Microsoft Hololens på marknaden under 2016

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Hololens på marknaden under 2016

Den första versionen av glasögonen Hololens ska vara redo för rampljuset under nästa år, uppger Microsofts vd Satya Nadella.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vill inte se prislappen!!!

Permalänk
Medlem

Det ska bli riktigt kul att få pröva på när den kommer ut.

Permalänk
Medlem

kan användas för spel och "underhållning" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Permalänk

Är jag den enda som tror att porr industrin kommer nyttja detta mer än spel branchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Är jag den enda som tror att porr industrin kommer nyttja detta mer än spel branchen?

Du och xXxlGurrAlxXx än så länge.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag är lite hajpad måste jag säga. Om inte annat lär det bli ett kraftfullt verktyg för produktutvecklare som vill demonstrera och visualisera digitala prototyper. För spel... njäe. Jag är glad att MS satsar på företagsanvändarna

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du och xXxlGurrAlxXx än så länge.

Kan de få den lika realistisk som i "The 6th Day" filen så kan du skriva upp mig på den listan. Folk kommer ju sälja sina bilar för att få detta

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Kan de få den lika realistisk som i "The 6th Day" filen så kan du skriva upp mig på den listan. Folk kommer ju sälja sina bilar för att få detta

Kan nog tänka mig att sälja lite mer än bara bilen, helt ärligt

Visa signatur

Maximus VI Extreme – Intel Core i7 4770k @ 4.2 GHz – Corsair H100i – 2x Asus DCUII GTX 780 – NZXT H440 – 4TB segate HDD, 2x Samsung 850 Pro 256 GB, Raid0 – Corsair AX860i – 16 GB HyperX Fury @ 2400 MHz – Windows 10 – Corsair K70 – Samsung U28D590D

Permalänk
Medlem

Oh, skulle vara coolt att köra CAD eller kolla en ritning holografiskt.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Han sa "within the next year", dvs Q1 2016 ungefär som oculus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00byedge:

Kan nog tänka mig att sälja lite mer än bara bilen, helt ärligt

Tror inte du får mycket för frugan på blocket... men du kan alltid försöka

Permalänk

Antar att det är snart dags att sälja bilen då

Permalänk
Medlem

Älskar hur mycket designen påminner om AmuSphere.

Skulle absolut kunna tänka mig en HoloLens när tekniken är mogen, jag känner mig avvaktande efter Google Glass. En annan typ av produkt iom formfaktor osv såklart, men skillnaden mellan deras hypetrailer och den nuvarande produkten är lite för stor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Riktigt coolt men har nog inget annat en det isåfall.

Visa signatur

Jokobib

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Älskar hur mycket designen påminner om AmuSphere.

Skulle absolut kunna tänka mig en HoloLens när tekniken är mogen, jag känner mig avvaktande efter Google Glass. En annan typ av produkt iom formfaktor osv såklart, men skillnaden mellan deras hypetrailer och den nuvarande produkten är lite för stor.

Det här kommer bli otroligt att få använda i vardagen framöver när det även blivit lite smidigare.

Men ja på tal om, hur är produkten om man jämför med demon de har på youtube?
För det där ser helt sjukt ut men å andra sidan är det en "säljande" demo.

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:

Är jag den enda som tror att porr industrin kommer nyttja detta mer än spel branchen?

Nejdå, finns redan prototyper ute om man så är villig att leta. Finns en då de kör med Oculus Rift och Novint Falcon och en Fleshlight. Bara att googla om du vill veta mer