

På tal om detta med dålig card draw: http://postimg.org/image/wp8lx6xkx/

Spelade inte ett enda enda kort de första sex rundorna. Det är visserligen en late-gamepriest men det där var lite överdrivet... Jag lyckades trots det vinna matchen, fråga mig inte hur. Fick lite kompensation för att spelet f:ade upp omgången innan, när mobilen bytte från mobildata till wifi ville Heartstone inte reconnecta och jag hade en 11/10 Temple Enforcer, 20+ HP och lethal...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

På tal om detta med dålig card draw: http://postimg.org/image/wp8lx6xkx/
http://s16.postimg.org/wp8lx6xkx/Screenshot_2015_07_28_19_56_57.jpg

Spelade inte ett enda enda kort de första sex rundorna. Det är visserligen en late-gamepriest men det där var lite överdrivet... Jag lyckades trots det vinna matchen, fråga mig inte hur. Fick lite kompensation för att spelet f:ade upp omgången innan, när mobilen bytte från mobildata till wifi ville Heartstone inte reconnecta och jag hade en 11/10 Temple Enforcer, 20+ HP och lethal...

Alltid kul om man lyckas vända på matchen. Sett förvånansvärt lite priest den senaste tiden. Såg en idag och då körde jag en concede halvvägs genom matchen. Kände bara "urk". Fruktansvärt tråkigt klass att spela mot. Lite smårolig att spela kanske men det blir så sega och förutsägbara matcher.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om någon annan har lagt märke till att det är en skillnad i pris när man köper saker i Hearthstone beroende på i vilken klient man köper. Förköpet på 50 packs till nästa expansion kostar 44,99 € på PC och 379 kr i Android. Det skiljer alltså ca 50 kr i pris, för exakt samma sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag vet inte om någon annan har lagt märke till att det är en skillnad i pris när man köper saker i Hearthstone beroende på i vilken klient man köper. Förköpet på 50 packs till nästa expansion kostar 44,99 € på PC och 379 kr i Android. Det skiljer alltså ca 50 kr i pris, för exakt samma sak.

http://i.imgur.com/cvR4VhQ.png
http://i.imgur.com/JTkUlMD.png

Om man inte har någon android enhet är det möjligt att köra android på en laptop på något sätt?

Permalänk
Medlem

Kommer ni förköpa TGT?
Är lite småsugen själv

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av phigab:

Om man inte har någon android enhet är det möjligt att köra android på en laptop på något sätt?

Der finns en android-simulator som fungerar helt okej, kan dock inte komma på vad den heter just nu...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Der finns en android-simulator som fungerar helt okej, kan dock inte komma på vad den heter just nu...

GenyMotion kanske?

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kommer ni förköpa TGT?
Är lite småsugen själv

Jag har köpt! Är det imorgon man får börja öppna dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kommer ni förköpa TGT?
Är lite småsugen själv

Jag har redan köpt Om det hade varit så att TGT var den enda pack man kunde få från arena så hade jag inte förköpt några kort. Men eftersom att arena awards kommer att slumpa mellan olika packs så kommer det att ta lång tid att samla ihop kort.

Skrivet av kaOOz:

Jag har köpt! Är det imorgon man får börja öppna dem?

Augusti är det sagt, men inte något datum ännu.

Permalänk
Avstängd

Såg att det finns en TGT card back i card back fliken i HS.

Själv kommer jag inte att förköpa något. Det är min spelhobby att låsa upp allting utan att betala någonting för det.

Det spekuleras om en 24:e augusti launch.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Förstår mig inte på netdecks. Vad är det roliga med att spela decks som andra har knåpat ihop? Nu har jag inte alla kort än men jag anpassar mest mina decks efter metan, vilken konstant verkar vara en handfull netdecks.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Förstår mig inte på netdecks. Vad är det roliga med att spela decks som andra har knåpat ihop? Nu har jag inte alla kort än men jag anpassar mest mina decks efter metan, vilken konstant verkar vara en handfull netdecks.

Vilken rank uppnår du med dina egna decks? Hur pass mycket är "eget"?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Vilken rank uppnår du med dina egna decks? Hur pass mycket är "eget"?

Har inte spelat så högt i ranked i och med att jag inte har alla kort jag behöver för att göra det än.

Förstår bara inte det roliga med att kopiera en netdeck och spela med den.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har inte spelat så högt i ranked i och med att jag inte har alla kort jag behöver för att göra det än.

Förstår bara inte det roliga med att kopiera en netdeck och spela med den.

Jag ser mest på streams för att lära mig spelet, lyckas komma upp till rank 15 varenda säsong nu med mitt deck. Då jag inte har dr Boom, sylvanas etc. så kör jag med en blandning av allt jag hittat och satt ihop till en rätt fungerande deck med rätt många "basic-kort", naxramas hjälpte otroligt mycket.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Folk netdeckar för det är roligare att vinna än att förlora, svårare än så är det inte.

Om du är bra på att bygga lekar kommer dina lekar att när du efter hand justerar dom komma att bli mer och mer lika nät lekarna, tar bara lite längre tid att nå dit än om du direkt kopierade dom och din winrate kommer vara lite sämre än den kunde varit tills dess. Och är du inte bra på att bygga lekar kommer du bara att förlora en massa.

Som en priest main kör jag ofta egenbyggda lekar men det är mest för att priest är så dålig att det inte finns någon riktigt bra lek att kopiera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jag får 20 fps på Hearthstone sen jag installerade Windows 10. Andra spel funkar perfekt. Skumt. Jag har förbokat Grand Tournament. Jag är taggad!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag får 20 fps på Hearthstone sen jag installerade Windows 10. Andra spel funkar perfekt. Skumt. Jag har förbokat Grand Tournament. Jag är taggad!

Skumt! Hos mig fungerar det utmärkt med Windows 10

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mcgreag:

Folk netdeckar för det är roligare att vinna än att förlora, svårare än så är det inte.

Om du är bra på att bygga lekar kommer dina lekar att när du efter hand justerar dom komma att bli mer och mer lika nät lekarna, tar bara lite längre tid att nå dit än om du direkt kopierade dom och din winrate kommer vara lite sämre än den kunde varit tills dess. Och är du inte bra på att bygga lekar kommer du bara att förlora en massa.

Som en priest main kör jag ofta egenbyggda lekar men det är mest för att priest är så dålig att det inte finns någon riktigt bra lek att kopiera.

Jo, antagligen är det så. Folk är dessutom generellt bekväma av sig.

Upplever min paladin deck som rätt så effektiv men den saknar rätt så mycket fortfarande som jag vill prova med den. Tar ett tag att fixa legendary och epic kort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Suck, GrimWarrior är det tråkigaste som finns i Hearthstone, har mött ett par senaste veckan och det är exakt samma sak varje gång, plus att de alltid drar de kort som de behöver för combon. För att spä på det ytterliggare så fick jag ner honom till 1 hp innan han gjorde nästan 30 damage på mig på två rundor...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Spelar mest arena nu också. 10-1 med mage atm rullar på fint nu

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Suck, GrimWarrior är det tråkigaste som finns i Hearthstone, har mött ett par senaste veckan och det är exakt samma sak varje gång, plus att de alltid drar de kort som de behöver för combon. För att spä på det ytterliggare så fick jag ner honom till 1 hp innan han gjorde nästan 30 damage på mig på två rundor...

Gimmick decks kan vara rätt så jobbiga. Inte sett en patron warrior på ett tag nu. Sist jag gjorde det så lyckades jag sätta dennes gimmick ur spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek