Crytek och Basemark gör testprogram för virtuell verklighet

Permalänk
Melding Plague

Crytek och Basemark gör testprogram för virtuell verklighet

Nästa anhalt för spelmotorn Cryengine är ett nytt testprogram med förmågan att sätta siffror på gamingdatorers potential för virtuell verklighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad hjälper det när datorer blir bra på benchmarks när spelen själva måste lösa det. Känns ganska värdelöst.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

... sen släpper Nvidia och AMD drivrutiner som ger benchmarks scores som inte motsvarar verkligheten och detta program blir lika meningslöst som alla andra benchmarks

Permalänk
Medlem

Gillar musiken c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Crytek vet hur man gör bra grafik!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Snyggt, men tycker det mest verkar handla om reklam för Cryengine.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@Commander: Kan du utveckla? Benchmarks värdelöst? Hur väljer du datordelar?

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 1up:

@Commander: Kan du utveckla? Benchmarks värdelöst? Hur väljer du datordelar?

Man kör ju på känsla liksom. Hellre död än röd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

@Commander: Kan du utveckla? Benchmarks värdelöst? Hur väljer du datordelar?

Jag har nog aldrig valt en komponent pga ex bra 3dmark resultat. ÄR det ex ett grafikkort brukar jag kika på hur det presterar i spel som är intressanta. Eller räknas sånt in i Benchmarks?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har nog aldrig valt en komponent pga ex bra 3dmark resultat. ÄR det ex ett grafikkort brukar jag kika på hur det presterar i spel som är intressanta. Eller räknas sånt in i Benchmarks?

jonfast jämför man olika grafikkort i samma benchmark får man ju ett ungefärligt mått på hur de presterar i förhållande till varandra

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

@Commander: Kan du utveckla? Benchmarks värdelöst? Hur väljer du datordelar?

Väljer efter krav och test som utförs på riktiga områden än syntetiska benchmarks som visar i stort sätt inget förutom hur de just presterar i benchmarket.

Skrivet av Jockew1989:

jonfast jämför man olika grafikkort i samma benchmark får man ju ett ungefärligt mått på hur de presterar i förhållande till varandra

Fast du får bara reda på hur kortet presterar i just benchmarket inte hur det presterar i det du vill använda kortet till. Kan bli helt andra förhållanden mellan varandra i respektive program man kör i det senare.

Likt mäta latens i ett benchmark, olika motorer olika renderingssätt olika latenser. Ännu sämre blir det när Nvidia eller AMD optimerar för benchmarket för att visa bästa möjliga siffror.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@Jockew1989: Jo visst i det programmet. Men ta ex hd 2900 serien den var bättre än nvidias 8800 kort i 3dmark. Men inte alls i spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ännu sämre blir det när Nvidia eller AMD optimerar för benchmarket för att visa bästa möjliga siffror.

"Optimerar".

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

ATI är inte heller helt oskyldiga om vi ska blicka bakåt i tiden

http://techreport.com/review/3089/how-ati-drivers-optimize-quake-iii

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0s:

ATI är inte heller helt oskyldiga om vi ska blicka bakåt i tiden

http://techreport.com/review/3089/how-ati-drivers-optimize-quake-iii

Det vet jag, gav bara ett exempel.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Inaktiv

Åh nej ... Jag är fortfarande CryTek skadad efter deras fiasko med dom första två installationerna av Crysis.