Plex - vilka 'måste' appar/lösningar?

Permalänk
Medlem

Plex - vilka 'måste' appar/lösningar?

Hej!

Jag har en önskan att börja automatisera mitt TV-tittande.

Idag är lösningen att jag manuellt klickar ner torrents, manuellt extractar och manuellt flyttar till \\media för min Plex Server.

Visionen är att kunna t.ex. välja vilken serie jag vill följa - och att den automatiskt laddas ner, automatiskt extraktar och automatiskt plockar subtitles.

Vad finns det för lösningar på detta?

Ordet är fritt. Spännande att höra om era setups.

Permalänk
Medlem

SickRage för serier.
Couchpotato för film.

Finns även filebot som jag tror gör liknande, vet inget mer om det.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Men hur är de med swesubs får den ner det med och kmr swesuben synca med filmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sickbeard för TV och Couchpotato för film funkar också.

Permalänk
Medlem

Sonarr för TV och Couchpotato för film, dessa kan skicka torrenterna till valfritt torrentprogram. Själv använder jag dem med newsgroups i förstahand och torrenter som backup.

Couchpotato har subtitles stöd men det är inget jag använder.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

https://sonarr.tv/ för tv
couchpotato för film.

Tycker subs funkar riktigt dåligt på plex så jag kör plexbmc hemma och tittar via kodi, har kvar plexen bara för att kunna titta när jag inte är hemma..

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Har alltid velat ha en sådan lösning, men inte trott att det var möjligt. Detta ska kollas upp!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Då ska jag nog ligga kvar på kodi de funkar ju iofs bra men ska kolla upp couchpotato ordentligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

http://emby.media/ finns också, men aldrig provat

Visa signatur

31337