Permalänk
Medlem

Windows 10 bluffmejl

Det verkar förekomma en del bluffmejl nu om Windows 10, fick ett idag med rubriken "När kommer min kostnadsfria uppgradering?" med diverse länkar. Jag hittade även vissa stavfel typ "Det här är den störtsa uppgraderingen någonsin".

Jag har dessutom redan installerat Windows 10 på min dator, så finns ingen anledning att Microsoft skulle mejla mig. Avsändaren är Windows@e-mail.microsoft.com. Någon mer som fått detta mejl?

Permalänk
Medlem

Den trillade in hos mig inatt 02:34 med samma fina stavfel och även jag har redan installerat win 10

"...redan reserverat din uppgradeing.."
"Det här är den störtsa uppgraderingen.."
"..så vi hanterar det så at alla får.."
"Tekniskt kunniga person.."

Har inte följt dessa länkar eller något då man som sagt redan löst allt via microsofts hemsida.

Permalänk
Medlem

Finns en artikel om just detta.
Kollade min mail och fått samma mail med samma stavningsfel här och där.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det verka suspekt men det kanske är ett äkta mejl från Microsoft, men nuförtiden med alla virus och skit litar jag inte på någonting, speciellt inte när det är massa stavfel.

Permalänk
Skrivet av herakles:

Det verkar förekomma en del bluffmejl nu om Windows 10, fick ett idag med rubriken "När kommer min kostnadsfria uppgradering?" med diverse länkar. Jag hittade även vissa stavfel typ "Det här är den störtsa uppgraderingen någonsin".

Jag har dessutom redan installerat Windows 10 på min dator, så finns ingen anledning att Microsoft skulle mejla mig. Avsändaren är Windows@e-mail.microsoft.com. Någon mer som fått detta mejl?

Också fått samma från samma adress (inklusive stavfelen), dock inte fått min uppgradering ännu. Mitt hade rubriken "Du har reserverat Windows 10 – vad händer nu?"

Skrivet av Wordian:

Finns en artikel om just detta.
Kollade min mail och fått samma mail med samma stavningsfel här och där.

Låter inte som samma mail, det jag fått i alla fall ber mig inte installera något alls utan bara sitta snällt ner i båten och vänta på att min dator ska säga den är redo.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag har oxå fått detta mail och jag har installerat windows 10 genom att använda Media Creation Tool som det står att man kan göra om man inte vill vänta och det funkade så jag tror inte att det är ett bluffmejl.

Så här ser förövrigt bluffmejlet ut