Surface Pro 2 problem efter uppgradering till win 10

Permalänk
Medlem

Surface Pro 2 problem efter uppgradering till win 10

Hej på er!

Uppdaterade min surface pro 2 igår och efter det så tänder sig skärmen (Låsskärmen kommer upp) efter ca 1 min, lyser i 2 minuter för att sedan slockna igen, sedan börjar allt om igen och så håller den på tills batteriet är slut?!

Har testat att stänga av alla energigrejer samt haft laddkabel i och inget av det fungerade, så idag fick jag nog och ominstallerade hela enheten i tron om att de skulle hjälpa, men ack så fel jag hade, samma fel igen?!

Så nu vänder jag mig till er efter att ha googlat i ett X antal timmar, om nån har någon ide eller teori om vad det kan bero på så är jag er evigt tacksam:)

MvH Markus

Permalänk
Medlem

Har oxo en SFP2 har dock valt att avvakta å se innan jag ger mig in på att uppgradera till w10, vill höra om fler hört nå buggrapporter?
Eller har det gått bra för andra att instalera?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en Surface pro 3, inga problem att uppdatera denna men funderar på om det var rätt Win 10 känns inte så surfplatta vänligt som win 8.1 gjorde. Tex inte lika smidigt att backa och bläddra i webbläsaren som i 8.1 i surfplatta läge. Med tangentbord och mus funkar det jättebra. Men som sagt med penna och bara plattan är jag inte imponerad det minsta jämför med vad jag var när jag köpte den med 8.1 så det kan bli läge att gå tillbaka.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Hej!

Jag har en Surface pro 3, inga problem att uppdatera denna men funderar på om det var rätt Win 10 känns inte så surfplatta vänligt som win 8.1 gjorde. Tex inte lika smidigt att backa och bläddra i webbläsaren som i 8.1 i surfplatta läge. Med tangentbord och mus funkar det jättebra. Men som sagt med penna och bara plattan är jag inte imponerad det minsta jämför med vad jag var när jag köpte den med 8.1 så det kan bli läge att gå tillbaka.

Åfan? Någon annan som håller med?

Jag har en SP2 och är sugen på att uppgradera till win10 just eftersom det verkade som att win10 just tog i åtanke sådana maskiner som SP är. Får du appar i fullskärmsläge när du dragit ur tangentbordet automatiskt osv? Ändå inte nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Hej!

Jag har en Surface pro 3, inga problem att uppdatera denna men funderar på om det var rätt Win 10 känns inte så surfplatta vänligt som win 8.1 gjorde. Tex inte lika smidigt att backa och bläddra i webbläsaren som i 8.1 i surfplatta läge. Med tangentbord och mus funkar det jättebra. Men som sagt med penna och bara plattan är jag inte imponerad det minsta jämför med vad jag var när jag köpte den med 8.1 så det kan bli läge att gå tillbaka.

Kan inget annat än hålla med, har "nergraderat" till 8.1 istället, mycket lättare o navigera och buggfritt, får se hur jag för om ca ett år när erbjudandet går ut:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Åfan? Någon annan som håller med?

Jag har en SP2 och är sugen på att uppgradera till win10 just eftersom det verkade som att win10 just tog i åtanke sådana maskiner som SP är. Får du appar i fullskärmsläge när du dragit ur tangentbordet automatiskt osv? Ändå inte nöjd?

Nej inte nöjd. Även om allt funkar som det skall men en sådan enkel sak som att man bara kunde svepa in med fingrarna från kanterna och få olika funktioner tex enkelt stänga program/ Bläddra bakåt i webbläsaren med mera.
Kanske kan bli bra men just nu känns det som sen lång bit kvar för att det skall vara pekvänligt på en Surface.

Visa signatur

Simply the best