Nexxt gör fläktlös datorsticka med Windows 10

Permalänk
Medlem

Har liknande datorstickor haft fläkt förut?

Permalänk
Medlem

Alltid gillat fläktlöst. Men förstår inte storleken på dessa sticks. Klart mycket större saker kan gömmas bakom tvn. Har man tv stående är det ju ett Vesa fäste fritt dessutom.
Trevligt att det är smått dock. Nu är det som alltid bara grafikkorten som behöver krympas o göras strömsnåla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Alltid gillat fläktlöst. Men förstår inte storleken på dessa sticks. Klart mycket större saker kan gömmas bakom tvn. Har man tv stående är det ju ett Vesa fäste fritt dessutom.
Trevligt att det är smått dock. Nu är det som alltid bara grafikkorten som behöver krympas o göras strömsnåla.

Skickades från m.sweclockers.com

Storleken gör de ju väldigt portabla, bara att stoppa i fickan och ta med och sen koppla in till tv dit man kommer. Ta med en liten blåtandsmus så funkar det.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Cribbe: Jag har försökt att småsöka lite angående vilka kretsar som används till wifi-delen utan någon större framgång.
Vad är det som gör att den här har "bättre" trådlöst än konkurrenterna?
Är det för att den har en extern antenn eller har du lite bättre koll än vad en annan har om vilka kretsar som skiljer modellerna åt?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Cribbe: Jag har försökt att småsöka lite angående vilka kretsar som används till wifi-delen utan någon större framgång.
Vad är det som gör att den här har "bättre" trådlöst än konkurrenterna?
Är det för att den har en extern antenn eller har du lite bättre koll än vad en annan har om vilka kretsar som skiljer modellerna åt?

Det är exakt samma krets.
Skillnaden är att denna har en riktig extern antenn och Intels har en som är printad på en PCB.
Du ska inte förvänta dig snabbt trådlöst men jag har fått upp det i ca 20mbit stabilt.
Annars kan man ju alltid sätta på ett trådlöst ac kort men då faller finessen med storleken lite tycker jag.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem

Snajsigt!

Denna har två USB-uttag!
DÅ blir den mycket med intressant för mig, jag vill ha en trådad IP-anslutning, och trådlös mus+tangentbord. Det skall gå med denna.

Permalänk

Klarar 3735f att bitstream:a DTS-HDMA nu? I windows och linux?

Skrivet av Sebbepojken:

Vad är det för prestanda på en sån här CPU? Min bärbara som står i TV-bänken orkar inte med YouTube-material i 1080p och högre i 60 FPS. Kan man förvänta sig att de här HDMI-stickorna klarar det bättre?

Prova openelec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cribbe:

Måste ju vara denna som dom bytt märke på.
http://www.aliexpress.com/item/Fanless-Intel-Compute-Stick-Me...

Har den hemma så säg till om jag ska testa något.

Hur använder du den? Jag tänker att man kanske kunde köra en sådan i TV:n och styra med en sån Mele gyromus/fjärr/tangentbord som jag har hemma. Med Windows 10 i surfplatteläge känns det som om det skulle fungera rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Hur använder du den? Jag tänker att man kanske kunde köra en sådan i TV:n och styra med en sån Mele gyromus/fjärr/tangentbord som jag har hemma. Med Windows 10 i surfplatteläge känns det som om det skulle fungera rätt bra.

Funkar säkert bra. Har en NUC som jag kör med men ska nog hitta på något roligt med denna dator också.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem

När det kommer till prestandan i dessa typer av enheter så kan man nog anta att dom är jämförbara i prestanda med vanliga smartphones och tablets.

Permalänk
Skrivet av Cribbe:

Måste ju vara denna som dom bytt märke på.
http://www.aliexpress.com/item/Fanless-Intel-Compute-Stick-Me...

Har den hemma så säg till om jag ska testa något.

Den såg ju ännu mer intressant ut då den har win8 istället och är bra mycket billigare. Jag har aldrig handlat från aliexpress innan, funkar det bra? Känns så där att de inte accepterar paypal, känner kanske inte för att lägga ut mitt kortnummer på internet på något där jag handlar för första gången

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Den såg ju ännu mer intressant ut då den har win8 istället och är bra mycket billigare. Jag har aldrig handlat från aliexpress innan, funkar det bra? Känns så där att de inte accepterar paypal, känner kanske inte för att lägga ut mitt kortnummer på internet på något där jag handlar för första gången

Det är ingen fara. Det är Asiens motsvarighet till ebay.
Allt är mycket kontrollerat och säljaren får inte pengar innan du har godkänt leveransen.
Tänk bara på att det kan vara flera veckors leverans.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.