Permalänk

Cpu uppgradering.

Tjena sweclockers.

För ungefär två år sedan byggde jag ihop min dator och nu känner jag att det är dags för en ny proccessor.

Just nu i datorn har jag ett asus geforce gtx 970 och en intel core i5 4670k. Det jag undrar är om ni tycker att det vore värt att uppgradera processorn eller bör jag vänta ett tag till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish gamer:

Tjena sweclockers.

För ungefär två år sedan byggde jag ihop min dator och nu känner jag att det är dags för en ny proccessor.

Just nu i datorn har jag ett asus geforce gtx 970 och en intel core i5 4670k. Det jag undrar är om ni tycker att det vore värt att uppgradera processorn eller bör jag vänta ett tag till?

Det beror på hur du anser att det behövs en ny CPU, vilka program/spel kör du som kräver mer CPUkraft? Övervägt att överklocka?

Permalänk
Medlem

vänta minst på Skylake som bör vara i handeln om några veckor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

vänta minst på Skylake som bör vara i handeln om några veckor..

kommer ut idag

Skrivet av Swedish gamer:

Tjena sweclockers.

För ungefär två år sedan byggde jag ihop min dator och nu känner jag att det är dags för en ny proccessor.

Just nu i datorn har jag ett asus geforce gtx 970 och en intel core i5 4670k. Det jag undrar är om ni tycker att det vore värt att uppgradera processorn eller bör jag vänta ett tag till?

känns helt värdelöst enligt mig att uppgradera. överklocka den om nått. annars nej

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Uppgradera i5 4670k? Aldrig i livet. En gammal 2500k hade inte ens svikit dig i detta fall t.o.m.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Varför behöver du en ny prolle? Ser ingen anledning alls att uppgradera. Du har väl SSD?

Permalänk
Medlem

Nästa steg "upp från" 4670k som inte är ett slöseri med pengar skulle kosta dig >6000kr. Men det blir ändå ett slöseri med pengar då den är overkill för spel och är gjord för produktivt arbete.

"När ska jag uppgradera?"
Om flera år troligast så länge inte något oväntat händer.

Rekommenderar överklockning, ger mest prestanda per krona då allt du behöver är en hygglig kylare.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kort sagt, UPPGRADERA EJ!@philipborg:

Visa signatur

CPU: I7-4790k@4,7ghz + Noctua NH-D15 // GPU: Galax 1080 GTX 8GB@2100 Mhz // RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 mhz // MoBo: MSI Z97 gaming 9 AC // PSU: Lepa 1000w Gold Certified// SSD: Samsung 850 256 GB // HDD// 1 TB // Chassi: Fractal Design Define R5 // OS: Win 10 // Fläktar: 4x Noctua NF-A15 140mm

Permalänk

Alright tack för alla svar då väntar jag några år och kanske bara skaffar en till ssd eller nåt

Permalänk

Vad för program rekomenderar ni för att överklocka med då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish gamer:

Vad för program rekomenderar ni för att överklocka med då?

BIOS/UEFI på moderkortet såklart.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm