Permalänk
Medlem

Hyra 1u rack

Hej är det nån som har nå tips på en serverhall tänkte hyra mig 1-2 platser i ett rackskåp i stockholm ser helst att linan ligger på 1gbit och fri bandbredd tack.

Permalänk
Inaktiv

Även om det finns så tror jag du får hyra lite mer än 2U, få colo leverantörer vill ha 20 kunder som springer i ett och samma rack och rycker dina nätkablar, så 1/4-rack är nog det mer normala (även om hela rack är vanligast) - Då får du egen dörr i racket och har cirka 10U.

Permalänk
Medlem

Klart att det går att hyra enskilda U. Dock är det inte säkert att du som privatperson får fysisk access till hallen. Många kräver företag med ansvarsförsäkring för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar vara priser därefter. 1U brukar kosta hur mycket som helst jämfört med vad man får.

Kolla med Glesys, dom ger sjukt bra deals på 10u osv iaf. Haft dom i 3-4 år, jätte nöjd.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dahlgren:

Klart att det går att hyra enskilda U. Dock är det inte säkert att du som privatperson får fysisk access till hallen. Många kräver företag med ansvarsförsäkring för det.

Framgår inte av trådskaparen om hen är företagare eller privatperson, men jag utgick från det första. Som privatperson har du bra många färre alternativ och då är det enklare att hyra hårdvaran också, även om det kanske inte känns rätt.