Söker program som drar ner kvalitén i spel

Permalänk
Medlem

Söker program som drar ner kvalitén i spel

Hej!
Först och främst vill jag skriva att jag är ledsen om jag lagt den fel, tråden alltså.

Nu är kanske min förfrågan något konstig, men det finns en tanke bakom det.
Jag söker alltså efter ett program, om det överhuvudtaget finns ett sådant, som möjliggör att man kan dra ner grafiken så till milda grad att det nästan blir ospelbart. Man ska fortfarande kunna se, men det ska vara nästan minecraftnivå på grafiken.

Finns det ens något sånt? Försöker dra ner grafiken i ett spel mer än vad man kan. Det får jättegärna vara pixligt osv, eller suddigt för den delen. Men man ska kunna urtyda vad saker är för något iallafall!

/Majjo

Permalänk
Medlem

Spela i 640x480 eller lägre Men varför ska du dra ner? För långsam dator eller är det "roligt" ? Jag har aldrig hört om något sånt program men många spel kan man ju byta texturer i osv själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Anledning är att jag kör ett spel och har dragit igång 12 virtuella datorer. På jobbet har jag goda möjligheter att arbeta med detta, men nu på sistone så har det fryslaggat något så kopiöst genom Team Viewer att det är helt enkelt ohållbart. Jag tänkte dra ner grafiken så att jag precis kan utföra det jag vill! I spelet kan man inte dra under 1024 Kanske är det så att man inte kan gå under upplösningen man har i Windows. Ska prova!

Permalänk
Medlem

Brukar gå att .ini hacka många spel till värdelös grafik.
Kolla vad någon gjort med t.ex Witcher 3.

Lite OffTopic men vilket spel bottar du i?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag bottar faktiskt inte, däremot multiclientar jag Knight Online. Jag sitter där och lägger ner ganska mycket tid. Men just nu funkar det inte

Permalänk
Medlem

Kanske kan dra ner upplösningen till 16 bitars färg, borde ge bättre prestanda om det inte är så att grafikkortet helt enkelt omvandlar bilden från 32 till 16.

Permalänk
Medlem

Jag ska prova det kinky!

Permalänk
Medlem

@Majjones

Nu vet jag ju inte vilket märke det är på ditt grafikkort, men både i NVIDIA's och Intel HD Graphic's kontrollpanel finns det många inställningar man kan dra ner, så att grafikkortet prioriterar prestanda över kvalité. Så här ser det t.ex. ut i Nvidia's på en av sidorna:

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super