GEFORCE: Gamma / Brightness ändras random. Tabbar ur Random ur spel !!

Permalänk

GEFORCE: Gamma / Brightness ändras random. Tabbar ur Random ur spel !!

Hej!

Jag har ett problem. Ja satte nyligen in ett nytt grafikkort. [ MSI Geforce GTX 750ti Twin Frozr 2GB ].
Jag har en ny dator från Asus med en i5 processor och 16GB 1600mhz RAM, WIN 8.1.

Jag har upptäckt sedan ja bytade grafikkort att när jag är inne i ett spel (spelar ingen roll vilket) så helt plötsligt tabbar spelet ur sig automatiskt.
Detta händer även när ja ej rör tangentbordet, så det är inte att ja kommer åt någon knapp. Det händer helt random. Dessutom har ja låst WIN tangenten.

Även nåt ja märkt är att när ja tabbar ut och in i ett spel (manuellt när ja själv gör det), så är det precis som att "gamman" eller "Brightness" blir ljusare i skärmen. Så ja får gå in i Nvidia's kontrollpanel, sen in på "Justera skrivbordets färginställningar" och pilla lite på "Digital Vibrance".
Den står förinställt på +50. Ja behöver bara röra den lite, för att sedan åter lämna den på +50 och spara inställningarna, då återgår skrämens ljusstyrka/gamma till korrekt återgivning igen. Så egentligen ändrar ja inget..... Verkligen ett konstigt problem :S

Detta hände ej med det tidigare graffe kortet. Vad kan detta bero på ???

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, har googlat runt men inte hittat något ännu, blir galen
Kan tillägga att jag har ett GTX 780Ti.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tagit bort ohjälpsamt inlägg (§1.6)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Försöker med en bump här, är det någon som sitter inne på info eller har samma problem som lyckats lösa det?